2022-11-02, 02:52
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gregdave88
De borde vara det. Män ger en bara rynkor och ångest

Då har du valt fel män och de har valt fel kvinna (dig)

Singelmammor är ofta bittra och snackar skit om sina ex, är man lycklig har man inget behov av detta.
Citera
2022-11-02, 03:11
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrozenMargarita
Jag är singelmamma så jag kan svara. Hade kunnat skaffa en gubbe om jag ville men varför?

Frågan är bara vad det är för gubbar du har att välja mellan? Man kan också fråga sig vad kan du erbjuda dom som singelmamma?

Citat:
En extra person att ta ansvar för när man inte behöver.

Om du har dejtat förvuxna mansbebisar tidigare så säger nog det mer om dig än om dom.

Citat:
Mina egna behov blir ju tillfredsställd ändå.

Är du riktigt säker på det? Du låter rätt bitter.

Citat:
Närhet får jag av barnen, känslomässigt utbyte från mina närmaste väninnor, ekonomiskt klarar jag mig som höginkomsttagare rätt bra ensam, sex kan jag få med precis vem jag vill ur alla åldersgrupper (jag är 40), har en jämngammal kk samt internetdejtar yngre snyggingar.

Du utnyttjar alltså vissa män trots att du i samma veva snackar skit om dom som grupp räknat?

Citat:
Det enda jag saknar med att ha en man är om man måste flytta något tungt i huset från en plats till en annan. Det är jobbigt för det klarar jag inte själv. Men kan ju inte flytta ihop med en man bara för det.

Nämnde jag att du känns bitter?

Citat:
Hade jag velat skaffa fler barn finns ju numera spermabanker dessutom.

Frågan är om inte du är för gammal för att avla barn?

Citat:
Tyvärr ser framtiden mörk ut för män. Det är dessvärre så att män behöver kvinnor mer än vad kvinnor behöver män.

Hur vet du det? Är du forskare på det här området?
Citera
2022-11-02, 05:46
Medlem
Denna svarta man tar upp skillnaden i mentalitet mellan kvinnor och män.

Männen tycker kvinnorna är viktiga. Blir deprimerade om de förlorar dem.

Kvinnorna tycker män är mer umbärliga och bara viktiga i vissa lägen. Blir mentalt opåverkade om de blir av med dem.

https://www.youtube.com/watch?v=uw8L_HhGmrE

Här är en kvinna som tar upp en skilsmässa.

https://www.youtube.com/watch?v=inUoYGw2j5E

Kommentarerna går ut på att det är otroligt svårt för en man att tillfredsställa en kvinna. Du kan vara rik och framgångsrik ,men det hjälper inte.

Statistiskt visar sig detta i att män tar livet av sig 8 gånger fler än kvinnor efter skilsmässor.

Män är det svagare könet.
Citera
2022-11-02, 06:02
Medlem
TacoKryddmixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Det gör de inte men vad är det som fått dem att splittra den?

Vad spelar det för roll? Du har fortfarande inte varit tydlig med att ditt påstående var fel.
Citera
2022-11-02, 07:11
Medlem
Silver.Swe.s avatar
Citat:
Jag är singelmamma så jag kan svara. Hade kunnat skaffa en gubbe om jag ville men varför? En extra person att ta ansvar för när man inte behöver. Mina egna behov blir ju tillfredsställd ändå.
Närhet får jag av barnen, känslomässigt utbyte från mina närmaste väninnor, ekonomiskt klarar jag mig som höginkomsttagare rätt bra ensam, sex kan jag få med precis vem jag vill ur alla åldersgrupper (jag är 40), har en jämngammal kk samt internetdejtar yngre snyggingar.

Det enda jag saknar med att ha en man är om man måste flytta något tungt i huset från en plats till en annan. Det är jobbigt för det klarar jag inte själv. Men kan ju inte flytta ihop med en man bara för det.

Hade jag velat skaffa fler barn finns ju numera spermabanker dessutom.

Tyvärr ser framtiden mörk ut för män. Det är dessvärre så att män behöver kvinnor mer än vad kvinnor behöver män.

Tvivlar att du är representativ för gruppen singelmammor. Oavsett - du svarar inte på frågan som ställs. Snarare framför du en sorglig anekdot om hur du ledsnat på svagsinta män och därför är ensam med barn. Att svenska män tappat stinget i mångt och mycket kan jag hålla med dig om, inte mycket att ifrågasätta på den fronten. Men att man / du uppnår högre lycka av att vara singel (morsa) än fortsatt gift är ingen sanning i sig utan enbart avhängd på kvalitén på ens parter.

