2022-10-16, 14:50
  #2425
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Onödigt av Rebecka att kommentera sådana böcker som tydligen har någon politisk/emotionell betydelse för vissa. Men det kanske hon inte visste? Jag visste inte i alla fall inte att det var någon sorts religiös skrift av ett helgon. Men historien känns lite överdriven, om boken är sådan så är nog inte Rebecka den första att reflektera över att en så ung flicka skriver om det. Rebecka kommenterar ju inte judar eller förintelsen utan bara flickans snusk-skriverier. Sedan kan man fråga sig om man verkligen skall publicera en dagbok som har ett så privat innehåll? När hon skrev den räknade hon nog med att den skulle vara hemlig.

Ett exempel på både lättkränkthet och sekundärkränkthet.

Ja nuförtiden är många lättkränkta. Rebecka skulle lära sig att tänka efter innan hon postar inlägg.
Jag tror att avstängningarna mot henne från SD och Riks snart hävs. Och att hon får en reprimand. Att stänga av henne för evigt vore inte proportionellt. Jag tycker det är fråga om bagateller.
Citera
2022-10-17, 22:29
  #2426
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Hoppas hon får vara kvar om hon lovar att skärpa till sig, hon får be om ursäkt offentligt på Riks och tigga om förlåtelse av Emmie.
Nej. Ut!
Citera
2022-10-17, 23:29
  #2427
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LindvidArman
Ja nuförtiden är många lättkränkta. Rebecka skulle lära sig att tänka efter innan hon postar inlägg.
Jag tror att avstängningarna mot henne från SD och Riks snart hävs. Och att hon får en reprimand. Att stänga av henne för evigt vore inte proportionellt. Jag tycker det är fråga om bagateller.

Inte så svårt att lösa:

Arbetsgivaren får helt enkelt ta tag i den unga damens alkoholbruk (om det stannar vid detta), förklara att fortsatt anställning villkoras av genomgånget 12-stegsprogram och regelbundna drogtester.

Det är annars en aning svårt att förklara de här upprepade grodorna (eller kanske paddorna) och den totala bristen på medieinsikt.
Citera
2022-10-20, 20:45
  #2428
Medlem
Megatrons avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/eJJ08a/rebecka-fallenkvist-far-nytt-jobb-pa-sd-efter-anne-frank-pahoppet

Citat:
Rebecka Fallenkvist lämnar också förtroendeuppdraget i region Stockholm.

Citat:
Nu har hon placerats om på SD:s ekonomiavdelning, enligt Aftonbladets uppgifter.

Det var väl skönt! Även om jag tycker att hon är mer lämpad för att ta hand om en städskrubb eller liknande.
Citera
2022-10-20, 20:58
  #2429
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megatron
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/eJJ08a/rebecka-fallenkvist-far-nytt-jobb-pa-sd-efter-anne-frank-pahoppet
Det var väl skönt! Även om jag tycker att hon är mer lämpad för att ta hand om en städskrubb eller liknande.

Bra att hon lämnar sin post i regionfullmäktige och inte blir vilde, hon vill inte helt bränna sina broar med SD. Undrar om hon skall vara tillfälligt på ekonomiavdelningen under denna utredning? Eller är utredningen klar redan?
Citera
2022-10-21, 12:15
  #2430
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megatron
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/eJJ08a/rebecka-fallenkvist-far-nytt-jobb-pa-sd-efter-anne-frank-pahoppet





