2022-10-30, 02:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Alla dessa antagen om att hon bragds om livet är antaganden, det mesta tyder på att hon rövats bort, det är en avsevärd skillnad.
Du står fast vid detta. Jag hoppas att du har rätt.
Citera
2022-10-30, 02:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Där är vi helt överens. Vi får hoppas att mer kommer fram från polis o media. Det svåra i denna karusell är att vi får så mycket andrahands information. Den ena grannen säger si den andra säger så. Men vi tar det vi får för det är det vi har att jobba med. Vi får klura vidare hur detta har gått till.
Hur skiljer sig grannarnas vittnesmål?
Citera
2022-10-30, 02:47
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krevelli
jag sa också det för nån dag sen men det var tydligen det galnaste någon någonsin hade öht skrivit på flashback någonsin. även om jj säkerligen har en hel del att förklara, så är det urbota dumt att bara så snabbt låsa in sig på ett spår.

minns även att någon anhörig till pojkvänen skrev på facebook eller insta nåt i stil med att 'hon finns någonstans i stan och flera är inblandade'. de har förstås bra mycket mer info är vad vi har och en sådan kommentar leder ju såklart tankarna till exv kidnappning/ trafficking...

Läste du det själv eller är det ett rykte?
Citera
2022-10-30, 02:48
Medlem
Citat:
Vad vinner två ostraffade tonåringar på att få livstid för mord?

Jag fattar inte ens den här frågan. Vad menar du? Att det är ett argument för att M/J är oskyldiga? Att de inte har något med ett eventuellt mord på T att göra för att de inte vinner något på att få livstidsfängelsestraff?
Citera
2022-10-30, 02:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
tt var aldrig på väg till mcd.

det tar en sekund att dö

Hur länge tror du ett mord håller på?

Om hon torterades så kan det ju givetvis ha pågått en halvtimme vem vet

Om hon ströps, en eller två minuter

Kniv. 30 sekunder?

Ett slag i huvet, eller fyra slag i huvet, en minut?

Vad har du för teorier om hur lång tid det tar att mörda någon?

Jag menade JJ, att hon var påväg till mcd 02.45.
Det jag menar är att om nu T ringde 02.30 och JJ var påväg till mcd 02.45 så innebär det ett tidspann på 15 minuter som T skulle bragts om livet. Hur kan man hinna mörda ngn, tänka ut att man ska föra bort hennes telefon, prata med grannen , släppa chocken över vad som precis hänt på 15 minuter?
Citera
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Jag väljer att bortse från ditt påhopp då jag inte vill sjunka till din nivå.

Det är rätt att Grannen inte känner TT.
Det är rätt att grannen var hemma med sin familj fram till att han erbjöd JJ skjuts

...och du vill inte ange källan till hur du vet detta?
Bra, då vet jag.

Vet vi att MH var med till JJ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parraflax
Jag tror inte det var planerat utan ngt som hände i vredesmod i såna fall utan konsekvenstänk.
En kidnappning brukar väl ha antingen ett ekonomiskt syfte (tex att pressa anhöriga på pengar) eller ett sexuellt syfte vilket jag inte tror att de har.
Ser ingen anledning till att de skulle ha kidnappat henne.
Jag ser ingen anledning till att döda den person man har en konflikt med såvida man inte ser fram emot att sitta inlåst resten av sitt liv.
Det finns en uppsjö av tänkbara motiv till att vilja ha någon rövad, utan att vilja ha den död.
Citera
2022-10-30, 02:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av krevelli
jag sa också det för nån dag sen men det var tydligen det galnaste någon någonsin hade öht skrivit på flashback någonsin. även om jj säkerligen har en hel del att förklara, så är det urbota dumt att bara så snabbt låsa in sig på ett spår.

minns även att någon anhörig till pojkvänen skrev på facebook eller insta nåt i stil med att 'hon finns någonstans i stan och flera är inblandade'. de har förstås bra mycket mer info är vad vi har och en sådan kommentar leder ju såklart tankarna till exv kidnappning/ trafficking...

Har en anhörig mer information, och vet att det är fler som är ute efter T, så hoppas jag innerligen att denna anhörig har prata med polisen.
Citera
2022-10-30, 02:51
Medlem
Citat:
Alla dessa antagen om att hon bragds om livet är antaganden, det mesta tyder på att hon rövats bort, det är en avsevärd skillnad.

"det mesta tyder på att hon rövats bort"

Vad är det som tyder på det? Utveckla resonemanget.
Citera
2022-10-30, 02:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Parraflax
Jag menade JJ, att hon var påväg till mcd 02.45.
Det jag menar är att om nu T ringde 02.30 och JJ var påväg till mcd 02.45 så innebär det ett tidspann på 15 minuter som T skulle bragts om livet. Hur kan man hinna mörda ngn, tänka ut att man ska föra bort hennes telefon, prata med grannen , släppa chocken över vad som precis hänt på 15 minuter?

En minut att mörda någon.

Grannen hade hon inte planerat att möta, så det har bara med hennes otur att göra Otroligt klumpigt alltihopa, därför sitter dom häktade.

Det första man göt är väl, vad fan gör jag nu, hur ska jag bli av med kroppen, man tar väl inte en fika paus just då eller?
Citera
2022-10-30, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Hur skiljer sig grannarnas vittnesmål?
Du menar väl inte att dessa ljud bara kommer från ett vittne. Det finns ju flera som hört olika ljud.
Citera
2022-10-30, 02:54
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
"det mesta tyder på att hon rövats bort"

Vad är det som tyder på det? Utveckla resonemanget.

Det är väl det de är häktade för. Människorov.
Har det ändrats?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in