2022-10-30, 15:36
Medlem
mr.Floppys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
Varför inte? Var det inte därför vi utkämpade andra världskriget? För att rädda världen från nazismen? (När jag säger "vi" så syftar jag inte på Sverige såklart, men vi brukar ju intala oss själva att vi stod på rätt sida i efterhand.)

Nä, om det enbart hade varit för nazisterna så hade Kreml såklart inte tyckt att det var värt besväret eller risken. Om vi antar att nazi-regimen Zelensky hade varit villiga att hålla sig geopolitiskt neutrala.

NATO-expansionen utgår jag ifrån var det som fällde avgörandet. Ryssland hade blivit för sårbart och bakbundet med ytterligare massa NATO-missilbaser vid gränsen.

För att någon bar ett kränkande armband? Eller hade åsikter som andra ogillade?
Nä, det var för att Nazityskland invaderade grannländer och begick krigsförbrytelser,precis som Naziryssland gör nu!
Och precis som Nazityskland bet i gräset kommer även Naziryssland göra. Tro inte att krigsförbrytarna går säkra!
Ställ dig på rätt sida innan det är försent!
Citera
2022-10-30, 15:37
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Zelensky är en marionett. Det är irrelevant vilken politisk ideologi han bekänner sig till.

Den bild jag nyss länkade visade att hans livvakt hade totenkopf-badge på sin uniform. Om du inte kan dra någon slutsats av det så kan jag tyvärr inte hjälpa dig.

Vad gäller Duman så har dom ju uteslutit alla icke-nazistiska partier, så då har man ju inte så mycket val. Sen är det säkerligen så att en hel del vanliga ukrainare sympatiserar med den ideologin också, numera. Så motsättningen kanske inte är så himla stor på den punkten.

Om nån är marionutt så är det Putin i så fall som är köpt av ryska oligarker.

Om det är nånstans det finns tonvis med nazister så är det i duman. Putins favoritideolog Alexandr Dugin startade Bolsjevik nationalistiska partiet. titta på deras flagga och fundera några sekunder var dom fick sin inspiration ifrån... (tips tänk tyska NSDAP)

https://en.wikipedia.org/wiki/National_Bolshevik_Party#/media/File:National_Bolshevik_Party_flag.svg
Citera
2022-10-30, 15:37
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Är det svårt att begripa verkligen?

Sårbart på samma sätt som USA skulle blivit om Sovjet hade placerat missilbaser på Kuba. Det var därför det nästan blev tredje världskrig den gången (också). Du kanske har läst om det i skolan nån gång.

På den tiden så lyckades dom i elfte timmen komma till en ömsesidigt acceptabel kompromiss, vilket var att Sovjet sket i att ha missiler på Kuba, mot att Kennedy i hemlighet gick med på att skippa missilbaser i Turkiet. Det är ett schack-spel.
Men om Ukraina skulle bli ett Natoland, vilket inte var aktuellt, betyder det inte att man kommer att placera kärnvapen där. Då skulle väl Putin väntat tills dess. Men då måste du mena att USA hade rätt att ockupera Kuba och störta styret där och sedan annektera ön, bara vid misstanken att de skulle göra det. Så då uppförde USA sig bättre än vad Ryssland gör nu. Plus till USA alltså.
Senast redigerad av EnCarte 2022-10-30 kl. 15:42.
Citera
2022-10-30, 15:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Korruption och stölder har gjort att det saknades 3 miljoner matportioner, uniformer och kalasjnikov i den ryska armens lager.
Av samma anledning i början av kriget fick vi en 60 kilometer lång militärkolonn som stod stilla eftersom deras enorma lastbilar av märket Kamaz hade slitna däck som exploderade,
dessa lastbilar är väldigt tunga och därför måste de köras minst en gång i veckan för annars riskerar däcken att bli platta kvadratiska.
Befälen fick bränsle för att hålla igång dessa lastbilar men bränslet såldes och i rapporter skrev de att lastbilar har kört så och så många mil. De fick även nya däck även dessa såldes.

Enligt mina källor så är det lika illa med underhållet av deras 'fruktade' kärnvapenarsenal. Man har förbjudit sina ubåtar att avfyra ens övningsrobotar eftersom det riskerar att sprängas i ubåten. Som det gjorde med kursk, ni minns väl att fascisten putain hellre lät hela besättningen dö i hemska kval än att låta NATO rädda dem och få se på det havererade eländet.
Citera
2022-10-30, 15:43
Medlem
Men sluta för helvete. Även om Ukraina var nazister ger det inte ryssarna rätt att attackera dem. Vilket land har mest nassar? Ryssland!
Citera
2022-10-30, 15:45
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Visst visst, vi lever i ett komplicerat tidevarv. Jag kan inte ge dig svar på alla frågor, tyvärr.
Var månlandningen fejkad? Ja, kanske.

