2022-10-31, 13:27
Medlem
BayouXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trongen
Nä att han gjort det men skjutsat jj för att ev få alibi eller så. Jag säger inte att det är han men eftersom dom inte lyckas knäcka tjejerna så finns det ju en möjlighet att det inte är dom.
Tror att många i tråden tänker lite skevt just angående att det är unga tjejer som sitter på sannolika skäl häktade för grovt brott, det finns liksom inte på kartan att de kan ha gjort något så ondskefullt.
Men ser man till beskrivningar och sociala medier så ser jag en manipulativ narcissist med ev. Borderline (JJ) och en Ortenwannabe som gör vapentecken med händerna och som beskriver sig själv som emotionellt instabil (MH)

De kniper käften eftersom det har de bestämt i samförstånd.
Citera
2022-10-31, 13:27
Medlem
angladotters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lolnollkoll
Vad hände med detta klippet? Har man kommit fram till att det bara var några andra eller hur har man resonerat kring det?

TV4 Play: Polisens spår efter 21-åriga Tove: Övervakningsfilm från parkering http://www.tv4play.se/program/nyheterna/13797423
Ja, personerna är identifierade (hörde själva av sig till polisen) och har inget alls med fallet att göra.
Citera
2022-10-31, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ricardos
Ja men om dom suttit häktade så länge menar jag. Om man är oskyldig släpps man ganska snabbt. Om man har bevis. Inte sitter man i häktad och går igenom rättspsykiatrisk undersökning om man är helt oskyldig. Då måste man ha ganska många vittnen som kan intyga. Problemet är att dom inte vill snacka och då har man i regel gjort större brott.
En liten rättning bara, de har inte suttit häktade länge. Det har inte ens gått två veckor ännu, det är en kort tid i sammanhanget.
Senast redigerad av Jkpg73 2022-10-31 kl. 13:44.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Ok, tack!

Med förutsättning att den som flyttade cykeln hade mobilen med sig så finns ändå chans att den bytt mast då. Kan polisen få fram detta i tid innan omhäktning på torsdag samt kolla om mgm fingeravtryck finns på cykeln/låset borde det räcka för omhäktning.

Ja de har haft en halv månad på sig att kika efter nya bevis och har NOA börjat gasa också så ska väl en omhäktning inte vara otrolig.
Senast redigerad av Avel 2022-10-31 kl. 13:32.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Contragulations
JJ har alltså sagt att hon och MH tog sig till fots, till McDonalds? Har missat det här. Vad är källan på det?

Expressen Premium, utdrag:
” Den häktade kvinnan som bor i lägenheten anhölls under måndagen och under det första dygnet efter försvinnandet berättade hon sin version av vad som hänt för vänner.
Enligt den versionen ska hon och Tove ha blivit osams på nattklubben Nöjet i centrala Vetlanda men bestämt sig för att prata ut – och därför gått hem till den nu häktade kvinnan där de blivit sams, enligt P4 Jönköping, som pratat med flera personer ur kvinnornas bekantskapskrets.
Luckor i kvinnans version
Kvinnan ska ha uppgett att Tove cyklade hem runt klockan 03 och att hon därefter begav sig till en hamburgerrestaurang tillsammans med den andra misstänkta kvinnan, rapporterar P4 Jönköping.
Enligt uppgifter i utredningen finns det dock flera möjliga luckor i hennes version, erfar Expressen.
Vittnesmål går också emot hennes redogörelse.
Enligt uppgifter till Expressen ska polisen kunna placera samma häktade kvinna vid ett dygnet runt-öppet McDonald's i centrala Vetlanda. Hon ska dock ha begett sig dit utan den andra häktade kvinnan.”
Citera
2022-10-31, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BayouX
Tror att många i tråden tänker lite skevt just angående att det är unga tjejer som sitter på sannolika skäl häktade för grovt brott, det finns liksom inte på kartan att de kan ha gjort något så ondskefullt.
Men ser man till beskrivningar och sociala medier så ser jag en manipulativ narcissist med ev. Borderline (JJ) och en Ortenwannabe som gör vapentecken med händerna och som beskriver sig själv som emotionellt instabil (MH)

Tänker på alla filmer man sett😅 kan inte polisen lura MH (som jag tror kan vara lättare att bryta i detta) och säga att JJ sagt att det var MH som mördat TT eller något.. Jag vet att de inte gör så men på något sätt borde polisen kunna bryta deras tystnad.. snart börjar jag tro att tjejerna inte mördat henne🤯
Citera
2022-10-31, 13:30
Medlem
[quote=Marie-Antoinette|82240106]Det håller jag med dig om.

