2022-10-31, 12:32
Medlem
stillsodarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Nån som har lyssnat? Framkommer nåt nytt?
Bara en teaser än så länge. Han säger i den att avsnittet släpps i morgon 1/11
Citera
2022-10-31, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av myday1997
Okej ja jag förstår. Deras tystnad får mig också att tvivla en del.

Jag försökte inte liksom få det att låta som att din teori var ”dålig” men den gick inte ihop i mitt huvud bara. Hoppas polisen har mer info än vad det verkar som.. och att dom bara är ovanligt bra på att hålla tyst.

Det är lugnt 😊 sen har ju oskyldiga människor även tidigare suttit häktade på sannolika skäl, ibland går utredningen åt fel håll, men vad vet jag.
Citera
2022-10-31, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ricardos
Bättre att gå på polisens linje här. Dom tror inte att det finns någon annan inblandade än tjejerna. Då måste dom ha ganska mycket bevis. Ingen annan är häktad. Det hade dom gjort om fler varit inblandade. Att tjejerna tiger betyder att dom bara gjort ett större brott. Hade dom varit oskyldiga skulle dom inte bli häktade. Nu har dom gjort rättspsykiatrisk undersökning därför tar det extra tid.

Nja… alltså man kan ju inte förutsätta att de är skyldiga för att dom blivit häktade..
OchPolisen har ju sagt att de arbetar bretts
Citera
2022-10-31, 12:34
Medlem
Två andra reflektioner.

1. Det står i trådinfot att M är 170 cm lång. Det ligger en bild uppe på sociala medier på J och M där de står hyfsat bredvid varandra och av den bilden framkommer det att J alltså är längre än M?

T, 160 cm liten, befann sig alltså i en lgh med två kvinnor som var betydligt mycket större än henne båda två. Det låter ju inte direkt som att de inte både skulle kunna ha överfallit henne och även forslat bort henne med tanke på hur liten T var och hur stora båda MGM är fysiskt sett. Att den ena är en ridtjej och den andra en idrottstjej lägger ju till faktum att man kan förmoda att de är fysiskt sett över medelstarka.

2. Det framkommer också på sociala medier att M:s pappa jobbar som chef på lantmäteriet. Varför pratas det enbart (pga J:s pappas militära/israeliska bakgrund) om att det är J:s pappa som skulle ha hjälpt dem med en eventuell bortforsling av T:s kropp? En pappa till M som jobbar på lantmäteriet som chef vet väl ännu mer om hur och var man döljer en kropp i jord med minst risk för att den skall upptäckas?

Edit: som ett tillägg till punkt 2 ovan så kan man ju också betänka faktumet att M som dotter till en chef på lantmäteriet förmodligen också kan ha snappat upp ett och annat om hur jord, skog och vatten fungerar med sedimentering, nedbrytningsprocesser och annat. Det är ju inte helt otänkbart att kunskapen finns i familjen (det räcker ju med att pappan lärde M hur man gräver ner en död kanin typ för att hon ska ha börjat snappa upp sådana saker).
Senast redigerad av linakova 2022-10-31 kl. 12:41.
Citera
2022-10-31, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Det är lugnt 😊 sen har ju oskyldiga människor även tidigare suttit häktade på sannolika skäl, ibland går utredningen åt fel håll, men vad vet jag.

Ja det håller jag med om, att dom är häktade är inte på något sätt ett bevis för att dom är skyldiga liksom.
Citera
2022-10-31, 12:35
Medlem
Citat:
Ja jag är rätt övertygad om att tjejerna är inblandade, men jag tror också någon mer är inblandad. Det var inte meningen som någon kritik till dig, utan jag undrar bara hur du motiverar den.

För min del handlar det om JJs lögn angående McDonalds (att hon och MH gick dit) samt att flera grannar hört dunsar från hennes lägenhet (fler än familjen där den ena körde till McDonalds).

Men samtidigt har jag svårt att tro att dom kan göra sig av med en kropp och sedan tiga i flera veckor i häktet… kanske någon hjälpt dem, och de faktiskt inte vet vart Tove finns längre, även om de vet vad som hänt i lägenheten.

