2022-10-31, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oajajajajbuff
Första huset efter Älgparken, om man kör söderut mot Eksjö. Ett gult hus. Hittar ingen adress på google.

Tack då vet jag vilket hus det är. Stor tomt där…
Citera
2022-10-31, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oaklake-15
Åker dit nu ! Tar mig 5 min så ska jag ge en uppdatering om adress osv
Bra där 👍
Citera
Medlem
Hur stor sannolikhet att det har med Tove att göra tror ni?
Citera
Medlem
Pythia_88s avatar
Åter till cykeln som står parkerad på Gr*nsgatan 16. Det finns en Janss**n i huset, släkt med JJ? *ä**o
Citera
2022-10-31, 16:08
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oajajajajbuff
Första huset efter Älgparken, om man kör söderut mot Eksjö. Ett gult hus. Hittar ingen adress på google.
Är det det som ser lite misskött ut?
Citera
2022-10-31, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Det är iallafall inte kvarndammen som töms utan Föredadammen. Har varit lite frågetecken vilken damm det är som töms.

Tyvärr en låst artikel.

https://www.vetlandaposten.se/2022-10-31/se-hur-vattennivan-i-dammen-sjunker--dag-for-dag

Nu blir jag förvirrad. Det verkar finnas fler dammar som kallas kvarndammen? För den vid rastplatsen heter Kvarndammen. Föreda kvarndamm, men benämns också som bara kvarndammen på Google Maps och fiske.se
Citera
2022-10-31, 16:09
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Finns nån ritning i någon av sammanfattningarna. Där jag minns ett flertal lägenhetsförråd och troligtvis tvättstuga.

Ja, troligen i Grevens eminenta sammanfattningar, annars tidigt i tråden, en planritning. Jag frågade då efter ev skyddsrum, kanske du kan/orkar söka, jag är själv värdelös på att söka och greja. Sorry!
Citera
2022-10-31, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Är det det som ser lite misskött ut?

Jag kör inte förbi så ofta, men brukar inte se människor där. Men ärligt, hela Skullaryd brukar vara rätt folktomt..
Citera
2022-10-31, 16:10
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ludda
Hur mycket får man citera ?? Jag brukar inte skriva så mkt.

Det som är viktigt, typ en tredjedel....ungefär
Citera
2022-10-31, 16:11
Medlem
Fibonaccitals avatar
Jag hittade lite mer om Eksjö:

Ja även granne (grannhus) med TTs pojkvän. Han är inte skriven där fortfarande, utan på tomten i Ramkvilla, där finns dock inget färdigt hus så förmodligen bor han kvar på Lasarettsgatan för ingen annan bor/är skriven i den lägenheten iaf.[/QUOT

JL ska ha byggt färdigt huset i ramkvilla, han bor inte kvar på adressen bredvid TTs pojkvän.
Förra veckan var han hemma och ”vabbade” enligt han själv och var även i Eksjö för att fixa pass.

Intressant, antingen är det helt sant, alternativt så finns en koppling och JL har varit hos polisen i Eksjö och vet att folk kan ha sett honom och säger därför att han var där för att fixa pass, men i själva verket var han inne och förhördes gällande tts försvinnande och koppling till JJ. Lite för många sammanträffande just nu för att släppa honom helt, men han kan givetvis tala sanning om både VAB och pass.

(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Två kvinnor häktade.

Kanske någon koppling till TT?
Citera
2022-10-31, 16:12
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Nu har vi alla fått veta att det är Föredammen som sänks eftersom Vetlanda-Posten har en artikel om det. Möjligtvis är artikeln öppen en stund till. I vilket fall som helst så står det inget särskilt om fallet, bara info om själva dammen (som t.ex. att den är två meter djup som mest).

https://www.vetlandaposten.se/2022-10-31/se-hur-vattennivan-i-dammen-sjunker--dag-for-dag

Låst artikel, men som det verkar tar det flera dagar att tömma den.
Från ingressen:

"I fredags startade den stora sänkningen av Föredadammen i Vetlanda kommun. Syftet är att hitta något som kan kopplas till 21-åriga Toves försvinnande den 16 oktober.

Det är ett varsamt arbetet som kommer att pågå under flera dagar. Det är bland annat viktigt att inte skada öringen som leker och att inte skapa översvämning.
"

Någon som vet hur det ser ut nu och hur lång tid det kommer att ta?
Citera
2022-10-31, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Jag hittade lite mer om Eksjö:

Ja även granne (grannhus) med TTs pojkvän. Han är inte skriven där fortfarande, utan på tomten i Ramkvilla, där finns dock inget färdigt hus så förmodligen bor han kvar på Lasarettsgatan för ingen annan bor/är skriven i den lägenheten iaf.[/QUOT

JL ska ha byggt färdigt huset i ramkvilla, han bor inte kvar på adressen bredvid TTs pojkvän.
Förra veckan var han hemma och ”vabbade” enligt han själv och var även i Eksjö för att fixa pass.

Intressant, antingen är det helt sant, alternativt så finns en koppling och JL har varit hos polisen i Eksjö och vet att folk kan ha sett honom och säger därför att han var där för att fixa pass, men i själva verket var han inne och förhördes gällande tts försvinnande och koppling till JJ. Lite för många sammanträffande just nu för att släppa honom helt, men han kan givetvis tala sanning om både VAB och pass.

(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Två kvinnor häktade.

Kanske någon koppling till TT?

Låter ju då onekligen som det har med fallet TT att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in