Citat:
Ursprungligen postat av
R.R
Att de skulle ha hissat ner kroppen från ett fönster eller tryckt in den i någon slags enorm väska som de råkade ha hemma låter väldigt osannolikt. Jag tror att de haft hjälp att transportera bort den och att dessa personer helt enkelt burit ner kroppen i trapphuset. Då blir det inga släpljud utan sker i princip ljudlöst.
De kunde haft otur att bli sedda men har inget annat att välja på i detta läge.
Citat:
Ursprungligen postat av
sweden1891
Regnade o blåste mkt den natten/morgonen så var nog inte kallare än 6-7 grader
Tack för den infon. Regnade det hela söndagen också?
Citat:
Ursprungligen postat av
belloq
Jag har sett varningar de senaste dagarna om att de kontrollerat ledningar runt Vetlanda och Eksjö, i och för sig har jag nog inte sett Ekenässjön nämnas.
https://twitter.com/Drifts_Bot/status/1586394781982285827
Ok, helikopter. Vad menas med "ledningar"?
Citat:
Ursprungligen postat av
LeeVan
Det skulle kunna förklara varför Polisen inte gått ut och begärt tips från allmänheten ang JJ lilla röda bil, vid aktuella tider.
Om det skulle vara så att den ”saknade” bilen användes till / från McDonald's – så saknas fortfarande En bil för att transportera bort en kropp.
Vem utanför gravt kriminella kretsar, i lilla Vetlanda, kan fixa det mitt i natten? Dessutom utan att observanta grannar märker ett jota. Här ligger en hund begraven ..
GW gör det svårare.....JJ kanske inte tillgång till bil....
Om TT blev dödad i MGMs lgh så måste de nästan ha forslat bort henne i en resväska med hjul.
JJ har väl nyligen flyttat "tillbaka" efter badrumsrenoveringen, så att hon då använt en större resväska är ju inte orimligt. Om någon ser en, så kan man ju säga att man ska på kortare resa eller så.....JJ verkar ju ha snabbt med att hitta på lögner......om man dessutom går mot stadens "Resecentrum" (om det finns något sådant i Vetlanda), så undrar nog ingen något, just då.
Jag tänkte även att efterlysningen av TT går ut mycket, mycket snabbt hos polisen och sedan i media, tycker jag, hon har inte varit försvunnen i 12 timmar ens, en vuxen kvinna.....därför måste TTs anhöriga ha mycket god bevisning till att något faktiskt är mycket fel. Och denna bevisning pekar åt ett håll; JJ och MH, eftersom de plockas in på polisförhör mycket snabbt, knappt 24 timmar efter TTs efterlysning.
JJ och MH blir intagna på förhör på måndagsmorgonen, JJ från sitt arbete, dit hon tagit sig med sin röda bil, vilken även den beslagtas.
MEN, polisen har säkert försökt att kontakta både JJ och MH under hela söndagen, men inte lyckats......de har högst troligen inte varit i sina hem, och mobilerna har varit avslagna/lämnade i JJs lgh.
JJ och MH blir anhållna relativt fort, en ca 20 minuter in i förhöret......
Så var har de varit under hela söndag fram till måndag? Och hur får JJ tillbaka sin bil?
Om min lilla teori stämmer.....
Här är ett engelskt mord med resväska, mörderskan blev dömd i fredags. Hon mördade sin "väninna" från kyrkans gruppverksamhet.......
https://www.telegraph.co.uk/news/2022/10/27/devout-christian-who-decapitated-church-friend-caught-cctv-dragging/