2022-10-31, 12:24
Medlem
FruEds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
När började det regnet?

Anledningen till min fråga är för att om man tänker sig att det regnade vid tidpunkten när J och grannen är vid McD, om J då ändå går ut ur grannens bil för att gå bort i regnet till en annan man så borde det samtalet ha varit av vikt för J av någon anledning. En trött kvinna (J) efter en lång bråkig utekväll med dricka osv vill ju annars snabbt hem igen med maten till sin kamrat utan att bli blöt i onödan tänker man sig ju. Det tror jag vi alla kan skriva under på att i det läget går man inte ut i regnet i onödan för att byta ord med någon bekant i någon minut utan en direkt anledning, right?

Är det bara ett "hej, hur är läget?"-samtal så skriver man ju det på mobilen till denne istället med följt av "sorry att jag inte hann prata med dig på McD, såg dig där, vi snackar imorn" eller liknande som tillägg.

Min spontana uppfattning är att det läggs för mycket energi på att någon av grannarna ska vara involverade i det här och fokus borde istället läggas på den mannen på parkeringen vid McD och varför J ansåg det viktigt att prata med honom just då i regnet (om det nu regnade?) på ett vis som inte kan spåras.

Blott en reflektion.

Håller med om att det läggs för mycket spekulation på grannen. Varför skulle man ens hitta på en historia om att man varit upp och knackat på osv om man själv varit inblandad. Då skulle det logiska va ”vi hörde att en gick ut vid 2.30 som inte kom tillbaka” eller ”jag mötte TT i trappen när hon va påväg hem, hon hade cykelnyckeln i handen”

Vill också veta om regnet och den andra bilen! Precis som du säger så går man inte ut i regn för att bara heja.. antingen är det för att få alibi eller som jag vet att någon tidigt i tråden spekulerade i. Skaffa sig diverse droger för att lugna nerver alt. för att bli lite pigg i huvudet så man kan lösa den situation man satt sig i..
Citera
2022-10-31, 12:24
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Vilka de? Menar du kusinen, eller grannarna?

Jag tror inte att ma blandar in någon alls, om det inte är typ starka släktband där man vet att någon ställer upp för en i vått och torrt, då typ en förälder. Vilket förstås hade synts i kommunikationen...

Jag har tänkt att om det hände något utanför porten, när T*ove lämnat lägenheten, lagt ner sin påse i korgen, då kan man undera vadalla ljuden i lägenhehten kommer från?

Säg nu att de stökat runt i fyllan och villan, hur går det ihop med typ hammarslag? Ingen musik, men inte heller några andra ljud såsom skrik eller vad vi hört iaf "glada rop, tjo och tjim. Av det vi häört har det varit dunsar och ljud liknande sparkar mot vägg, rytmiska slag med några sekunders mellanrum (utan musik som det verkar).

Om man utgår från att det varit fysiskt tumult, från vilket T*ove "får gå", hon glömmer sin mobil då, hur kommer det sig att ingen skriker, att T*ove inte hör av sig till sin kille om att något är galet?

Om det nu är så att T*ove lämnade ett röstmedelande, hennes kille sov, då kan det förstås vara ett meddelande som avslöjar något som var anledningen till att polisen kopplades in snabbt, och tjejerna blev misstänkta.

Någon i tråden skrev att det hade hörts konstiga (?) ljud i bakgrunden? Stämmer det? Eller har T*ove på anat sätt medd att hon ville hem, för att det började bli obehagligt?

Alternativet att T*ove "får gå", men cykeln ändå står kvar när de kommer från Mc Donalds gör att man undrar varör inte JJ reagerar på att den står kvar?

Säg att hon gör det, därför såg grannen också att den fortfarande var låst.

Om JJ är oskyldig, då borde hon som nu har T*oves mobil i fickan som sagt undra hur det gick för T*ove att komma hem om hon inte ens tog cykeln?

Grannen, om han var skyldig, när skulle han inom tidsramen hunnit göra något? Och där är det en hel familj. Blir väldigt konstigt om det skulle kunnat ske inom den tiden.

