2022-10-30, 15:01
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollenrullar
Vad skulle Ryssland VINNA på att förstöra ledningen? De skulle ju bevisligen endast behöva strypa ledningen ) med avstängningsventien) så var motivet klart, eller hur?

Inrikespolitisk åtgärd för att göra det svårare för FSB att döda Putin och förhandla fram en fred.

Tänker du efter så är det ganska uppenbart. Ryssland stängde av gasen i NS1 några veckor tidigare och hängde där med ett fartyg med avstängd transponder under tiden. De spränger NS1 och en av ledningarna i NS2 som Tyskland stängt av. Det ger dem precis tillräckligt med svängrum för att kunna släppa på gasen i NS2 som ändå gissningsvis för alltid skulle vara avstängd men med en begränsad kapacitet, kanske t.o.m när Putin själv sitter kvar vid makten, kontra att han blir dödad och dumpad i ett träsk och hans efterträdare skruvar på gasen helt för att förhandla fram en fred.
Citera
2022-10-30, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAGBITTERTRUTH
Så om ryssarna ljuger om allt, varför vägrar väst gå igenom allt underlägg kring vad som hänt med NS tillsammans med ryssarna, detta då samtliga parter är involverade i NS det är ju ändå ryssarna som äger och har byggt ledningarna.

Nu anklagar ju ryssarna britterna officiellt, ryssarna påstår sig ha massivs med bevis, varför inte gå igenom detta då? Om allt enbart är massa lögner bör ju britterna & väst kunna motbevisa detta hur lätt som en plätt tänker jag?

Om nu orcherna har massvis med bevis så är det väl bara att publicera skiten?
Precis som all annan dynga som Putinvurmarna hittar på nätet som 'bevis' för precis vilka tokerier som helst...
Citera
2022-10-30, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av provinsen-taiwan
Men detta visste vi redan? Brittiska attackdykare på amerikanskt uppdrag och med svensk-danskt bistånd.

Men vad vore motivet? Att peka ut Ryssland som ett gäng styggingar, någonting som alla redan vet och anser.

Vad vore motivet?
Citera
2022-10-30, 16:46
Medlem
BlyatMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av migge1985
Något säger mig du inte ens är svensk eller att du inte ens bor här. Vill du bevisa det?
USA kommer alltid in ifrån er negrar, men ni glömmer som alltid bort fakta. Vet du om att gasen redan var stoppad? Att biden fixade det utan att spränga den?😹haha
Jag förstår att du är rysk neger och att du också är jättearg om Irak, Afghanistan och Lybien.
Ni är ju trots allt Europas största muslimska land.

När dina argument tar slut ... vafan spelar det för roll om vart jag kommer ifrån när faktan presenteras för dig?
I forum där jag kritiserar Erdogan blir jag kallad smutsig kurd och forum där jag kritiserar moderaterna blir jag kallad vänster. Men i slut ändan så är det faktan som vinner oavsett! Jag är anti NATO!

Att stoppa gasen är en grej, att spränga den är något annat!
Det USA gör är provokation!
Det jag är emot är att vi ska med i NATO och gå i krig för galningar som Biden och Erdogan och kriga mot ännu galnare idioter som Putin!
Citera
2022-10-30, 16:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TurboGarbo
Men vad vore motivet? Att peka ut Ryssland som ett gäng styggingar, någonting som alla redan vet och anser.

Vad vore motivet?

motivet är att ryssland får en anledning att eskalera kriget fritt , med förklaring att de bara försvarar sej och sin infrastruktur mot de som saboterar .
Citera
2022-10-30, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlyatMan
Biden säger klart och tydligt att han kommer sätta stopp för gasen från Ryssland och några månader senare sprängs skiten!
Snälla sug mer kuk, gör det!
Precis! Presidenter, i synnerhet så korkade presidenter som Biden, brukar först gå ut och avslöja sina black-ops ett par månader innan de genomförs.

Som den där "officiella" sidan Ukraina har för sin dödslista.

Ni smarta sanningsägare är nog något på spåren.

