2022-10-30, 13:25
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrNoob
Tjetjenien är intern angelägenhet.
Georgien är halvockuperat med "fredsbevarande" styrkor eftersom att NATO och EU inte kunde hålla tassarna borta.
Krim vet vi alla hur det ligger till med. De består i princip bara av ryssar och de ville dessutom gå med i ryssland genom vad de visade i val.
Som sagt är frågan om man är krigförande genom att förse ena sidan med vapen något man kan diskutera. Hur tror du ryssland resonerar?
Jag nöjer mig med att konstatera att NATO inte behöver expandera till Ukraina och att Ryssland har skäl betrakta det som en fientlig expansion. Det är så löjeväckande lite ryssland gjort sig skyldig till i jämförelse med usa att det inte ens går att jämföra.

-Nej inte längre, nu är alla delrepubliker i Ryssland den fria världens angelägenheter. För vi vill bryta sönder den ryska federationen.
-Inte länge till, Georgien får snart hjälp med att slänga ut ryssarna.
-Ja efter att man fördrivit befolkningen och flyttat dit ryssar. Men de ryssarna har redan börjat resa hem till Ryssland.
-Vi vet hur Ryssland resonerar men vi tar ingen hänsyn till det; vi röjer bara undan det ryska hotet oavsett vad de tycker om saken.
-Vi struntar i vad Ryssland tycker att de har för skäl; judenazister, NATO, heligt krig. Vi krossar dem oavsett.
Citera
2022-10-30, 13:27
Medlem
Ola Schuberts avatar
OFÖRGLÖMLIGT! 😄

Den rySSka reträtten ifrån Cherson området går inte så bra!

https://twitter.com/ChrisO_wiki/status/1586662972386156544?t=n_8qG7QDeoYJUaYirawBjQ&s=19

(Se till på slutet!)

Slava Ukraini!
Citera
2022-10-30, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Ja, det är sjukt. Men det är väl därför ryssarna försökt sköta kriget lite "snyggt", med så få civila offer som möjligt. Man kunde ju låtit några bombplan radera ut Ukrainas städer på någon vecka annars, om man hade velat.

Hade man försökt det hade alla deras bombplan blivit nedskjutna. Så nej, det skulle man inte kunna ha gjort.
Citera
2022-10-30, 13:30
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrillMaster2000
NATO hade väl (rätta mig om jag har fel, med källa såklart) redan brutit mot överenskommelser som fanns om hur NATO’s expansion skulle fortsätta i Europa?

Som sagt, jag är väldigt osäker på det jag skriver här ovan.

Som sagt, väldigt osäkert om det uttalats ett munligt sådant löfte. Inte ifrån NATO som organisation i alla fall! Och man har rätt att ta in alla länder som vill gå med och som man accepterar som medlemmar.
Citera
2022-10-30, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stilicho
Varför är Tjetjenien en intern angelägenhet när Donbas (eller Krim, eller Sydossetien, eller Abkhazien) inte är det?
Nu är Donbas en intern angelägenhet
Tjetjenien känns ganska ryskt är min ganska oinsatta synvinkel. Huvudstad grundad som ryskt fort. Känns inte spontant som att jag skulle ställa mig på islamistsidan där.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Tjetjenien
Oavsett är det inte mycket till imperialism där. Möjligen mer av "kampen mot terrorismen". Tjetjenien är alltså inte ett exempel på expansionism som pro-ukraina-nördarna här vill få det till
Citera
2022-10-30, 13:31
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Ja, det är sjukt. Men det är väl därför ryssarna försökt sköta kriget lite "snyggt", med så få civila offer som möjligt. Man kunde ju låtit några bombplan radera ut Ukrainas städer på någon vecka annars, om man hade velat.