Grannen under JJ jobbar INTE som dörrvakt, det ska vara grannen dörr i dörr/mittemot JJ som är dörrvakt på Nöjet/kroghaket!

Nej det är väl grannen under som är dörrvakten, grannen mittemot är ju han W*lhelm No*ak
Hans IG är öppen dessa vakter brukar ju mer än gärna lägga upp om hur dom jobbar natt osv! Men jag är nästan säker på att det är sagt att det ska vara grannen under dock är det från Härifrån så inget som verkar vara bekräftat

*i *w
Citera
2022-10-31, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Det finns också fartkameror där, ett par stycken på vardera sida mellan Vetlanda och Ekenässjön. Men om de skulle ha någon annan sorts kontroll så skulle det vara en rimlig plats, annars har de haft kontroller i Flugeby öster om Vetlanda och i Korsberga söder om. Den enda gång jag blivit stoppad härikring så stod de efter man svängt av mot centrum västerifrån, ungefär vid infarten till Vitalavallen. Någon gång har jag sett dem stå utmed Nygatan, innan man kommer till rondellen vid Kvarndammen så är det ganska så brett så man kan utan några större problem stanna bilar vid kanten.

Ok tack! Det verkar inte vara frekventa kontroller på en och samma plats då, som kan hittas på andra riksvägar. Jag frågar för att kunna utesluta vägar gm velat undvika.
Citera
2022-10-31, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BayouX

Jag hade nog inte tvekat så mycket om det gällde en av tjejerna men att dom har gjort detta tillsammans, lyckats mörda och göra sig av med kroppen på nått mirakulöst sett utan bevis och sen lyckas hålla tyst om det i två veckor i häcktet har jag svårare att tro. Inte ens Jonna Henrikson eller va hon hette lyckades hålla tyst ens en dag, och hon va själv.
Nu säger jag inte att det inte kan vara dom, det kan det absolut.
Citera
2022-10-31, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av angladotter
Cykeln var låst då den stod vid staketet utanför JJ:s bostad, och den var fortfarande låst (kring framhjulet) då den påträffades på Gränsgatan. Skälet till att man inte flyttade den längre bort var enligt min mening just att man inte kunnat cykla på den utan tvingats rulla den på bakhjulet.

Men den var väl låst i staketet? Personen som flyttade cykeln måste haft nyckeln. Minns jag fel?
Citera
2022-10-31, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Ok, så det regnade alltså den tiden när de var på McD med andra ord om jag tolkar den länken rätt?

Ja, då är det ju lite lustigt att J går ut i regnet vid McD till den mannen för att byta ord en kort stund vad det verkar. Det samtalet måste ju ha varit av vikt för henne av någon anledning. Sådan vikt att det inte räckte med ett "Hej, hur är läget?" på mobilen.

Som tidigare sagt, det borde nog läggas mer fokus på vem den mannen är och om han har någon del alls i T:s försvinnande än att man lägger fokus på grannen.

Personen i bilen som JJ gick fram till ska enligt tråden självmant gått till polisen när publiceringen av att T försvann kommit ut.
Citera
2022-10-31, 13:35
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Tror du att det är ännu flera kvinnor än de två misstänkta damerna som ligger bakom det mystiska försvinnandet?

Vad grundar du din hypotes på?

Det tror jag baserat på att detta bråk/konflikt mellan BO och MGM började inom ett större tjejgäng som pga detta bråk delades i 2 delar. Det har minst 2 eller 3 väninnor berättat i media om.

Många känner till bråket, vet vad det handlar om, men INGEN har yppat något i denna tråd på 2 veckor.

JJ verkar inte ha någon känd pojkvän, JJ umgås ofta med MH som använt gayrörelsesymboler/pride på bilder upplagda på insta (?), twitter eller något, och MH har väl beskrivit sig själv som "kanske lesbisk" i något bloggaktigt.

JJ har beskrivits lite som en dramaqueen i tråden så jag misstänker att hjälp med bortforsling av kropp då skett med hjälp från en annan lokal dramaqueen, troligen i denna tjejgrupp som splittrades pga detta bråk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in