2022-10-31, 05:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Det är inte förbjudet att spekulera och komma med teorier.

Samtidigt är det intressant att två kvinnor är misstänkta för inblandning i det aktuella fallet, i helt andra krimtrådar brukar kvinnor utmålas som helgon.

Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Så vad är din teori i detta aktuella fall om Toves försvinnande ?

Utveckla gärna vad du menar med att kvinnor utmålas som helgon?

Menar du att 2 helgon är häktade för inblandning i ett misstänkt människorov av ett annat helgon?
Jag tror att det är många som hoppas på ett rimligt svar från@Lawnmoverman2011
Att ”plötsligt” hamna i tråd som handlar om en försvunnen tjej, för att du blev kränkt över mitt svar till dig..

Ot. Fruktansvärt för familjen att gå igenom detta. 😔 Tror att det är flera som ligger bakom.
Senast redigerad av Tausen 2022-10-31 kl. 05:12.
Citera
2022-10-31, 05:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tausen
Jag tror att det är många som hoppas på ett rimligt svar från@Lawnmoverman2011
Att ”plötsligt” hamna i tråd som handlar om en försvunnen tjej, för att du blev kränkt över mitt svar till dig..

Ot. Fruktansvärt för familjen att gå igenom detta. 😔 Tror att det är flera som ligger bakom.
Helt sjukt att en person kan försvinna i tomma intet.
Inte ett spår efter henne.
Och ja fler är garanterat inblandade.

Vad hände den natten hon försvann, var det en olycka eller var det något som var planerat?
Tror iaf när vi får reda på vad som hänt kommer det inte vara något av det som alla tänkt eller trott.
Citera
2022-10-31, 05:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LemPica
Den användaren är en kvinnohatande idiot.
Har en agenda och det är att sabla ner kvinnor i varenda tråd där en kvinna är brottsoffer.
Bara att ignorera och tiga ihjäl.
Varenda svar/citering ger bara användaren mer luft och då fortsätter denne förstöra tråd efter tråd.

Bara att ignorera som sagt.

On topic:
Eftersom MGM är fortsatt häktade måste polisen ha hittat något av substans.
Det krävs ju ändå en del för att få igenom en häktning.
Konstigt att ingen av MGM pratar än.
Så unga och tydligen inte några "förhärdade brottslingar".
Mycket märkligt alltihop.

Jag tror att jj försöker skydda någon och därav så pratar hon inte!
Citera
2022-10-31, 05:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulspruta86
Enligt uppgift hade dom setts sittandes i liten röd bil. På parkeringen till katthemmet. Bilen hade stått där med immiga rutor när personen kom till illharjen och den stod kvar när dom kom tillbaka efter typ 1-1,5 timme senare.

Gjorde upp storyn till polisen säkert
Allt var väl klart då
Cykel, mobil, kropp, tillhörigheter
Citera
2022-10-31, 05:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Umpalavemang
Jag avser fullständiga personuppgifter som tillhör privatpersoner.
Såg varken adress eller personnummer i det som lagts ut?
Citera
2022-10-31, 05:50
Medlem
Vad tror ni om inbrottet i natt, koppling till Tove eller inte?

Cykelaffär i Vetlanda fick påhälsning inatt, en motorsåg och en elcykel stals.
Polisen letar efter en skåpbil som syntes vid inbrottstillfället.

https://sverigesradio.se/artikel/inbrott-i-cykelaffar-polisen-jagar-skapbil
Citera
2022-10-31, 05:54
Medlem
Jag tror inte att T:s pojkvän är inblandad längre efter ny intressant info som jag har fått.
Däremot tror jag att JJ:s pappa är inblandad och att han är nästa person som blir anhållen.
Det grundar jag på att det verkar som att han förbereder sig på att vara borta ett längre tag.
Kan inte gå in närmare på hur jag fått reda på det men det är så.
Citera
2022-10-31, 05:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherLouie123
De har väntat en liten stund att åka efter att JJ kom tillbaka från donken.
De har inte tagit kontakt via mobilerna just för att de vet att de blir spårade. Mobilerna har de lämnat hemma. De har tagit nåns bil hem till JJ pappa varefter JJ har gått in själv och förklarat allting. De åker iväg och pappan tar hand om kroppen. Sen vet man hur lång tid det tog och när isåfall nåt vittne skulle ha sett bilen.
Kan även ha tagit kontakt via WhatsApp eller liknande, då syns varken samtal eller sms utan endast lite trafik på internet.
Citera
2022-10-31, 06:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golga
Jo, det att JJ tog påsen medan grannen såg på måste ju tyda antingen på att hon är oskyldig eller chockerande oförsiktig. Är man oskyldig är det naturligt att ta in en påse man ser att en kompis glömt.

Men ändå. Skulle TTs kille ha åkt i väg utan telefon? Extremt osannolikt, tänker jag. För han hade väl ändå knappast planerat att mörda henne? Har nånting hänt mellan dem så har det nog varit i stundens hetta. Och dessutom har vi de där ljuden i JJs lägenhet. Dem kommer man inte riktigt ifrån.

Men jag skulle nog gå med hund i ALLA berördas lägenheter och bilar. JJs, hennes pappas, hennes grannars, pojkvännens etc.

Ja pojkvännen borde haft telefonen med för som du skriver är det inget planerat dåd Om det skulle vara han. Vi får hoppas att polisen spårat den bara men det borde de väl ha gjort.
Citera
2022-10-31, 06:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andsved
Jag tror inte att T:s pojkvän är inblandad längre efter ny intressant info som jag har fått.
Däremot tror jag att JJ:s pappa är inblandad och att han är nästa person som blir anhållen.
Det grundar jag på att det verkar som att han förbereder sig på att vara borta ett längre tag.

Dela gärna med dig av infon
Citera
2022-10-31, 06:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Vad tror ni om inbrottet i natt, koppling till Tove eller inte?

Cykelaffär i Vetlanda fick påhälsning inatt, en motorsåg och en elcykel stals.
Polisen letar efter en skåpbil som syntes vid inbrottstillfället.

https://sverigesradio.se/artikel/inbrott-i-cykelaffar-polisen-jagar-skapbil

Varför skulle detta vara kopplat till Tove?

Men, jag måste medge att Vetlanda verkar vara väldigt kriminellt för sin storlek. Verkar hända mycket skit i trakterna.
Citera
2022-10-31, 06:09
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andsved

Kan du hinta varför du inte tror att pojkvännen är inblandad längre? Är det typ alibi, eller är det bara för att du har info som pekar på JJs pappa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in