2022-10-30, 17:35
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Då lär han ha inside info om hennes bil om hon inte hade den parkerad hemma.

Kan vara en av de tre bilar familjen i våningen under har. Två var på plats igår. En saknades.

Det skulle kunna förklara varför Polisen inte gått ut och begärt tips från allmänheten ang JJ lilla röda bil, vid aktuella tider.

Om det skulle vara så att den ”saknade” bilen användes till / från McDonald's – så saknas fortfarande En bil för att transportera bort en kropp.

Vem utanför gravt kriminella kretsar, i lilla Vetlanda, kan fixa det mitt i natten? Dessutom utan att observanta grannar märker ett jota. Här ligger en hund begraven ..
Citera
2022-10-30, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parraflax
Jag tror kanske att Tove ringde pojkvännen efter hon kommit ut ur lägenheten så varken JJ eller Maja visste om det.
Det förklarar också att grannen såg cykeln utanför JJ:s lägenhet efter mcd besöket. Påsen från cykeln kanske hon tog in för att hon trodde Tove kommit tillbaka och glömt ngt i korgen eller liknande....

Man vet inte men polisen borde kanske ha spårat pojkvännens mobil ifall han mötte upp henne. Det borde de gjort....
Annars sammanfaller det ju ganska bra tidsmässigt med när JJ åkte till mcd därav toves telefon kunde knytas på samma.resa till mcd som JJ gjorde. Pojkvännen bor ju där i närheten.
Hur förklarar du då att TT mobil återvände til JJ lägenhet efter besöket på McD?
Citera
2022-10-30, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Ett åtal lär det nog bli, men jag tror inte att det blir förrän i början av nästa år. JJ kommer få sitta i häktet tills dess.

MH är mer tveksamt, tror att hon kommer släppas inom några veckor efter att de hittat TT då jag tror att hon endast hjälpt till att röja undan liket och andra bevis.

Möjligt att någon mer är inblandad i att få bort liket, då är det någon med mycket nära band till JJ. Far, bror, pojkvän...?

Räknar med att JJ åtalas för mord/dråp och brott mot griftefriden. MH & eventuellt en ännu oidentifierad medhjälpare åtalas för brott mot griftefriden och skyddande av brottsling.

Detta är vad jag tror förundersökningen kommer utmynna i, tyvärr lär det ta tid innan det går till åtal. Tippar på slutet av januari eller i februari.

Utan en kropp kommer ingen åtalas för mord/brott mot griftefriden. Det kan inte bli tal om ett sådant åtal om man inte har ett bevis för att ett sådant brott har skett. Och om nu en åklagare skulle mot all förmodan väcka ett sådant åtal som kommer det inte vinna gehör i rätten sedan.

Betänk att utan en kropp så vet man inte ens vem som skulle ha begått brottet. Man har ju egentligen blott en sannolikhetsgrund här att det är M eller J (eller båda) som har begått ett personbrott mot T. Men man vet inte vad för brott eller av vem.

Som exempel på det kan du ju ta läkarna som styckade da Costa där man inte kunde utesluta att hon faktiskt inte hade mördats utan dött en naturlig död. Att hon hade styckats av läkarna stod utom rimligt tvivel (däremot hade preskriptionstiden gått ut för det typet av brott och därmed kunde de inte dömas för det eftersom de aldrig åtalats för det). Något annat brott kunde man inte heller avgöra vem av läkarna som hade begått. Med det i åtanke så undrar jag om man verkligen kommer kunna åtala J eller M för något annat än eventuellt möjligen olaga frihetsberövande, men även det är högst tveksamt pga man inte ens vet om de har begått ett sådant brott, eller vem av dem som begått det eventuella brottet. Det handlar ju helt om vad de själva säger i sina förhör, för någon konkret bevisning har ju vad det verkar än så länge inte dykt upp i utredningen.
Citera
2022-10-30, 17:36
Medlem
Spekulationer igen:

- Oljuden i lägenheten är JJ och MH som attackerar TT.
- Antagande är att när JJ lämnar lägenheten så är TT död eftersom MH antagligen inte kunnat hantera TT själv , psykiskt eller fysiskt … alternativ t döende … nä.. jag tror nog JJ ser till att TT är död innan hon går ut … vi har inga observationer på ljud efter att JJ åkte till MCD heller ?
- När JJ kommer tillbaka från McD stannar dem i lägenheten någon timme och funderar på vart / vad dem ska göra ….
- Just nu finns det väl bara ett scenario … att dem haft ”TUR” och lyckats få ut TT genom trapphuset mellan 04:00 och 06:00 … därefter kört kanske någon timme …
- För att sedan vända tillbaka och pausa vid Illharjen där vittnen sett dem mellan 07:00 och 09:00 …där sitter dem och funderar på vad som hat hänt …alternativt dumpat telefon och nycklar

Fel / brister / frågetecken ?
Citera
2022-10-30, 17:37
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Ska du verkligen prata om att bortse från fakta som är den personen som när jag bad dig om att peka ut vilka fakta som skulle motbevisa en av mina teorier som du påstod sedan inte valde att peka ut just den faktan? Du är ju ett skolexempel på en person som inte vill använda sig av fakta...
Alltså seriöst? Du vill till varje pris att man skall sitta och överbevisa dig om all den fakta som redan finns och är konstaterad i sammanfattningen?
Varför sprider du oreda, lögner eller desinformation som i sin tur skall passa dina teorier? Teorier som redan är motbevisade.
Du verkar ha en egen agenda. Men det är mycket tröttsamt när du snurrar till allt och skapar oreda.
Citera
2022-10-30, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu har jag knappt hunnit läsa något i tråden på ett dygn, men det senaste jag läste var att JJ fick skjuts av en granne, den grannen som bor under och som knackat på när det kom oljud. Då borde det rimligen vara antingen deras eller JJ:s bil de åkte i, men på hemvägen såg JJ en röd Audi ståendes på gatan, till vilken de stannade och JJ hoppade ut för att prata med dom.