Man får bilda sig ett helhetsintryck helt enkelt. Helhetsintrycket är att Ukraina styrs av nazister.
Det är rätt svårt att komma med bortförklaringar på den punkten.

Haha du låtsas vara neutral och kommer med desillusionerade ryska lögner.

Kan du förklara för oss hur det kommer sig att USA, UK, Tyskland och Polen stödjer en nazistisk regim i Ukraina med vapen? Hur kan i synnerhet Tyskland och Polen stödja en nazistisk regim?

Hjälp oss att förstå hur ett psykfall resonerar.
Citera
2022-10-30, 15:51
Medlem
Oops, Puitin har hämtat hem kvarlevorna från 1700-tals erövraren Potemkin från Kerhsons katedral. Det gör han INTE om han anser att han kan behålla Kherson
Citera
2022-10-30, 15:52
Medlem
Kämpa på. Yra lite till om nazister så ordnar det sig för Ryssland.
Fan, men undrar vad som driver idioterna. Med tanke på nya regeringen, borde de inte tänka på sin vandel istället?
Citera
2022-10-30, 15:52
Medlem
Duerfs avatar
Citat:
Zelensky är en marionett. Det är irrelevant vilken politisk ideologi han bekänner sig till.

Den bild jag nyss länkade visade att hans livvakt hade totenkopf-badge på sin uniform. Om du inte kan dra någon slutsats av det så kan jag tyvärr inte hjälpa dig.

Vad gäller Duman så har dom ju uteslutit alla icke-nazistiska partier, så då har man ju inte så mycket val. Sen är det säkerligen så att en hel del vanliga ukrainare sympatiserar med den ideologin också, numera. Så motsättningen kanske inte är så himla stor på den punkten.

1) Hur vet du att det är Zelenskyjs livvakt och inte bara någon randomsoldat från ett ställe där han besöker? Till skillnad från Putin, som är en isolerad diktator, så rör sig Zelenskyj bland sitt folk.

2) Ponera att din killgissning att det faktiskt är Zelenskyjs livvakt stämmer, exakt vad för slutsats om huruvida Ukraina är nazistiskt skall vi dra? Gäller det för alla statsöverhuvud att de är i sina livvakters händer och enbart utför deras önskningar? Hur funkar det om det finns två livvakter med olika åsikter? Du verkar ha funderat på det här ganska mycket. Själv tycker jag det verkar vara en genompuckad hypotes, men du kanske kan upplysa oss.
Citera
2022-10-30, 15:53
Medlem
Citat:
Hehe, sista inlägg bara:
https://twitter.com/politblogme/status/1579386848111366144

Bronsstatyett av Nazi-legenden Stepan Bandera i Zaluzhnys kontor. För er som tyckte att bilden på hans svastika-armband var för suddig.

Jahapp. Man anfaller länder för att folk har statyetter?
Vet du, jag tror att orchernas anfall bottnar sig i äregirighet. Sen hade man inget att backa upp det hela med....
Citera
2022-10-30, 15:56
Medlem
Citat:
Hehe, sista inlägg bara:
https://twitter.com/politblogme/status/1579386848111366144

Bronsstatyett av Nazi-legenden Stepan Bandera i Zaluzhnys kontor. För er som tyckte att bilden på hans svastika-armband var för suddig.

Bronzestatue af en af sidste århundredes største massemordere Stalin indviet i Moskva 2015:

https://www.calvertjournal.com/articles/show/8955/statues-soviet-leaders-moscows-alley-rulers

Bronzestatue af en af sidste århundredes største massemordere Stalin indviet i Novosibirsk 2019:

https://www.theatlantic.com/international/archive/2019/05/russia-stalin-statue/590140/
Citera
2022-10-30, 15:57
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Oops, Puitin har hämtat hem kvarlevorna från 1700-tals erövraren Potemkin från Kerhsons katedral. Det gör han INTE om han anser att han kan behålla Kherson
Jag tänkte först skriva något putzlustigt om Potemkinkulissernas land. Men sedan tappade jag tråden, det är inte det minsta lustigt att man gräver upp människor ur graven och rövar dem med sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in