Ja det är ju mkt med tjejerna som är tveksamt i mitt tycke. motivet, hur har dom gått tillväga för att först mörda och sen göra sig av med kroppen utan bevis? Inga bevis finns i lägenheten för att hon har mördats för annars skulle poliserna utgå från att hitta en kropp inte hoppas att dom kan hitta henne vid liv som dom uttryck sig för några dagar sedan. Sen har dom inte lyckats hitta spår av blod eller död människa i bilarna knutna till JJ vad jag förstår det och därför undrar jag om dom gjort nån teknisk undersökning på grannens bil.
Att TT varit hos JJ och att dom tidigare bråkat kan ju vara ett olyckligt sammanträffande.

Jag har nämnt flera olika teorier i den här tråden eftersom utredningen mot tjejerna går så seg. Viktigt att kunna vara open minded för olika teorier
Citera
2022-10-31, 12:36
Medlem
Är tjejerna omhäktade?
Citera
2022-10-31, 12:37
Medlem
Citat:
Nja… alltså man kan ju inte förutsätta att de är skyldiga för att dom blivit häktade..
OchPolisen har ju sagt att de arbetar bretts

Exakt, det har hänt förr.
Citera
2022-10-31, 12:37
Medlem
Contragulationss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Kan inte få ihop varför JJ & MH skulle ljuga om vad som hänt under kvällen om de är oskyldiga?

Tror personligen de är skyldiga. Men måste ändå fråga dig, hur vet Du att tjejerna har ljugit i förhör? Har jag missat något? Den infon har väl inte vi, eller är du förhörsledare i fallet?
Citera
2022-10-31, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trongen
Ja det är ju mkt med tjejerna som är tveksamt i mitt tycke. motivet, hur har dom gått tillväga för att först mörda och sen göra sig av med kroppen utan bevis? Inga bevis finns i lägenheten för att hon har mördats för annars skulle poliserna utgå från att hitta en kropp inte hoppas att dom kan hitta henne vid liv som dom uttryck sig för några dagar sedan. Sen har dom inte lyckats hitta spår av blod eller död människa i bilarna knutna till JJ vad jag förstår det och därför undrar jag om dom gjort nån teknisk undersökning på grannens bil.
Att TT varit hos JJ och att dom tidigare bråkat kan ju vara ett olyckligt sammanträffande.

Jag har nämnt flera olika teorier i den här tråden eftersom utredningen mot tjejerna går så seg. Viktigt att kunna vara open minded för olika teorier

Ja, viktigt att vara open minded… men varför ljuger JJ om McDonalds? Det är ju jättekonstigt. Skulle hon varit så full att hon inte kommer ihåg hur hon kom dit, och med vilka? Hmm. Aja, vi får knappast ny info innan torsdag så det känns som man bara går i cirklar här.
Citera
2022-10-31, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Contragulations
Tror personligen de är skyldiga. Men måste ändå fråga dig, hur vet Du att tjejerna har ljugit i förhör? Har jag missat något? Den infon har väl inte vi, eller är du förhörsledare i fallet?

Det har rapporterats att JJ sagt till polis att hon och MH gick till Mcd, men det finns bevis för att grannen körde dem
Citera
2022-10-31, 12:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Vet inte om detta varit uppe förut men det där att TT:s mobil gjort resan till mcDonalds och att JJ därmed hade den med sig - tänk om den låg i grannens bil. Eller att han hade den i sin ficka? Han kanske är mer inblandad än vi tror.

Hela den händelsen är märklig. De häktade säger att de båda två var med till McDonalds medan grannen säger att det bara var JJ. Någon ljuger. Men vem och varför?

Tja, finns det något som direkt motsäger en sådan tolkning? Medlem i denna familj förekommer i brottsregistret, sexuellt ofredande och misshandel. Vi har lådan på balkongen, som försvann, grannen under som körde JJ kanske ljuger som en häst travar, kunde ha varit i JJ's bostad t.o.m, ville inte ställa upp på intervju i podden förrän nästa dag... tja...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in