2022-10-31, 07:13
Medlem
MrSwedeGliderRunts avatar
Svenska kvinnor var det som fick mig att helt tappa intresse av att skapa familj och barn. Trasiga stjärnfamiljer, skjutsa hit och dit varannan vecka, tatuerade sluts mm är inte min grej alls när det komer till sådana saker.

Jag sköter mitt egna och bryr mig inte, bra att de trivs också.
Citera
2022-10-31, 07:14
Medlem
Ghastens avatar
Dom flesta är bittra, iallafall dem jag träffat privat och på jobbet. Klagar på det mesta.
Jobbiga kvinnor allmänt och många av dem är trötta på samna man så det görs inga försök att lappa ihop det utan det är bara packa och dra.
Citera
2022-10-31, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Män är desperata.

Problemet är mer att dessa kvinnor vill inte ha någon man ,stabilt. De vill bara ha en man för att skapa barn sedan så vill de vara ensamma.

Påstår inte att denna kvinna är oattraktiv men hon har 11 barn med 8 män och kan lätt få en ny man.

https://www.youtube.com/watch?v=Hq9eaSj44r0

Finns ingen man som vill stanna hos den kvinnan med ett helt dagis i huset. Hon hade säkert gärna sett att en man stannade men de vill bara ha sex sedan dumpar de henne och går vidare.
Citera
2022-10-31, 07:20
Medlem
Hamsterbolls avatar
Jag tror att de TROR att de ska bli lyckliga när de är självständiga och självförverkligande singelmorsor. Det är kanske kul ett tag, precis i början när de är fria igen och flirtar och tindrar. Men sen inser de hur ensamt det är. Att männen de dejtar bara vill knulla. Att männen i deras ålder är de som blivit över. Att gräset inte var grönare på andra sidan.
Citera
2022-10-31, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Eftersom vi har så många singelmammor så måste ju deras livskvalitet vara högre än mammor som lever med en man (antingen barnafadern eller någon styvfar etc.). Så tänker jag.

Om kvinnor hade varit lyckligare ihop med en man så hade de väl levt med en man? Alltså lever kvinnor ensamma med barn helt enkelt för att det känns bättre så. Det saknas inte män som längtar efter en kvinna, men det verkar finnas gott om kvinnor som hellre lever ensamma med barn än att ha en familj med barn och man med i bilden.

Vad är orsakerna till det?
Kanske för att dom har fullt upp med att få ihop livspusslet? Då finns kanske inte orken och tiden att inleda en relation. Jag är man och barnfri, jag tycker att det är svårt att hinna dejta ändå, men det beror på min fritidsintressen så det är ett i-landsproblem
Citera
2022-10-31, 07:39
Medlem
Troligtvis är kvinnor lyckligare utan män. Frånskilda killar kan också ha det bättre. Åka hoj, mecka med bilen, springa på fotboll när man vill. ta ett par öl med kompisar. kanske ha en liten väninna som kommer och värmer en varannan kväll....
Citera
2022-10-31, 07:41
Medlem
Problemet är att både kvinnor o män i Sverige förstår inte vad en kärnfamilj är. De flesta skall vara sk oberoende o ensam är stark helt utan familjetraditioner. Det är helst sjukt med alla singelföräldrar som lever varannan vecka med barn osv men alla tror det är normalt för att det blivit norm. Även professionella psykologer med flera ger råd att separera men det är FEL i grunden....
Citera
2022-10-31, 08:23
Medlem
Är man lyckligare då man lever med tre bebisar eller om man flyttar och bara behöver ta hand om två? Jag skulle säga det sista.
Män som inte är kapabla att ens byta en blöja och inte kan klä på sig själv är ju mer till besvär än hjälp. Ska man ha barn ska det vara så lika villkor, för det är ett 24 timmars jobb.
Så jag säger ja. Singelkvinnor med barn är lyckligare. Plus när man fått barn är de viktigast i livet, inte en vuxen karl som inte ens kan torka sig själv i röven.
Citera
2022-10-31, 09:05
Medlem
Niggwards avatar
Det finns inget värre för en kvinna än att vara 40 och singel. Speciellt med barn. Kvinnor vill innerst inne alltid ha en partner.

Sen kan idioter säga vad som helst
Citera
2022-10-31, 09:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Rozenkvarts
Intressant flera i tråden verkar tro att frånskilda kvinnor är kedjerökande, lågavlönade och överviktiga med miserabla liv. Wow! Flera av de jag känner är högutbildade eller iaf utbildade med helt okej löner, ser bra ut och har livet väldigt ordnat. Utöver det så har flera gått i relation med nya män, de också med barn sedan tidigare. De som är singlar inväntar någon vettig och har ingen som helst stress att ta en bara för att ha en. Deras liv rullar på fint ändå.

Så vi ska ignorera flera i tråden och gå efter vad du tycker för att?
Citera
2022-10-31, 09:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HLundborg
dessa kvinnor slutar också som nedbrutna, deprimerade och ensamma nuckor på äldre dar när likesen slutar komma.

Det går jättebra så länge bidragen rullar in och Netflix strömmar vidare.
Citera
2022-10-31, 09:13
Medlem
De kvinnor som valt att bli singelmammor är högst troligt lyckligare än de var när de levde med mannen de separerat ifrån, ingen separerar från någon den är lycklig tillsammans med. Flera av de singelmammor jag känner vill inte ha någon ny man eftersom de blivit brända av den man de hade.

Däremot tror jag att kvinnor som lever i ett BRA förhållande med deras barns pappa som de älskar och som de är älskade av, generellt är lyckligare än kvinnor som är singelmammor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in