2022-10-31, 12:51
Medlem
Till Vetlandabor. Vart brukar det vara poliskontroller?

Vetlanda rastplats riksväg 31 strax norr om stan, ser ut som en lämplig plats.

Finns det fler?
Citera
2022-10-31, 12:53
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tausen
Jag tror att det är många som hoppas på ett rimligt svar från@Lawnmoverman2011

Tror att det är flera som ligger bakom.

Tror du att det är ännu flera kvinnor än de två misstänkta damerna som ligger bakom det mystiska försvinnandet?

Vad grundar du din hypotes på?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melbie
Jag tänker fortfarande att T kanske aldrig varit i JJs lägenhet utan endast hennes telefon. De kan ha bragt henne om livet någonstans ute, där de sedan kunnat bära henne till närliggande vattendrag för att gömma undan kroppen. Sedan har de fått med sig hennes telefon till JJs lägenhet.

Detta tror jag eftersom man inte funnit bevis på att T är död. Även om hon blivit strypt och därmed inte finns blod i lägenheten så skulle det ha funnits bevis i bilen. T.ex. hår i bagagen ellet att en likhund markerar på likdoft.

Dessutom har det inte hörts skrik i lägenheten. Bara dunsar som kan vara mgm som sparkar i väggen pga stress/ångest av vad som hänt.

T kan likaväl ha varit vid liv när hon forslades bort från lägenheten.
Medvetslös, drogad, bunden eller kanske hotad?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Intressant om cykeln verkligen stod vid trottoaren vid staketet. Kanske därför som gentlemannagrannen kommer ihåg det så bra, att JJ exempelsvis säger: "Jag vill hoppa av här, jag går fram till porten själv....." Då hade i alla fall jag kollat varför. Och det regnade väl vid den tiden? Då brukar man ju undvika att gå ut i onödan.

Och om TT lämnat en påse med saker kvar i cykelkorgen så tyder ju det på att hon väldigt snabbt skulle upp i JJs lgh, kanske snabbt låna toaletten?

Jag tror inte att TT var full eller drogad, inte av fri vilja i alla fall. Och jag tror inte JJ gick till krogen för att festa, utan för att faktiskt leta efter den mycket yngre vännen, troligen en fjortis.

Det fetade, det lär ju även regna. Men hur står cykeln i förhållande till JJs hem kontra MHs hem?

Jag tvivlar verkligen på att någon skulle ha hjälpt JJ forsla bort kroppen, en 19-åring har inte hunnit knyta så starka band med någon kille ännu, för lite tid. Tvivlar stark på att en kille/man skulle riskera ALLT.......och som förälder själv till 4 vuxna barn, ALDRIG att jag skulle "ställa upp" och transportera ett lik, jag hade ringt polisen!

Skulle inte heller frakta lik åt min vuxna dotter. Aldrig!
Nu undrar jag: varifrån kommer upplysningarna om en påse som legat i Ts cykelkorg? Är det en trådsanning, eller vad?
Citera
2022-10-31, 12:54
Medlem
Skyliner.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quentin5
Är tjejerna omhäktade?

Nej förhandling på torsdag.
Citera
2022-10-31, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melbie
Jag tänker fortfarande att T kanske aldrig varit i JJs lägenhet utan endast hennes telefon. De kan ha bragt henne om livet någonstans ute, där de sedan kunnat bära henne till närliggande vattendrag för att gömma undan kroppen. Sedan har de fått med sig hennes telefon till JJs lägenhet.

Detta tror jag eftersom man inte funnit bevis på att T är död. Även om hon blivit strypt och därmed inte finns blod i lägenheten så skulle det ha funnits bevis i bilen. T.ex. hår i bagagen ellet att en likhund markerar på likdoft.

Dessutom har det inte hörts skrik i lägenheten. Bara dunsar som kan vara mgm som sparkar i väggen pga stress/ångest av vad som hänt.

