2022-10-30, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
RÖD BIL!!!!! För helvete

Det står i trådinfon att J kan ha setts vid McD med/i en silvrig BMW. Silvrig sätter jag i samma box som "grå".

Vet inte varför du känner ett sådant starkt behov av att hävda dig med excessiva ordalag och utropstecken, men jag utgår iaf ifrån trådinfon. Det kanske inte du gör?
Citera
2022-10-30, 16:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Appropå dumhet, vart läste du ut att det i teorin påstås att A skulle ha dödat T i sin mammas bil...?
Det stod ju att A hade mött T vid cykeln och sen hade A kört med henne avsvimmad/död i bilen, helt OMÖJLIGT
Citera
2022-10-30, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Jag föreslår att du gör så här.

Lugna ner dig en liten stund, med att skriva olika teorier.

Sätt dig ner med ett gammalt hederligt papper och penna. Skriv ner hela tidslinjen och allt som greven plus aftonbladet har i nuläget.

kolla sen över allt riktigt noga, och se om du har en bra teori om var T kan befinna sig. just nu går det i högvarv, men det blir bara snurrigare, och så glömmer du sjukt många detaljer. jag märker att du vill lösa detta så himla mycket, och alla vill ju att hon ska hittas. men om du fortsätter att glömma dom allra enklaste detaljerna så blir det bara värre och värre.

Verkligen?
Det är ju DU som behöver sätta dig ner och lugna dig. Det står i Grevens trådinfo att J kan ha setts i/med en silvrig BMW vid McD..... Jag utgår från trådinfon... Det verkar du inte ha koll på.
Citera
2022-10-30, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Det stod ju att A hade mött T vid cykeln och sen hade A kört med henne avsvimmad/död i bilen, helt OMÖJLIGT

För det första är det blott ett tänkbart scenario (som jag själv också uttryckligen skrev är högst osannolikt), för det andra så stod det verkligen ingenting om att han skulle ha dödat henne i bilen. Det är DITT påhitt. Inte mitt.
Citera
2022-10-30, 16:54
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
I såfall lär ju blodvite ha uppstått. Vad vet vi om de har hittat Ts blod i lägenheten? Från polis och krim.tekniker är det locket på.
Det verkar som om Farbror Blå inte har hittat något i lägenheten. Det är därför jag antar att de drogat eller på annat sätt gjort T lite mer lätthanterlig och sedan fört bort henne antingen för dumpning i vattendrag eller avlivning och tippad någon annan stans.
Citera
2022-10-30, 16:55
Medlem
Citat:
Vart har det framkommit?

"- Mobilen har senast kopplat upp sig mot en mast "på höjderna ovanför Biltema" kl 03.50 natten till söndagen. Därefter har den varit bortkopplad. (Expressen).
- Masten täcker hela norra Vetlanda
- Uppkopplingen till masten behöver inte betyda att telefonen var där vid Biltema-området, eftersom masten täcker stora delar av norra Vetlanda.
- Polisen har sagt att det inte går att dra några slutsatser av den uppkopplingen."

Detta är från trådinfot. Har polisen gjort något nytt statement där man klarlagt med säkerhet att mobilen gjort samma resa till McD som grannen och J? Vart har detta kommunicerats ut till allmänheten? Jag har missat det i så fall.

Länk till aftonbladet artikeln. Postad av okok1

https://archive.ph/Ixlil

Därefter kör grannen och en av de misstänkta kvinnorna mot McDonalds. Kvinnan beställer mat via en mobil. När de kör ut från McDriven ser kvinnan en man i en bil på parkeringen. Hon går ut till honom, pratar, och kommer sedan tillbaka igen, enligt källor. Därefter lämnar grannen och kvinnan platsen och kör i riktning mot lägenheten. När de kommer fram tackar kvinnan för skjutsen och därefter till lägenheten, enligt uppgifter.
En viktig detalj som senare framkommer under utredningen, enligt uppgifter, är att Toves mobil spåras under samma tid, och samma väg, som grannen och den misstänkta kvinnan åker. Det finns inga uppgifter som tyder på att Tove var med under den resan
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Från GW – på TV4. - spelplanen ändras?

”Det skall till en bil o.s.v. - för transporten.
Och dom har sådär ingen bil i närområdet.”

Om det stämmer så är flickorna inte hjälpta av att bära TT Ner och Ut – det skall till mer. Varför anses inte JJ bil ha varit tillgänglig?? Är det inte med den bilen som resan fram och åter från till McDonald's gjordes? Om inte, vilket fordon användes då för den resan?

Här ligger en hund begraven ..
Citera
Medlem
borjeBandits avatar
Citat:
Det står i trådinfon att J kan ha setts vid McD med/i en silvrig BMW. Silvrig sätter jag i samma box som "grå".

Vet inte varför du känner ett sådant starkt behov av att hävda dig med excessiva ordalag och utropstecken, men jag utgår iaf ifrån trådinfon. Det kanske inte du gör?

Det står ju även att den som skjutsat JJ är hennes granne, samt att bilen med den/de andra i som hon talar med är en röd Audi, så LÄS. Förstå en tidslinje och håll dig tlll den. Sluta blanda ihop saker huller om buller och skapa en enda stor oreda. Bara för att en eventualitet står tidigt i tråden kan den ju blivit avfärdad/uppklarad längre fram.
Citera
2022-10-30, 16:57
Medlem
Citat:
Hade det funnits blod i lägenheten hade dom garanterat suttit för misstänkt mord?

Jo, jag förstår hur ni resonerar. Men behöver det ha åsamkat massor av blod?
I min lägenhet skulle det funnits massor av blodspår efter jag hade en sjukdom i livmodern o blödde nåt överjävligt i flera år.

Äh, jag vet inte. Det var bara en tanke.

Elpistol då?
Citera
2022-10-30, 16:57
Avslutad
Citat:
Fast pratar vi inte om den bil JJ gick fram till o pratade med? nu blir jag lite förvirrad
Hon kördes av grannen. det är redan löst.
Citera
2022-10-30, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hannha
Fattar fortfarande inte MH s roll i detta…
Var hon i lägenheten men inte med till donken? När kom hon hem? Har man pejlat hennes mobil?
Skumt värre

Inga uppgifter om henne. Min egen teori är att hon lämnade lägenheten strax efter tre, då hon inte pallade. Hon vet inte vad som hände efteråt eller vart kroppen är.
Citera
2022-10-30, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hannha
Fattar fortfarande inte MH s roll i detta…
Var hon i lägenheten men inte med till donken? När kom hon hem? Har man pejlat hennes mobil?
Skumt värre

Inte jag heller! Väldigt mycket snack om JJ men MH är det lugnt kring. Man hade ju velat veta om hon var med JJ hela natten och när hon skulle ha kommit hem till sin adress! Har hon bil? Var hon full och den såkallade fulla kompisen ja finns massor man vill ha reda på egentligen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in