2022-10-31, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Vet du om det är samma mast som täcker J s lägenhet som Gränsgatan där cykeln hittades?

Korsningen Lärkgatan/Östra Slottsgatan får man in Biltemamasten men intr exakt samma cellid. Men bara nån siffra ifrån.

Gränsgatan 16 kopplar Biltemamasten men vid Gränsgatan/Ekstigen en annan mast eller iaf andra antenner. Helt annan cellid m a o.

Mitt på Ekstigen så hoppar det runt lite på det nya cellid.

Men nu vet vi inte exakt vilka mobiler de har och generellt de mastkopplingar jag rapporterat här är de jag fått in. Kan skulja sig beroende på vilken mobil och hur ny osv.
Citera
2022-10-31, 13:11
Medlem
Citat:
Till Vetlandabor. Vart brukar det vara poliskontroller?

Vetlanda rastplats riksväg 31 strax norr om stan, ser ut som en lämplig plats.

Finns det fler?

Det finns också fartkameror där, ett par stycken på vardera sida mellan Vetlanda och Ekenässjön. Men om de skulle ha någon annan sorts kontroll så skulle det vara en rimlig plats, annars har de haft kontroller i Flugeby öster om Vetlanda och i Korsberga söder om. Den enda gång jag blivit stoppad härikring så stod de efter man svängt av mot centrum västerifrån, ungefär vid infarten till Vitalavallen. Någon gång har jag sett dem stå utmed Nygatan, innan man kommer till rondellen vid Kvarndammen så är det ganska så brett så man kan utan några större problem stanna bilar vid kanten.
Citera
2022-10-31, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ricardos
Ja men om dom suttit häktade så länge menar jag. Om man är oskyldig släpps man ganska snabbt. Om man har bevis. Inte sitter man i häktad och går igenom rättspsykiatrisk undersökning om man är helt oskyldig. Då måste man ha ganska många vittnen som kan intyga. Problemet är att dom inte vill snacka och då har man i regel gjort större brott.

Eller så kan dom inte snacka eftersom dom är oskyldiga.
Citera
Medlem
Fibonaccitals avatar
Jag lade upp en annan teori igår.

Men har inte sett någon feedback på det.

Jag satt och funderade på om det var planlagt redan från början att man ville ta TT av daga?

De hade ju en förfest innan det gick till NÖJET.

Det fanns kanske redan någon/några kvar lägenheten.

Den/de hade en bil på parkeringen på andra sidan gatan.

https://www.google.com/maps/@57.4322283,15.0727951,3a,90y,161.82h,85.18t/data=!3m7!1e1!3m5!1s7_ci7piO7xT2qmqWfLUH6A!2e0!5s2 0221001T000000!7i16384!8i8192

Sedan sket det sig när grannen bjöd på skjuts.

JJ drog en lögn om mamma skulle hämta henne.

Sagt och gjort. De åkte iväg.

De/den som var kvar i lägenheten fick bråttom och körde efter till Donken.

Det var då JJ gick fram till den bilen och snackade några minuter.

Ja resten känner ni nog till.

The Percect Murder...
Citera
Medlem
angladotters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Intressant om cykeln verkligen stod vid trottoaren vid staketet.

Eftersom du citerar mig vill jag korrigera mig själv. Staketet följer även infarten till fastigheten, varför det nog är troligare att TT:s cykel stod vid staketet en bit upp vid infarten än nere vid gatan. Det förändrar inget i sak vad det gäller grannens och JJ:s möjlighet att se påsen i cykelkorgen.
Citera
2022-10-31, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Contragulations
JJ har alltså sagt att hon och MH tog sig till fots, till McDonalds? Har missat det här. Vad är källan på det?

Artikel i Aftonbladet, uppgift från en vän.

Sedan samma sak från ett videoklipp som förklarade luckorna i deras uppgifter som dom lämnat till polisen.

Ska leta efter länkar
Citera
Medlem
Angående cykeln som det spekuleras i så anser jag iaf att det mest troliga är att det faktum att J inte tycks reagera på att den står kvar när grannen och hon återkommer till huset efter McD-resan antyder att J visste att den skulle stå där. Om det innebär att hon visste om det pga T var medvetslös eller död är oklart, men något gör ju att hon inte tycks reagera över det.

Om nu T skulle ha lämnat huset runt 02:30 på väg hem så borde ju J ha reagerat på att cykeln står kvar utanför hennes hus efter kl 03:00ish (när exakt det nu var) när de kommer hem, right?

Det enda J tycks reagera på är enligt grannens vittnesutsago såvitt vi känner till att det ligger en påse i cykelkorgen som hon tar med sig in. Att cykeln inte borde ha stått där alls om T nu verkligen hade gått hem 02:30 finns det ju inget här som antyder att hon reflekterar över.

DET i sig tyder ju starkt på att J vet om att T aldrig lämnade huset 02:30. Hade T gjort det borde J undrat varför T inte tog cykeln hem. Där någonstans börjar ju ändå tecknen på att J bär skuld till T:s försvinnande synas.
Senast redigerad av linakova 2022-10-31 kl. 13:22.
Citera
Medlem
Citat:
Till Vetlandabor. Vart brukar det vara poliskontroller?

Vetlanda rastplats riksväg 31 strax norr om stan, ser ut som en lämplig plats.

Finns det fler?

Det finns flera platser som skulle vara lämpliga men jag skulle nog mer säga att det är mycket sällan kontroller. Åkte förbi en i Ekenässjön i somras, kan nog inte minnas när jag såg en innan det.
Citera
2022-10-31, 13:16
Bannlyst
Citat:
Ja men om dom suttit häktade så länge menar jag. Om man är oskyldig släpps man ganska snabbt. Om man har bevis. Inte sitter man i häktad och går igenom rättspsykiatrisk undersökning om man är helt oskyldig. Då måste man ha ganska många vittnen som kan intyga. Problemet är att dom inte vill snacka och då har man i regel gjort större brott.

Det finns dom som suttit mycket längre än så och blivit rentvådda, en rättspsykiatrisk undersökning slår inte fast någon skuld heller, så går det inte att resonera, man är att betrakta som oskyldig tills motsatsen bevisats, det kallas för oskuldspresumtion!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Hur vet du detta? Har du personligen talat med grannen?

Nej plusartikel på Aftonbladet , videoklipp.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Har tänkt samma tanke, inte alls omöjligt.
Eller så är han en sucker för henne o hon utnyttjar hans godtrogenhet? Han gör allt för att stjäla en stund med henne?
Citera
2022-10-31, 13:17
Medlem
Citat:
Känner till en i Vetlanda han släpptes efter bara några timmar sade han. Förtal mot honom. Nu kan ju dom andra som förtalade fällas för brott absolut. I detta fallet har grannar hört och knackat på i lägenheten. Vaknade av rop dunsar sparkar mot väggen.

Nu brukar man dock inte häktas pga förtalsbrott, inte ens anhållen. Eller du menar förtal mot honom för ett annat brott, ok, så kan det vara, är man oskyldig och det visar sig snabbt kan man släppas (eller om det inte finns andra skäl för häktning även om misstanken kvarstår)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in