Fullt troligt.
Citera
2022-10-31, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Skulle inte heller frakta lik åt min vuxna dotter. Aldrig!
Nu undrar jag: varifrån kommer upplysningarna om en påse som legat i Ts cykelkorg? Är det en trådsanning, eller vad?

Det ni måste förstå är den kulturella skillnaden i det hela. Man tänker annorlunda. Invandrare föräldrar ställer upp för sina barn i våt och torrt, det är en helt annorlunda tänk, man vill inte att ens dotter ska sitta bort sina unga år i fängelse. Svenska föräldrar tänker annorlunda.
Citera
2022-10-31, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skyliner.
Nej förhandling på torsdag.

Ibland blir det inte ens omhäktningsförhandling om de misstänkta medger förlängd åtalstid. Även om jag absolut tror det blir så i detta fall.
Citera
2022-10-31, 13:00
Medlem
Visst är det ändå märkligt att det är så tyst från polisens sida om detta fallet? Likaså media som brukar vara så jäkla på i sådana här fall!
Kan det vara så att man faktiskt vet något men sitter o väntar på svar från NFC, finns det någon mer misstänkt som just nu är under radarn och man inte vill röja något pga det?
Citera
2022-10-31, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Intressant om cykeln verkligen stod vid trottoaren vid staketet. Kanske därför som gentlemannagrannen kommer ihåg det så bra, att JJ exempelsvis säger: "Jag vill hoppa av här, jag går fram till porten själv....." Då hade i alla fall jag kollat varför. Och det regnade väl vid den tiden? Då brukar man ju undvika att gå ut i onödan.

Och om TT lämnat en påse med saker kvar i cykelkorgen så tyder ju det på att hon väldigt snabbt skulle upp i JJs lgh, kanske snabbt låna toaletten?

Jag tror inte att TT var full eller drogad, inte av fri vilja i alla fall. Och jag tror inte JJ gick till krogen för att festa, utan för att faktiskt leta efter den mycket yngre vännen, troligen en fjortis.

Det fetade, det lär ju även regna. Men hur står cykeln i förhållande till JJs hem kontra MHs hem?

Jag tvivlar verkligen på att någon skulle ha hjälpt JJ forsla bort kroppen, en 19-åring har inte hunnit knyta så starka band med någon kille ännu, för lite tid. Tvivlar stark på att en kille/man skulle riskera ALLT.......och som förälder själv till 4 vuxna barn, ALDRIG att jag skulle "ställa upp" och transportera ett lik, jag hade ringt polisen!

Frågan är också varför T öht var på krogen den natten. Hon verkade orolig, sa bartendern. Men för vem/vems skull? Ville hon rädda MH från något, t.ex droger och fel sällskap? Hur väl kände dessa 2 varandra?

Mysko om en spik nykter T går ut på krogen mitt i natten ensam. Gick hon dit ensam? Det verkar ju så.

Verkar finnas en del medvetna villospår i tråden, som man vill att vi här ska haka upp oss på. Låt oss alla inse det när vi ser dessa.
Citera
2022-10-31, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oaklake-15
Visst är det ändå märkligt att det är så tyst från polisens sida om detta fallet? Likaså media som brukar vara så jäkla på i sådana här fall!
Kan det vara så att man faktiskt vet något men sitter o väntar på svar från NFC, finns det någon mer misstänkt som just nu är under radarn och man inte vill röja något pga det?

Skulle absolut tro att de inväntar svar från NFC.
Citera
2022-10-31, 13:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ricardos
Hade dom varit oskyldiga skulle dom inte bli häktade.
Hoppla, häktning i sig är absolut inget bevis om skuld, sådant fastställs i rättegång!

Förra året begärde tusentals personer skadestånd för att ha suttit oskyldigt frihetsberövade – en ersättning som under bara 2019 kostade skattebetalarna över 75 miljoner kronor.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/op2w8K/foretagsledaren-hans-71-haktades--forlorade-alla-sina-uppdrag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in