Det var väl skönt! Även om jag tycker att hon är mer lämpad för att ta hand om en städskrubb eller liknande.
Det hela är ju så genomskinligt. Valrörelsen är över. Rebecka Fallenkvist har spelat ut sin roll i SD och nu är det dags för partiet att göra sig av med henne. Som plåster får hon ett hittepåjobb.
Citera
2022-10-23, 03:41
  #2431
Medlem
KungensFrillas avatar
Fy fan så skönt det är att slippa Phalloskvisten på Riks! I allmänhet pallade jag bara med att lyssna på första tredjedelen av hennes krönikor. När hon dragit ämnet en gång, så började hon om från början och lade fram sina argument för hur fel det som hänt var. Och när det var klart tog hon det hela ftån början ytterligare en gång. "Tack vi har fattat nu!" ville man bara skrika.
Och så hennes hånskrattande och raljerande. Så otroligt korkat! I en sådan roll måste man försöka hålla sig någorlunda objektiv och låta lyssnarna tänka själva.
Nej, det var bara en tidsfråga innan spånet skulle straffa ut sig själv. Totalt gränslös och totalt omdömeslös, vilket hon bevisade två ggr med bara några dagars mellanrum.
Och att hennes kommentar om Anne Frank bara visade hur hon själv är, bör inte förvåna någon. Genom sig själv känner man andra!
Inte för att jag normalt sett har något emot kåta brudar, men var sak på sin plats. När jag tittar på ett Nyhets- och samhällsprogram vill jag inte se brudar som sitter och plutar med sina rödmålade läppar och tydligt signalerar att dom vill ha sex. Nån jävla nivå måste det finnas på en så här redaktion! Wt-brudar ska inte ges sådana här förtroenden. Det kan bara sluta på ett sätt. Dick E borde inte ha gett henne så fria tyglar.
Men det var väl som Stefan Sauk sa, att "så kan det gå när man är söt, och jobbar med farbröder som egentligen bara vill nakenkramas!" 😆
(söt kan ju diskuteras, men sexig kan jag ställa upp på)
https://youtu.be/rywQa7TKhTI
Citera
2022-10-25, 18:53
  #2432
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L-Y-F
Ja, helg seger uttalat som två ord var antagligen det hon åsyftade. Kämpa bubben.

Ja jo så här det värsta som existerar i världen är personer som har mage att säga helg seger och plastpappa.

Det värsta som finns är när bonusbarnens vänner är på besök och så är dags att avsluta och så utbrister snorungen "helg seger, plastpappa". I mitt hem säger man inte he-ordet eller pl-ordet!

Det är traumatiskt, femton barn dör i afrika och oljepriset skjuter i höjden varje gång såna saker trycks rakt in i ens ansikte. Varför kan hon inte bara hålla snattran och säga "Vad nice!" istället? Varför .. oh varför MÅSTE hon säga helg seger? Hon har säkert inte ens en plastpappa att ta hand om.

Helg seger är inte en normal sak att gå runt att säga? Man vrickar ju tungan.
Citera
2022-10-29, 08:47
  #2433
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalkylen
Är hon nasse på riktigt eller blev det fel?

Hon är knappast riktig nasse för att hon är troligtvis halvsigenare.
Hennes föräldrar är i från Rumänien.
Citera
2022-10-30, 13:03
  #2434
Avslutad
Hon kan dra åt skogen. Vara en del av SD, och hon är inte ens av germansk börd. Fast och andra sidan, så ser hon åt som en jude. Judar finns det gott om inom fucking SD.
Citera
2022-10-30, 13:05
  #2435
Medlem
legopelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskhalsad
Så jävla spånigt, onödigt och dumt. Det är sån här oseriös skit som hindrar många från att rösta på SD. De är alldeles för slappa med att rensa ut slöddret.

Slöddret? För att hon sa "Helg seger"? Alltså, om det enda som krävs för att någon ska vara slödder enligt dig är att man slinter lite på tungan, som en helt normal person bör göra då och då, så säger det ganska mycket om dig som person.
Citera
2022-10-30, 14:21
  #2436
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av legopelle
Slöddret? För att hon sa "Helg seger"? Alltså, om det enda som krävs för att någon ska vara slödder enligt dig är att man slinter lite på tungan, som en helt normal person bör göra då och då, så säger det ganska mycket om dig som person.

Japp, personer som när de ska representera partiet vid en valvaka super sig dyngfulla, försöker tvinga en reporter att dricka alkohol och sedan häver ur sig en nazisthälsning är slödder i mina ögon.

Återigen, det är såna här idiotiska beteenden som får många att skämmas över att de röstar på SD, och anledningen till att såna som jag inte röstar på dem över huvud taget.

Du får tycka precis vad du vill om vilken typ av person det gör mig till, men det är helt irrelevant i sammanhanget med tanke på att jag inte representerar ett av Sveriges största partier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in