2022-10-30, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Jag håller med där. Bättre att vara ärlig. Om väst sprängde den, stå för det. Det är inte som att väst är skyldiga den kärnvapenhotande, lögnaktiga barnmördarstaten Ryssland en ursäkt. Jag gillar ärlighet.

Den ärligheten kommer du få söka i all evighet efter tyvärr
Citera
2022-10-30, 10:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Det pågår en noggrann åklagarledd utredning i Sverige enligt svensk modell.
Finns hållbara bevis kommer en redovisning där de tekniska fynden kommer att presenteras.

Ryzzarna svepte in och var ner o rotade ett tag och meddelade att UK var de skyldiga. Hur seriöst är det?
I ryzzzarnas trackrecord och DNA ligger att ljuga om allt alltid. Alla har kunnat beskåda det, särskilt nu.

Hur kan någon överhuvudtaget tro på denna ryzzka uppgift?
Trovärdighet 0.

"åklagarledd utredning i Sverige enligt svensk modell."
Dvs inga svar, inga konkreta uppgifter, ingen ansvarig...exakt som Estonia katastrofen eller andra händelser som skakat om landet..sopa det under mattan..
Svensk tyst jävla diplomati..
Citera
2022-10-30, 10:29
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollenrullar
Ditt svar är både otroligt lågintelligent och visar enbart hur sjuk världen utvecklas med personer som dig.

Personer som dig faller in i PK spåret utan minsta självreseach.
För om du hade haft en klar bild av historien, om alla turer som lett till varför det ser ut som det gör idag och du fortfarande behållit ditt neutrala synsätt (som du aldrig ägt) skulle du aldrig gjort inlägget ovan.

Läs länken nedan.Den är intressant.

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://proletaren.se/artikel/krigshoken-biden-hetsar-ukraina-mot-ryssland&ved=2ahUKEwjml8vAyYf7AhUIx4sKHQqyDLY4HhAW egQICRAB&usg=AOvVaw3kQ9k-6V7a4GhG_kWVfYM1

Vad vet du om hur PK jag är? Jag tycker det är lågintelligent att utgå ifrån att den du skriver till har åsikter som du inte har belägg för. T.ex. är jag emot demokrati. Är det PK? Jag är alltså inte för särbehandling av Ryssland pga att det är PK.
Citera
2022-10-30, 10:30
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlm007
Den ärligheten kommer du få söka i all evighet efter tyvärr
Visst det finns kortsiktiga fördelar i lögn. Det vet ju Rysslands styre mer än nån annan. Men även väst.
Citera
2022-10-30, 10:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BlyatMan
Vad är det Rysslan har ljugit om, Irak kriget, Libyen, Afghanistan?
Att USA närmar sina trupper närmare och närmare Ryska gränsen.
När Ryssland övar nära gränsen är det krigsrubriker på aftonbladet.

Biden säger klart och tydligt att han kommer sätta stopp för gasen från Ryssland och några månader senare sprängs skiten!
Snälla sug mer kuk, gör det!

Något säger mig du inte ens är svensk eller att du inte ens bor här. Vill du bevisa det?
USA kommer alltid in ifrån er negrar, men ni glömmer som alltid bort fakta. Vet du om att gasen redan var stoppad? Att biden fixade det utan att spränga den?😹haha
Jag förstår att du är rysk neger och att du också är jättearg om Irak, Afghanistan och Lybien.
Ni är ju trots allt Europas största muslimska land.
Citera
2022-10-30, 10:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Det pågår en noggrann åklagarledd utredning i Sverige enligt svensk modell.
Finns hållbara bevis kommer en redovisning där de tekniska fynden kommer att presenteras.

Ryzzarna svepte in och var ner o rotade ett tag och meddelade att UK var de skyldiga. Hur seriöst är det?
I ryzzzarnas trackrecord och DNA ligger att ljuga om allt alltid. Alla har kunnat beskåda det, särskilt nu.

Hur kan någon överhuvudtaget tro på denna ryzzka uppgift?
Trovärdighet 0.
Ditt PK svammel verkar också kunna få dig att uppnå nya nivåer mytomani...

Tänk om du istället lugnt och sansat skulle fråga dig följande:

Vad skulle USA, GB, och övriga västländer VINNA på att spränga ledningen?