För det är ju helt otänkbart att någon annan sprängde skiten. Kanske just för vad Biden sa. Jag menar, det får ju han direkt att se misstänkt ut. Han dök säkert personligen också.
Citera
2022-10-30, 17:30
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Precis! Presidenter, i synnerhet så korkade presidenter som Biden, brukar först gå ut och avslöja sina black-ops ett par månader innan de genomförs.

Som den där "officiella" sidan Ukraina har för sin dödslista.

Ni smarta sanningsägare är nog något på spåren.

För det är ju helt otänkbart att någon annan sprängde skiten. Kanske just för vad Biden sa. Jag menar, det får ju han direkt att se misstänkt ut. Han dök säkert personligen också.

Det var inget hot ifrån Bidens sida utan ett löfte, han skröt öppet inför världen med det att USA har medel till att montera ned Nord Stream 2.

Men att det är ju ett syndrom här i Väst med att gå över ån efter vatten.
Allt är så komplicerat, om någon har sagt att han ska ha livet av en viss person och att denne mördas i kort efter, ooo neeej inte är det han som sade!
-Han skojade bara!
-Vem kan det vara?
-Den där blåbärplockaren som sågs i skogen 4 mil österut?
-Fallskärmshopparen i Örkelljunga?
-Spöket Laban?

Men.. men han har ju sagt att...

-Nej hysch tyst! Idiot! -Det är absolut inte han som sade att han skulle ta livet av offret!
Citera
2022-10-30, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Det var inget hot ifrån Bidens sida utan ett löfte, han skröt öppet inför världen med det att USA har medel till att montera ned Nord Stream 2.

Men att det är ju ett syndrom här i Väst med att gå över ån efter vatten.
Allt är så komplicerat, om någon har sagt att han ska ha livet av en viss person och att denne mördas i kort efter, ooo neeej inte är det han som sade!
-Han skojade bara!
-Vem kan det vara?
-Den där blåbärplockaren som sågs i skogen 4 mil österut?
-Fallskärmshopparen i Örkelljunga?
-Spöket Laban?

Men.. men han har ju sagt att...

-Nej hysch tyst! Idiot! -Det är absolut inte han som sade att han skulle ta livet av offret!
Trillade nordstream från en balkong eller?
Citera
2022-10-30, 17:38
Medlem
RysslandSplittrass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TurboGarbo

Vad vore motivet?

Rysslands motiv med att peka ut Storbritannien, är kanske att Ryssland vill att Storbritannien ska framstå som ett gäng styggingar?
Citera
2022-10-30, 18:05
Medlem
En tanke. Jag har inte läst hela tråden så jag vet inte ifall detta nämnts:
Kan deras anklagande ha något att göra med fd premiärministerns mobil som blev hackad?
Citera
2022-10-30, 18:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BlyatMan
När dina argument tar slut ... vafan spelar det för roll om vart jag kommer ifrån när faktan presenteras för dig?
I forum där jag kritiserar Erdogan blir jag kallad smutsig kurd och forum där jag kritiserar moderaterna blir jag kallad vänster. Men i slut ändan så är det faktan som vinner oavsett! Jag är anti NATO!

Att stoppa gasen är en grej, att spränga den är något annat!
Det USA gör är provokation!
Det jag är emot är att vi ska med i NATO och gå i krig för galningar som Biden och Erdogan och kriga mot ännu galnare idioter som Putin!

Ditt inlägg är helt jävla ologiskt.
Vad fan äre du pratar om ens? Nato, biden, USA, erdogan😹haha
Är du beredd att bevisa att du är svensk och bor här? Skicka PM till mig isåfall så tar vi ett snack.
Citera
2022-10-30, 18:50
Medlem
BlyatMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av migge1985
Ditt inlägg är helt jävla ologiskt.
Vad fan äre du pratar om ens? Nato, biden, USA, erdogan😹haha
Är du beredd att bevisa att du är svensk och bor här? Skicka PM till mig isåfall så tar vi ett snack.

Va är det du inte fattar, USA styr NATO och begår terrorhandlingar och provokationer!

Vafan pratar du om? Vad vill du ha, ett pass foto eller?
Vart fan har jag skrivit att jag är svensk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in