2022-10-30, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badsituation
Yes, jag fattar Jag vill inte klyva hår, men imma kommer ganska fort även i en varm bil, om man stänger av den och sitter kvar.

Kan tänka mig att dom kan ha varit blöta o ev svettiga oxå av att ev grävt en grop o släpat på kroppen så lättare imma pga det.
Citera
2022-10-30, 17:01
Medlem
Artikel från expressen kl16:34 idag

https://www.expressen.se/nyheter/leif-gw-om-forsvunna-tove-en-del-som-inger-oro/

GW som uttalar sig
Citera
Medlem
kauwts avatar
Nej jag förstår inte.
Anledning till bortförande av T.
Läkarstudent som hoppar av, jobbar på skola. Allt tyder på en bra tjej med bra livssyn för andra människor.
Ett bråk som sträcker sig ett år tillbaka, ska försöka bli sams. Nej det rimmar inte någons.

Det rimmar överhuvudtaget ingen stans hur man har psyke nog att ha ihjäl en annan människa.
Det är så många frågor på VARFÖR??
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Han har dessa bilar:

Bolinder-Munktell 500 Röd Traktor 1977
Trailergruppen 130 T Vit Släp 1998
Suzuki Alto 1.0 Röd Halvkombi 2010
BMW 116i Vit Herrgårdsvagn 2012

Ok, tack.
Trodde nu inte att JJ skulle vara så "dum" att hon kontaktar pappan för hjälp.Hon borde ju fatta att det är stor risk att man får veta var T*ove varit och att hon kommer att riskera att kollas eftersom det också varit bråk på klubben innan, ett bråk som varit sedan länge. Absolut känt bland kompisarna.

Tror faktiskt inte att de har kontaktat någon för hjälp, ett mycket riskabelt drag om man nu skulle göra det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oaklake-15
Inte jag heller! Väldigt mycket snack om JJ men MH är det lugnt kring. Man hade ju velat veta om hon var med JJ hela natten och när hon skulle ha kommit hem till sin adress! Har hon bil? Var hon full och den såkallade fulla kompisen ja finns massor man vill ha reda på egentligen

Att det snackas mest om JJ är ju av enkla anledningen att det är hon som råkar springa på grannen och blir skjutsad, samt att det faktiskt är hennes lägenhet. Hade hon inte sprungit på grannen i trapphuset och blivit skjutsad till MacD hade vi ju inte vetat så mycket mer om henne heller.
Citera
2022-10-30, 17:03
Medlem
AZ-5s avatar
Erkänner: har inte läst alla 1175 sidorna.
Men undrar om det är 100% bevisat att den upphittade cykeln ÄR Toves, tex helt säkert igenkänd av släkting eller bekant som tidigare kanske hjälpt till att serva, meka med, eller rentav köpt den till henne, och det alltså inte finns utrymme för att den förväxlats med en liknande cykel?

Häromdagen skrev jag på en av polisens tipssidor:
”Jag såg en cykel liknande den som jag via media mm sett förekomma i samband med olika rapporteringar angående den saknade 21åriga kvinnan i Vetlanda. Eftersom jag av naturliga skäl har begränsad insikt i vad som är absolut konstaterat kring det omtalade fyndet av cykeln i Vetlanda, så vet jag ju inte om det faktiskt är bevisat att den tillhör den saknade personen. Om det inte är bevisat, utan att den möjligen skulle kunnat förväxlats med en liknande cykel, så tänker jag att den cykeln jag iakttagit mycket lätt skulle kunna förväxlas med den som förekommit i media, och förutom likheter i modellen är de båda lila till färgen, inte så vanligt. Cykeln jag sett är rätt mycket skadad, som om den blivit påkörd/överkörd av bil eller liknande. Om ingen flyttat på den så står den…” (här beskrev jag var jag sett cykeln, i en grannby väster om Vetlanda)
”där jag uppfattar det som att någon måste hittat den någonstans och ställt fram den kanske tidigare på dagen igår onsdag, eller möjligen i förrgår.”

Detta tips skickade jag ca 5:00 på morgonen torsdag den 27e, efter att jag, när jag var på väg hem lite sent:
• Noterade cykeln ett stycke från min bostad, och hur skadad den var.
• Gått och lagt mig och öppnat flashback och fått syn på cykeln som hittats i Vetlanda, och slagits av hur lika cyklarna var.
• Flera gånger tänkt för mig själv
”skärp dig nu, var inte så långsökt!”
• Ändå inte kunnat släppa det och somna, utan att jag till slut blev
”tvungen” att gå upp, klä på mig och gå ut för att titta efter, och försöka ta bild mitt i natten, och sedan alltså börja skriva på polisens tipssida (ingen sömn den natten)

