2022-10-31, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av myday1997
Jämför med MH som får 150 grattis på sin insta.
Kanske hon som är viparen då och JJ är +1...?

MJs alla likes kan väl komma från andra i pingströrelsen? Behöver ju inte bara vara av jämnåriga?
Citera
2022-10-31, 15:52
Medlem
borjeBandits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaj Björkhagen
”En stund senare uppgav Johnny Gustafsson, presstalesperson vid polisregion Öst, att polisen undersöker på platsen.
– Det här är ju någon person som inte har mått bra. Det är allvarliga saker vi är där för att reda ut om det är någon person som på egen hand har skadat sig eller om någon har blivit utsatt, säger han och fortsätter:
– Vi vill reda ut att det inte är yttre omständigheter inblandade.
Om det finns någon brottsmisstanke är i nuläget oklart, uppger Johnny Gustafsson.
Är någon gripen?
– Nej.
– Vi är där för att reda ut oklara detaljer. Det får den tekniska undersökningen visa eller avfärda.”

Tack.

Min tanke var att det påträffats en avliden som ser ut att vara suicid initialt men av någon anledning har polisen spärrat platsen för de inte ser det som ett normalt suicidärende. En eventuell hypotes enl mig är att det är en tjej i 20års åldern och de inte kan utesluta att det är Tove
Citera
2022-10-31, 15:54
Medlem
Fibonaccitals avatar
Var det inte en snubbe som bor i Eksjö.

Ska söka nu.

Hittade detta:

Lite som hon i Eksjö som skulle ta tåget dagen efter efter, ångrade sig i Nässjö, åkte hem igen, och köpte ett rep o hängde sig.
(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Två kvinnor häktade.

Hoppas polisen har koll på var han befann sig.

Hoppas att de knackar på i Eksjö idag

(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Två kvinnor häktade.
Citera
2022-10-31, 15:54
Medlem
Dessutom har det varit avspärrad sedan 12. Ett stort område runt huset är avspärrat
Citera
2022-10-31, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ludda
Dessutom har det varit avspärrad sedan 12. Ett stort område runt huset är avspärrat

Hoppas att nåt släpper nu i det här fastkörda fallet..
Citera
2022-10-31, 15:57
Medlem
borjeBandits avatar
Citat:

Precis, de misstänker brott. Sen behöver det inte ha med Tove att göra. Det kan dock mycket väl vara så.

Någon som vet vilken adress det handlar om?
Citera
2022-10-31, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oajajajajbuff
Någon som vet om MGM eller anhörig har koppling till Skullaryd (strax norr om Eksjö, väg 32)? Körde förbi för en timme sedan och ett hus är helt avspärrat. Hundpatruller, flera vanliga polisbilar och även tekniker på plats.

Kan ju vara helt orelaterat, men hittar inget i media om annan händelse där. Gäller gult hus precis intill vägen, inte på sjösidan utan rakt över vägen. Många hus där är sommarstugor.

Edit: ser att det verkar vara annat ärende, men det var verkligen fullt pådrag.

Kan du säga vart i skullaryd? Hur långt efter 70-skyltarna?
Citera
2022-10-31, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borjeBandit
Precis, de misstänker brott. Sen behöver det inte ha med Tove att göra. Det kan dock mycket väl vara så.

Någon som vet vilken adress det handlar om?

Åker dit nu ! Tar mig 5 min så ska jag ge en uppdatering om adress osv
Citera
2022-10-31, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oaklake-15
Åker dit nu ! Tar mig 5 min så ska jag ge en uppdatering om adress osv

Bra då stannar jag hemma. Har inte heller långt dit
Citera
2022-10-31, 16:04
Medlem
Citat:
Kan du säga vart i skullaryd? Hur långt efter 70-skyltarna?

Första huset efter Älgparken, om man kör söderut mot Eksjö. Ett gult hus. Hittar ingen adress på google.
Citera
2022-10-31, 16:05
Medlem
Är det någon som ev rt till mgm eller Tove som bor på adressen som någon vet i skrivande stund?
Citera
2022-10-31, 16:06
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ginzling
Två saker som stör mig...
1) Tjejerna bråkar inne på Nöjet. Står kvar utanför 50 min efter stängning och först då bestämmer sig för att gå hem till J's jägenhet för att prata ut.
Vad finns det mer att säga som inte blev sagt på dessa 50 minuter?

2) Sista samtalet/röstmeddelandet. Var T inomhus eller utomhus? Borde kunna avgöras av bakgrundljud!

Det lär vara just bakgrundsljudet som fick polisen på tårna, men obekräftat. Bara en uppgift från en kontoanvändare i tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Alltså du förlorade mig redan i första stycket. Dels så har T sökt efter en tjej på Navet och dels så hade barchefen vetat om om det varit A som T sökt efter. Det hade framkommit. Så nej, dina teorier stämmer inte.

MEN. Däremot undrar jag, stämmer det som du påstår att A har förlorat en tidigare flickvän i en trafikolycka? Och även JJ vänner i samma? När skedde den händelsen?

Jag och Stalker kollade upp det, finns en FB-tråd, hittar den inte nu, finns i avd "Olyckor o katastrofer". A förlorade inte en fickvän i den olyckan i alla fall, om JJ var vänner med dom som dog/skadades vet jag inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in