Citat:
Ursprungligen postat av
myday1997
Ja jag är rätt övertygad om att tjejerna är inblandade, men jag tror också någon mer är inblandad. Det var inte meningen som någon kritik till dig, utan jag undrar bara hur du motiverar den.
För min del handlar det om JJs lögn angående McDonalds (att hon och MH gick dit) samt att flera grannar hört dunsar från hennes lägenhet (fler än familjen där den ena körde till McDonalds).
Men samtidigt har jag svårt att tro att dom kan göra sig av med en kropp och sedan tiga i flera veckor i häktet… kanske någon hjälpt dem, och de faktiskt inte vet vart Tove finns längre, även om de vet vad som hänt i lägenheten.
Ja det är ju mkt med tjejerna som är tveksamt i mitt tycke. motivet, hur har dom gått tillväga för att först mörda och sen göra sig av med kroppen utan bevis? Inga bevis finns i lägenheten för att hon har mördats för annars skulle poliserna utgå från att hitta en kropp inte hoppas att dom kan hitta henne vid liv som dom uttryck sig för några dagar sedan. Sen har dom inte lyckats hitta spår av blod eller död människa i bilarna knutna till JJ vad jag förstår det och därför undrar jag om dom gjort nån teknisk undersökning på grannens bil.
Att TT varit hos JJ och att dom tidigare bråkat kan ju vara ett olyckligt sammanträffande.
Jag har nämnt flera olika teorier i den här tråden eftersom utredningen mot tjejerna går så seg. Viktigt att kunna vara open minded för olika teorier