Även om T*ove inte hade råkat illa ut i lgh, hon går ner för att lämna, säter påsen i korgen, någon annan tar tillfället i akt, då borde JJ reagera på att cykeln står kvar. Särskilt som att hon också har glömt sin mobil.

Och dagen efter, då när T*ove är försvunnen, hon har mobilen kvar och cykeln nu är flyttad? Vad gör hon då?

Nä, det ser "skitigt" ut med det vi fått hittills. Långvarigt bråk, bråk på krogen, och sedan enligt egen utsago har de gått hem för att reda ut det...för att sedan sitta i immig bil vid Illharjens parkering.

Men…. Jag skrev ju att de JJ o MH men inte säkert MH var där är inblandade men inte dödat i lägenheten. Det som kommit fram i pressen o bland kompisar är ju saker JJ har sagt. Att hon sagt sanningen är ju inte så troligt. Så man får sätta åt sidan nästan allt. Men jag tror på vad grannarna sagt. Fast hur grannen kunde veta att det var TT cykel är ju oklart vet någon om JJ hade egen cykel parkerad där? Så kanske som GW säger att pojkvän vem det nu kan vara är inblandad. Han kan plockat upp TT utanför huset och ifall det var TT cykel glömt påsen. Han kan ju vara i maskopi med JJ. Sedan glömde TT mobilen i lägenheten efter allt tumult.
Citera
2022-10-31, 12:25
Medlem
[quote=Ricardos|82239464]Nu är GW ute och cyklar igen. Det kan vara någon fler inblandade. Nej Gw hon har inte rymt och det mest troliga är att hon blev mördad i lägenheten. I den fanns bara dessa två tjejerna. Inget konstigt alls. Eftersom grannarna kan intyga finns ändå bevis mot tjejerna. Det finns inget vittne som kan styrka Gw:s teori. Hon hade framtiden för sig det är inte lätt att komma in på läkarlinjen oavsett hur lång paus hon hade.
Citera
2022-10-31, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trongen
Hon kan ju ha varit full och minns fel.

Du är väldigt fast på din egna teori vilket är det mest sannolika men är fallet inte löst så måste man kunna spåna på alternativa teorier och grannen är ingen omöjlighet. Mycket ang tjejer är ju stora frågetecken med och att en kille begår ett sånt här brott är ju statistiskt mer sannolikt. Men du får självklar vara fast vid sin teori, det rör mig inte i ryggen.

Ja jag är rätt övertygad om att tjejerna är inblandade, men jag tror också någon mer är inblandad. Det var inte meningen som någon kritik till dig, utan jag undrar bara hur du motiverar den.

För min del handlar det om JJs lögn angående McDonalds (att hon och MH gick dit) samt att flera grannar hört dunsar från hennes lägenhet (fler än familjen där den ena körde till McDonalds).

Men samtidigt har jag svårt att tro att dom kan göra sig av med en kropp och sedan tiga i flera veckor i häktet… kanske någon hjälpt dem, och de faktiskt inte vet vart Tove finns längre, även om de vet vad som hänt i lägenheten.
Citera
2022-10-31, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trongen
Nä att han gjort det men skjutsat jj för att ev få alibi eller så. Jag säger inte att det är han men eftersom dom inte lyckas knäcka tjejerna så finns det ju en möjlighet att det inte är dom.

Precis! Erbjöd kanske inte skjuts för att vara snäll utan för att få alibi, om han inte gjorde nåt när de kom tillbaka alltså.
Citera
2022-10-31, 12:27
Medlem
Även om polisen har tillräckligt mycket för ett häktande så känns det som det är ovanligt lite information som kommer ut,
Inget nytt har kommit idag va?
Citera
2022-10-31, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
ja det är mycket möjligt att det är orimligt, därför jag välkomnar sånt som kan slå hål på teorin som för MIG verkade fullt rimlig.
Nej jag känner inte en kotte i Vetlanda men tycker ju inte att andra teorier stämmer bättre heller och har så svårt att tro att båda kan tiga (iaf om var kroppen finns) så här länge, samt att det brukar vara män som gör sånt här, men visst, ingen regel utan undantag.