Vad skulle Ryssland VINNA på att förstöra ledningen? De skulle ju bevisligen endast behöva strypa ledningen ) med avstängningsventien) så var motivet klart, eller hur?

Har inte väst (USA, GB) mer att vinna på att slå ut ledningen rent politiskt mellan Moskva- Berlin??

Ge mig ett seriöst genomtänkt svar på vad Ryssland skulle "tjäna" på att förstöra deras gasledning?
Citera
2022-10-30, 10:38
Medlem
Tanuss avatar
Att SBS är en enhet av några få som har kapacitet att utföra dådet är sant.
Om de var britter som utgick från Kersarge och genomförde sprängningen eller ej kommer vi inte få veta.
Viktigaste frågan i detta är "vem fattade beslutet?"
Citera
2022-10-30, 10:38
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAGBITTERTRUTH
Ryssarna anklagar nu officiellt att det var britterna som sprängde Nordstream 1 & 2!

Ryska federationens försvarsministerium uttalande:
https://www.youtube.com/watch?v=5TJnvyVIKpM

Sky News:
https://www.youtube.com/watch?v=8_crcsKMsfA

Nu jävlar går det undan, ryssarna kräver att detta ska tas upp och gå igenom i FN.

Så här skrev jag redan den 28 september i år, i den andra tråden om Nordstream-sprängningen:

Citat:
Mycket uppenbart en CIA-beordrad sabotageoperation utförd av brittiska SAS-förband. Utgångsplats Bornholm med strategiskt läge. Vem vinner ekonomiskt på detta? USA och Ukraina antar att de kommande europeiska protesterna i vinter, bland annat i Tyskland, resulterar i att gasledningarna öppnas för fullt igen. USA är en skurkstat som gör på det här viset mot sina allierade.

Follow the money. Always...

(FB) Gasläcka i Nord Stream 1 och 2. Vad har hänt, attack eller olycka? (2022-09-26)
Citera
2022-10-30, 10:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Vad vet du om hur PK jag är? Jag tycker det är lågintelligent att utgå ifrån att den du skriver till har åsikter som du inte har belägg för. T.ex. är jag emot demokrati. Är det PK? Jag är alltså inte för särbehandling av Ryssland pga att det är PK.
Jag ger dig svar utifrån det du skriver.
Din tolkning av demokrati och hur du rättfärdigar det med ditt synsätt på Ryssland var det jag gav dig svar på.
Citera
2022-10-30, 10:44
Medlem
Tanuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollenrullar
Ditt PK svammel verkar också kunna få dig att uppnå nya nivåer mytomani...

Tänk om du istället lugnt och sansat skulle fråga dig följande:

Vad skulle USA, GB, och övriga västländer VINNA på att spränga ledningen?

Vad skulle Ryssland VINNA på att förstöra ledningen? De skulle ju bevisligen endast behöva strypa ledningen ) med avstängningsventien) så var motivet klart, eller hur?

Har inte väst (USA, GB) mer att vinna på att slå ut ledningen rent politiskt mellan Moskva- Berlin??

Ge mig ett seriöst genomtänkt svar på vad Ryssland skulle "tjäna" på att förstöra deras gasledning?

Ryska befälhavare kanske har läst de hittills outgivna kapitlen i Sun Tzus "Art of war"
1. Attackera kärnkraftanläggningar du redan kontrollerar.
2. Spräng dina egna gasledningar.
3. Utför terrordåd och förstör dina egna broar.
Citera
2022-10-30, 10:53
Medlem
Här ser ni vad som händer när man ljuger om allt. Inte ens om det skulle vara någon annan än ryssen så kommer någon tro på det. Så går det när ryssen ska spela 5D-schack och tycker att man är smart.
Citera
2022-10-30, 10:58
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanus
Att SBS är en enhet av några få som har kapacitet att utföra dådet är sant.
Om de var britter som utgick från Kersarge och genomförde sprängningen eller ej kommer vi inte få veta.
Viktigaste frågan i detta är "vem fattade beslutet?"

Det är väl inte särskilt svårt att gissa? Britterna skulle knappast utföra en sådan operation utan amerikanernas godkännande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in