Som sagt långsökt,
(iochförsig har ju även långsökta tips ibland visat sig värda att kolla upp, invände jag i mitt inre resonemang)
men iallafall JAG skulle lätt kunnat förväxla de cyklarna, till och med kanske även om jag varit så nära att jag hjälpt, tex min dotter, att justera sadel eller sträcka kedja eller liknande någon gång
(vet inte vem som identifierat cykeln som Toves).
Men om cykeln som upphittats i Vetlanda absolut bevisats vara Toves
(Någon här som vet säkert?)
är ju mitt tips definitivt värdelöst, vilket det ju kan vara ändå
(kanske rentav troligen?).
Antagligen är resultatet av det här långa inlägget bara att JAG fått skriva AV mig och få det UR mig. Hoppas isåfall min ”egoism” trots allt kan ursäktas i detta fallet.
Citera
2022-10-30, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borjeBandit
Det står ju även att den som skjutsat JJ är hennes granne, samt att bilen med den/de andra i som hon talar med är en röd Audi, så LÄS. Förstå en tidslinje och håll dig tlll den. Sluta blanda ihop saker huller om buller och skapa en enda stor oreda. Bara för att en eventualitet står tidigt i tråden kan den ju blivit avfärdad/uppklarad längre fram.

Det utesluter ju dock inte att båda versionerna inte är sanna. Egentligen orkar jag inte vara mer hypotetisk med teorier än vad jag redan har varit, men man kan ju tänka sig ett scenario att J faktiskt var vid McD två gånger den natten/morgonen också. Återigen högst osannolikt, men inte omöjligt.

Oavsett vad så borde mod ändå trådinfon och ta bort det med den silvriga BMW:n nu då om vi inte tror på den uppgiften längre och ändra till en röd Audi. Blott min åsikt. Jag har iaf försökt utgå från trådinfon.

Jag ber om ursäkt om någon har tagit illa vid sig av det.
Citera
2022-10-30, 17:05
Medlem
Citat från GW expressen idag 16:34

-Offrets mobiltelefon dyker upp i anslutning till de här vid ett par kritiska tillfällen. Därför sitter de häktade på sannolika skäl. De nekar efter tio dagar, vilket är ganska ovanligt i häkte.
– Deras samvaro pågår väldigt sent. Det är de här två väninnorna som senast har setts tillsammans, säger GW till TV4.

Då har man alltså sett de 2 häktade ihop Väldigt sent
Citera
2022-10-30, 17:07
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Jag föreslår att du gör så här.

Lugna ner dig en liten stund, med att skriva olika teorier.

Sätt dig ner med ett gammalt hederligt papper och penna. Skriv ner hela tidslinjen och allt som greven plus aftonbladet har i nuläget.

kolla sen över allt riktigt noga, och se om du har en bra teori om var T kan befinna sig. just nu går det i högvarv, men det blir bara snurrigare, och så glömmer du sjukt många detaljer. jag märker att du vill lösa detta så himla mycket, och alla vill ju att hon ska hittas. men om du fortsätter att glömma dom allra enklaste detaljerna så blir det bara värre och värre.
Mycket bra tips!
Men dessvärre tror jag du pratar för döva öron.
Vederbörande har bestämt sig för att bortse från fakta och försöka övertyga andra om teorier som går stick i stäv mot fakta
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ok, tack.
Trodde nu inte att JJ skulle vara så "dum" att hon kontaktar pappan för hjälp.Hon borde ju fatta att det är stor risk att man får veta var T*ove varit och att hon kommer att riskera att kollas eftersom det också varit bråk på klubben innan, ett bråk som varit sedan länge. Absolut känt bland kompisarna.

Tror faktiskt inte att de har kontaktat någon för hjälp, ett mycket riskabelt drag om man nu skulle göra det.

Om JJ förfogar över Alton så kanske man kan tänka sig att JJ bror förfogar över BMW:n …… en vit BMW i natten kan se grå ut … hur var det med observationen med JJ vid McDonalds i / vid en grå BMW …. Det kan ju faktiskt vara så att det förekommit två resor till McDonalnds denna natt …. Vad vet man om JJ bror ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AZ-5
Erkänner: har inte läst alla 1175 sidorna.
Men undrar om det är 100% bevisat att den upphittade cykeln ÄR Toves, tex helt säkert igenkänd av släkting eller bekant som tidigare kanske hjälpt till att serva, meka med, eller rentav köpt den till henne, och det alltså inte finns utrymme för att den förväxlats med en liknande cykel?

Det har sagts - men jag hittar inte den ursprungliga källan - att cykeln egentligen tillhör hennes pappa där hon också var skriven.
Citera
2022-10-30, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oaklake-15
Artikel från expressen kl16:34 idag

https://www.expressen.se/nyheter/leif-gw-om-forsvunna-tove-en-del-som-inger-oro/

GW som uttalar sig

När han spånar fritt om hjälp från pojkvän antar jag han syftar på JJ eller MH.

Vet vi om det finns några aktuella pojkvänner?

Finns det killar med i konflikten som delat kompisgänget?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in