Har inte hört något om något obs av den bil som du nämner vid MC Donalds?

Är det här nya uppgifter?

Nej, det är troligen gamla uppgifter vi hade som jag lägger ihop…. Är det bekräftat att den ljusa BMW:n är grannens och det var den dem åkte i ? Fick för mig att Mest sannolikt var det en Skoda Fabia som dem åkte till McDonalnds ?
Citera
2022-10-30, 17:39
Medlem
Båda tjejerna sitter häktade för människorov. Det är helt klarlagt att dom har antingen har tvingat med TT eller hållit kvar henne mot sin vilja. Tvingade dom henne att följa med hem till JJ? Eller tvingade dom kvar TT i lägenheten mot sin vilja? Människorov var något polisen fastställde fort. Någon av tjejerna som sitter häktade har erkänt detta. Varför har hon inte erkänt vad som hände sedan? Vad är det för mening att säga en halvsanning i förhören? Jag tror inte att både M och J vet vad som hänt T.
Citera
2022-10-30, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette

Det lär ju ha regnat ordentligt tidig söndagmorgon, och söndagen.

Jag är arkeolog, det går knappt att gräva i sådana djup när det regnar, och lämnar massor av spår av ex skor/stövlar, man halkar, lera är ENORMT tungt, kletar fast sig i spaden, under skorna...

Håller helt med dig där. Utan maskin/grävare går det inte.
Bara att ta upp en kubik lätt jord tar ett par timmar och kräver en skottkärra. Är man två starka karlar går det fortare. Men lämnar fler spår.
Citera
2022-10-30, 17:40
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Jag får inte in i skallen hur tjejerna kunnat få ut kroppen ur lägenheten.
Kan det vara så enkelt som att grannen som hört dunsar inte talar sanning. Obegripligt annars varför denne inte ringde polisen omedelbums. Det skulle alla göra.

Tove har lämnat lgh för egen maskin. Det finns ingenting i lgh som har med hennes försvinnande att göra. Har hon blivit bortförd, våldtagen och mördad så är brottsplatsen någon stans långt bort.
Eftersom polisen sökte vittnesmål om någon sett Tove parkera cykeln på Gränsgatan är det ju absolut inte uteslutet.
Citera
2022-10-30, 17:40
Medlem
Citat:
Utan en kropp kommer ingen åtalas för mord/brott mot griftefriden. Det kan inte bli tal om ett sådant åtal om man inte har ett bevis för att ett sådant brott har skett. Och om nu en åklagare skulle mot all förmodan väcka ett sådant åtal som kommer det inte vinna gehör i rätten sedan.

Betänk att utan en kropp så vet man inte ens vem som skulle ha begått brottet. Man har ju egentligen blott en sannolikhetsgrund här att det är M eller J (eller båda) som har begått ett personbrott mot T. Men man vet inte vad för brott eller av vem.

Som exempel på det kan du ju ta läkarna som styckade da Costa där man inte kunde utesluta att hon faktiskt inte hade mördats utan dött en naturlig död. Att hon hade styckats av läkarna stod utom rimligt tvivel (däremot hade preskriptionstiden gått ut för det typet av brott och därmed kunde de inte dömas för det eftersom de aldrig åtalats för det). Något annat brott kunde man inte heller avgöra vem av läkarna som hade begått. Med det i åtanke så undrar jag om man verkligen kommer kunna åtala J eller M för något annat än eventuellt möjligen olaga frihetsberövande, men även det är högst tveksamt pga man inte ens vet om de har begått ett sådant brott, eller vem av dem som begått det eventuella brottet. Det handlar ju helt om vad de själva säger i sina förhör, för någon konkret bevisning har ju vad det verkar än så länge inte dykt upp i utredningen.

Helt rätt, finns ju än så länge ingen sådan bevisning. Men hoppas det kommer vem som än visar sig vara skyldig!
Citera
2022-10-30, 17:42
Avstängd
Citat:
Alltså vad babblar du om? Skulle T ha begått självmord i A:s mammas bil? Huh? Hur kom du ens in på den idéen utifrån det jag skrev? Ja, du snackar i nattmössan.
ifall du vet hur man läser inlägg så är det inte jag som skrivit det. utan en annan i tråden. jag ifrågasätter det. du börjar bli rätt pinsam.
Citera
2022-10-30, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garbidge
Båda tjejerna sitter häktade för människorov. Det är helt klarlagt att dom har antingen har tvingat med TT eller hållit kvar henne mot sin vilja. Tvingade dom henne att följa med hem till JJ? Eller tvingade dom kvar TT i lägenheten mot sin vilja? Människorov var något polisen fastställde fort. Någon av tjejerna som sitter häktade har erkänt detta. Varför har hon inte erkänt vad som hände sedan? Vad är det för mening att säga en halvsanning i förhören? Jag tror inte att både M och J vet vad som hänt T.

Någon av tjejerna har erkänt detta? NEJ, båda nekar till det brott dom sitter häktade för vilket är människorov.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in