Nej det kunde man inte för man fick aldrig luftherravälde, bombplanen skulle ha skjutits ned. Du såg hur det gick vid Hostomel-flygplatsen. Ryska bombplan släpper nu sina kryssningsrobotar långt utanför Ukrainas gränser. Varför gör de det om de bara kunde flyga in och bomba?
Citera
2022-10-30, 13:33
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjabas
Ja propaganda kan göra människor galna.
Men i grunden är dom människor med brister som vi, som onda ledare kan utnyttja.

Ja, det är därför jag betraktar 75 procent av rySSarna i RF som sinnessjuka människor. Det kommer att rätta till sig när väl den ryska cancersvulsten faller sammsn utav sig själv.
Citera
2022-10-30, 13:35
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrillMaster2000
Ja det kanske hade varit en bra lösning. Men på sikt hade det nog vart svårt att hindra ett Ukrainskt Natomedlemskap, frågan är vad som hade hänt då? Ryssland hade blivit tvingade in i konflikt direkt med nato?

Kanske och det borde isf lill-hitler också förstå och vilket natoland har någonsin hotat Ryssland?

Det är bara ryssar som vill ha mer och det har ju uppenbarligen visat sig ganska tydligt.
Citera
2022-10-30, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrNoob
Nu är Donbas en intern angelägenhet
Tjetjenien känns ganska ryskt är min ganska oinsatta synvinkel. Huvudstad grundad som ryskt fort. Känns inte spontant som att jag skulle ställa mig på islamistsidan där.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Tjetjenien
Oavsett är det inte mycket till imperialism där. Möjligen mer av "kampen mot terrorismen". Tjetjenien är alltså inte ett exempel på expansionism som pro-ukraina-nördarna här vill få det till

Större delen av vad du kallar ryssland (och även Kina) "känns" ganska mongoliskt, och borde egentligen lyda under Ulan Batoor, ty så var det ju, "historiskt", eller hur?
https://en.wikipedia.org/wiki/Mongol_Empire
Citera
2022-10-30, 13:37
Medlem
Thelonegunmans avatar
Œ

Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys

Det är för att man släpper vissa diskussioner direkt när man inser att det är en intellektuell amöba man har att göra med. Sorry, men du är inte värd varken tiden eller energin. Du är så ointressant.
Ja, den ursäkten att inte lyckas formulera ett svar får dig onekligen att låta som en intellektuell gigant.

Jag upprepar påståendena (samt rapporter dina tramsinlägg).
1 Nato expanderar inte och har inget behov av att göra det. Det är tvärtom Rysslands grannländer som har behov av Nato just pga Ryssland.
2 Nato behöver inte och har inte ”allsköns vapen” i de forna Sovjetstaterna. En försvarsallians handlar om försvar och inte anfall.

Läs på lite innan du leker tuff på internet.
Senast redigerad av Thelonegunman 2022-10-30 kl. 13:40.
Citera
2022-10-30, 13:38
Medlem
Välskött reträtt av ryssen:
https://www.reddit.com/r/ukraine/comments/yhbb8q/russias_retreat_from_the_kherson_region_is_not/?utm_source=share&utm_medium=android_app&utm_name= androidcss&utm_term=1&utm_content=share_button

Helvete vilken skitstorm, sitta och vänta på folk som sölar som fan sen har chaffören säkert tagit ett par glas till frukost.

EDIT: Såg nu att den redan blivit postad. Sorry för det!
Senast redigerad av LortJohan 2022-10-30 kl. 13:40. Anledning: Redan postat
Citera
2022-10-30, 13:38
Medlem
Antivaxxers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
OFÖRGLÖMLIGT! 😄

Den rySSka reträtten ifrån Cherson området går inte så bra!

https://twitter.com/ChrisO_wiki/status/1586662972386156544?t=n_8qG7QDeoYJUaYirawBjQ&s=19

(Se till på slutet!)

Slava Ukraini!

Hahaha!

Härlig video. Såg ut att gå ganska fort där på slutet, blev nog i bästa fall för rySSarna en hel del krossade ben.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in