Vi får nog mer och mer klarhet med tiden.

Okej ja jag förstår. Deras tystnad får mig också att tvivla en del.

Jag försökte inte liksom få det att låta som att din teori var ”dålig” men den gick inte ihop i mitt huvud bara. Hoppas polisen har mer info än vad det verkar som.. och att dom bara är ovanligt bra på att hålla tyst.
Citera
2022-10-31, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb7
Även om polisen har tillräckligt mycket för ett häktande så känns det som det är ovanligt lite information som kommer ut,
Inget nytt har kommit idag va?

Håller med dig. Ingenting har tillkommit på flera dagar.
Citera
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av myday1997
Men varför säger inte JJ det till polisen i så fall? Hon har ju sagt att hon var till McDonalds med MH och att TT cyklade hem.

Jag tror vi kan släppa grannen, för mycket frågetecken som inte kan förklaras.
Men var har jag läst i tidning att MH eller JJ hade i förhör sagt att TT var med? Och därför lämnat olika versioner måste varit strax efter de blev häktade
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
När började det regnet?

Anledningen till min fråga är för att om man tänker sig att det regnade vid tidpunkten när J och grannen är vid McD, om J då ändå går ut ur grannens bil för att gå bort i regnet till en annan man så borde det samtalet ha varit av vikt för J av någon anledning. En trött kvinna (J) efter en lång bråkig utekväll med dricka osv vill ju annars snabbt hem igen med maten till sin kamrat utan att bli blöt i onödan tänker man sig ju. Det tror jag vi alla kan skriva under på att i det läget går man inte ut i regnet i onödan för att byta ord med någon bekant i någon minut utan en direkt anledning, right?

Är det bara ett "hej, hur är läget?"-samtal så skriver man ju det på mobilen till denne istället med följt av "sorry att jag inte hann prata med dig på McD, såg dig där, vi snackar imorn" eller liknande som tillägg.

Min spontana uppfattning är att det läggs för mycket energi på att någon av grannarna ska vara involverade i det här och fokus borde istället läggas på den mannen på parkeringen vid McD och varför J ansåg det viktigt att prata med honom just då i regnet (om det nu regnade?) på ett vis som inte kan spåras.

Blott en reflektion.

Jag har också noterat den detaljen och tyckt det är en udda prioritering om man har en död eller döende väntandes i lägenheten. Stresspåslaget borde varit på max och att göra avstickare är inte normalt. Hon bad väl t.o.m grannen stanna bilen så hon kunde gå ut och prata. Ev, hade hon det är med alibi i skallen och ville göra sig synlig.

Har bara nederbörd från kl 03:00, men taget ur minnet så regnade det även före 03:00.

03:00 2.0 mm
04:00 3.6 mm
05:00 0.1 mm
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Du har sett för mycket filmer min vän, T dog i lägenheten den natten

Hur vet du att T.T dog i lägenheten den natten?? Har du fakta på det el du har sett!?
Citera
2022-10-31, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av myday1997
Ja jag är rätt övertygad om att tjejerna är inblandade, men jag tror också någon mer är inblandad. Det var inte meningen som någon kritik till dig, utan jag undrar bara hur du motiverar den.

För min del handlar det om JJs lögn angående McDonalds (att hon och MH gick dit) samt att flera grannar hört dunsar från hennes lägenhet (fler än familjen där den ena körde till McDonalds).

Men samtidigt har jag svårt att tro att dom kan göra sig av med en kropp och sedan tiga i flera veckor i häktet… kanske någon hjälpt dem, och de faktiskt inte vet vart Tove finns längre, även om de vet vad som hänt i lägenheten.
Bättre att gå på polisens linje här. Dom tror inte att det finns någon annan inblandade än tjejerna. Då måste dom ha ganska mycket bevis. Ingen annan är häktad. Det hade dom gjort om fler varit inblandade. Att tjejerna tiger betyder att dom bara gjort ett större brott. Hade dom varit oskyldiga skulle dom inte bli häktade. Nu har dom gjort rättspsykiatrisk undersökning därför tar det extra tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in