Citat:
Ursprungligen postat av
Avel
Finns 18-30 röda audi i Vetlanda Kommun.
Senare år endast tre.
Vet inte hur bilarna är fördelade i familjen men en saknades på parkeringen så den får folk hålla utkik efter.
Sen mitt häpnadsväckande fynd är mer häpnadsväckande än att det har nåt med fallet att göra:
Jag såg en EPA-traktor på rull i Vetlanda med bilbarnstol i framsätet. Och häpnade.
Sanningen om bråket kommer ändå fram nån gång.
Haha, en luring alltså.
Jag hoppas på att vi får veta vad bråket handlade om, men enligt intervjun med några kompisar verkade det ju inte handlat om något allvarligt, trots att det ändå splittrade kompisgänget.
Just det stärker min tro att det är JJ som är en sådan person som är lättkränkt. En person som är ledande och drivande i gänget, och som använder tekniken "söndra och härska". De som inte är hennes vänner är hennes fiender. Och de som är hennes vänner går i hennes ledband, lite som en puppetmaster och hennes marionetter.
Det r klassiskt att runt den här typen av människa blir det mycket bråk. Mycket av bråken förläggs då ner utanför personen själv, det sköter de andra i gruppen om också, därav splittringen.
Nu kan den här teorin vara helt galen, eftersom vi ju har jättelite fakta, bara rykten (som kan vara helt felaktiga, ursprungna ur antagonsiter).
Min teori är allstå att bråket är ett skitbråk, ingen stor sak. Det är JJ som upplever det som en sak som inte kan lösas på vanligt sätt. MH är med på det här därför att hon är i henes ledband, har tagit in JJ:s syn på saken i sitt sätt att se på saken.