Citat:
Ursprungligen postat av
lindblomsgrön
Men…. Jag skrev ju att de JJ o MH men inte säkert MH var där är inblandade men inte dödat i lägenheten. Det som kommit fram i pressen o bland kompisar är ju saker JJ har sagt. Att hon sagt sanningen är ju inte så troligt. Så man får sätta åt sidan nästan allt. Men jag tror på vad grannarna sagt. Fast hur grannen kunde veta att det var TT cykel är ju oklart vet någon om JJ hade egen cykel parkerad där? Så kanske som GW säger att pojkvän vem det nu kan vara är inblandad. Han kan plockat upp TT utanför huset och ifall det var TT cykel glömt påsen. Han kan ju vara i maskopi med JJ. Sedan glömde TT mobilen i lägenheten efter allt tumult.
Ok.
Nu har jag inte lyssnat på GW när han säger detta, utan enbart läst någon rubrik/ingress. Oft tar ju GW upp saker ur mer statisktiska perpektiv; kan det var så han menar att en "pojkvän" kan vara inblandad?
Nu pekar många saker åt ett håll, även om vi faktiskt inte vet vare sig det ena eller andra säkert. Det faktum att T anmäldes till polisen så tidigt får mig att tro att det har framkommit mer än bara att T sagt/medd att hon är på väg hem; typ bråket, att de kontaktat JJ, vad hon svarar/inte svarar, att T inte svarat på vare sig det ena eller andra mm.
Att T*oves pojkvän skulle vara i maskopi med JJ tar jag som så osannolikt att det är lika med minus på skalan.
Det skulle vara en av J:s nuvande pojkvänner om det finns någon sådan.
Men tjejerna sitter enligt uppgifter i tråden vid immig bil vid llharjen tidigt på morgonen, så jag tror att de fixat allt på egen hand faktiskt.
Om T*ove kommit levande ur lägenheten till sin cykel, då hade hon säkerligen lämnat ett sådant medd till pojkvännen att tjejerna hade blivit gripna redan samma dag, inte dagen efter.