2022-10-30, 16:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
"det mesta tyder på att hon rövats bort"

Vad är det som tyder på det? Utveckla resonemanget.

Det faktum att hon är borta?
Citera
2022-10-30, 16:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Du missade några bokstäver i ”inte”, men jag förstår.
Min mobil envisas med att "fixa" allt jag skriver. den är tvåspråkig, och har tyvärr Alzheimer's, plus lägg till det att jag har tydligen feta tummar.
Citera
2022-10-30, 16:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Stablemaster
Ett människorov teori

JJ kontaktar någon precis efter bråket i lägenheten och signalerar att de kan plocka Tove nu.

Tove ringer skärrad efter tumultet samtalet till sin pojkvän i tron om att hon har flytt det värsta och går ut ur huset i god tro om att hon är på väg hem. Hon blir sedan kidnappad utanför huset. Kidnapparna ber JJ ta upp telefonen som blev kvar på gatan och ber henne göra sig av med den. JJ o MHs ansvar är nu att försöka sopa igen spår och det skiter sig.

Finns en eller flera GMs, som även kusinens flickvän(?) misstänkte och skrev på sociala medier strax efter försvinnandet.

Men varför? Skrämsel som gått snett?
Du har sett för mycket filmer min vän, T dog i lägenheten den natten
Citera
2022-10-30, 16:15
Medlem
BayouXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Bland dom bästa ställena att gömma ett lik är faktiskt under en grav. Kräver dock sin ansträngning!
Så är det, såg faktiskt en dokumentär för inte så länge sedan där en kille mördade och grävde ner sin tjej i sin morbrors grav..sedan blev han ändå avslöjad av sin egen bror.
Nåja, tror dock inte att dessa MGM haft tiden till något dylikt.

Varken polisen eller MP verkar göra några framsteg i sina sök så hoppet står väl till att någon börjar prata
Citera
2022-10-30, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melbie
Fick bara en tanke. T ringer A och säger att hon är på väg hem. Kanske skulle hon till A. När hon inte dyker upp börjar han åka ut för att leta efter henne. Vid McDonalds får han syn på JJ. Stannar därför för att fråga om hon är där med T eller om T hade cyklat hemåt.

Det låter ju dock som att grannens vittnesmål antyder att J sökte sig till McD-mannen snarare än tvärtom?

Om tidslinjen stämmer så skulle han annars ha begett sig ut efter henne på en gång i princip. Hon ska ha ringt honom 02:30. Enligt MGM åkte de till McD 02:45. Enligt polisen låter det som man klockar den händelsen till runt 03:00 (kanske utifrån grannens uppgifter).

T hade en kvart hem? Skulle A då ha hunnit bege sig ut för att leta efter henne redan efter en kvart? Och då dessutom hunnit ta sig till mammans bil, och kört den till McD?

Brukar man inte vänta längre än en kvart innan man börjar undra varför personen inte kommit hem än? Vi vet ju inte något om eventuella telefonsamtal, men det framkommer inte såvitt jag har sett något om att pojkvännen saknat T förrän på förmiddagen efteråt när han anmäler/upplyser/söker henne som saknad? Det motsäger din teori.
Citera
2022-10-30, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emlan78
Det som stört mig en del är varför denna granne som bor under o hört alla dessa olika ljud och som till o med vart uppe o knackat på utan att någon öppnar… varför ringer inte grannen polisen då???
Nä ist går hen in till sig igen o låter de forts dunka o leva … uppenbart att någon är hemma och något händer, skumt bara där att ingen öppnar fast än man hör att de är hemma!

Det hade ju blivit tyst efter det, och det var därför han inte ringde polisen fattade jag det som.
Citera
2022-10-30, 16:18
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliver.Twist
Intressant att det skulle vara TT som fjuttat på, hur går tankarna kring att det är hon och inte JJ. Kan de ha gjort det tillsammans och Tove vill nu bekänna färg eller liknande. Berätta...
Oj ska stå JJ
Citera
2022-10-30, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emlan78
En av vakterna som jobbar på Nöjet bor i samma hus som JJ, inte säker på i vilken av lägenheterna dock

Men det var inte han som körde till donken. Han som jobbar som vakt är äldre.
Citera
2022-10-30, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Min mobil envisas med att "fixa" allt jag skriver. den är tvåspråkig, och har tyvärr Alzheimer's, plus lägg till det att jag har tydligen feta tummar.

Beklagar och förstår, hade jag inte läst för snabbt hade jag ju förstått vad du menade det skulle stå 😊
Citera
Medlem
Pantone297Cs avatar
Men hur svårt ska det vara? Trodde de (polisen) hade löst det?
Citera
Medlem
Alltså OM pojkvännen är inblandad kanske mgm inte känner till det, pojkvännen pratade med TT på kvällen, visste vart hon var, visste om konflikten osv. Om förhållandet kunde bli stormigt som nämnts i tråden kanske pojkvännen var arg på TT för att hon bråkat med tjejerna. Pojkvännen möter upp TT utan att någon vet det, han har lämnat sin telefon hemma för att inte lämna spår.
Han ringer JJ dagen efter för att fråga om TT för att visa sin ”oskuld”

Men, det märkliga är ju ff TT telefon till och från donken…
Så den teorin kanske ändå inte håller.
Annars tror jag att pojkvännen och JJ gjort nått i samråd och samförstånd… att det var JJ som ringde pojkvännen från Tt telefon och då skulle möta pojkvännen på donken ?
Senast redigerad av Lakritspastill 2022-10-30 kl. 16:21. Anledning: Kom på mer
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Dom där gravarna är djupare än man tror. Tror dom hade behövt gräva i dagar för att komma så djupt. Svaret är nog betydligt enklare trots att inget verkar logiskt just nu.
Har för mig att dom täcker jorden med ngn form av skynke inför begravning. Ja långsökt, men en kyrkogård mitt i natten lär ju vara ganska folktomt…. Ja av levande i a f
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in