Om vi ska mötas halvvägs skulle man kunna sammanfatta det till 'hellre singel än fortsatt gift i ett dött / dåligt förhållande' ?
Citera
2022-11-02, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Då är frågan vad du menar med ta ansvar för en person? Jag läser ofta om mansbäbisar, men har inte riktigt förstått konceptet (kanske för att jag själv inte är en?).

Handlar det om män som inte kan hjälpa till i hushållet? Män som förväntar sig att kvinnan ska städa, laga mat, tvätta kläder etcetera år honom medan han inte gör någonting? Är det detta som är problemet?
Nej jag menar inte mansbebisar direkt, ingen av de killar jag bott ihop med har varit mansbebisar. Killar i min generation är ju lite modernare.Säkert skulle en sambo hjälpa till hemma. Men det kan en städfirma också.
Jag menar mer den begränsningen och de krav man får av att leva med någon. Man ska ändra sig, prioritera den framför barnen, inte gå ut med kompisar osv osv. Sånt ör jag ganska trött på. Jag är så gammal nu att jag inte längre vill anpassa mig till en man. Ganska många kvinnor i min ålder med barn resonerar likadant.
Citera
2022-11-02, 08:06
Medlem
Spelar ingen roll om dom är lyckligare eller inte, i dom flesta länder prioriterar båda föräldrarna barnets bästa och dom investerar i barnet för att dom ska lyckas bra i framtiden.
Sverige är oavsett om folk vill erkänna det eller inte ett av världens mest individualistiska länder, därav många föräldrar som prioriterar sitt egna välmående och bekvämlighet

Självklart ska en kvinna med en alkis man som slår henne lämna men i de allra flesta fall så är det bäst för barnen om föräldrarna håller ihop tills barnen är vuxna.

Den viktiga frågan bör väl snarare vara är barn (speciellt söner) till ensamstående morsor lyckligare/mer lämpade i samhället? svaret är från det jag har sett NEJ.

Killar med singelmorsor där farsan inte är i bilden har oftast problem med sin identitet och hamnar oftare i kriminalitet och missbruk osv. Något jag kan störa mig på hos svenska tjejer är att dom inte inser hur viktigt det är för pappan att vara i bilden och få ta kommandot i många fall (om farsan är någorlunda kompetent).

Den mest dekadenta beteendet måste nog vara kvinnor som tar barnen från farsan för att jävlas med honom, t.ex i en situation där han varit otrogen så ska hon lämna och se till att sonen får minimal tid med honom.
Senast redigerad av Explorer99 2022-11-02 kl. 08:10.
Citera
2022-11-02, 08:17
Medlem
LKKINGENs avatar
Dom lever i den värld vi skapat åt dom.
Mannen skall erbjuda dom något för att ha ett värde dom själv skall uppskattas som dom är för det har #metoo sagt.
Citera
2022-11-02, 09:49
Medlem
Jag tror det största problemet generellt sett är att kvinnor sätter barnen först istället för den andra vuxna människan i förhållandet. Det händer ju även för de som lever i tvåsamhet med barn.

Finns så många problem med den synen både relationella för de vuxna. Men även rent utvecklingspsykologiska negativa saker för barnet. Och i korthet så leder den "moderna" synen på barn till att förhållandena blir olyckliga och därmed att människor med den synen blir lyckligare som singlar.

Som en relativt framgångsrik man både när det kommer till karriär, slantar och förhållanden hade jag sett det som negativt om en kvinna hade barn sedan tidigare. Mina valmöjligheter om jag vore singel hade varit ganska breda. Och det hade krävts att singelmamman definitivt visade sig vara väldigt speciell om jag skulle överväga en singelmamma.
Citera
2022-11-02, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Frågan är bara vad det är för gubbar du har att välja mellan? Man kan också fråga sig vad kan du erbjuda dom som singelmamma ?
Att du går lottlös är ju ingen överraskning direkt…
Vad menar du med att hon ska nöja sig med gamla kränkta gubbar?
Hon gillar ju yngre män. Precis som jag gör
Citera
2022-11-02, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TacoKryddmix
Vad spelar det för roll? Du har fortfarande inte varit tydlig med att ditt påstående var fel.

Jag har inte fel det är allt färre som gifter sig så den lilla klutt som gör det utgör inte hela bilden av problematiken.
Citera
2022-11-02, 17:11
Medlem
TacoKryddmixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Jag har inte fel det är allt färre som gifter sig så den lilla klutt som gör det utgör inte hela bilden av problematiken.

Om det är så, varför tog du då upp de felaktiga uppgifterna om att det är män som skiljer sig? Hur ska du ha det? Du trasslar in dig i dina egna trollningar och lama provokationer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in