Citat:
Ursprungligen postat av
EnCarte
Dom måste väl visa att deras egen förklaring håller. Varför försökte de ta hela Ukraina. Varför har de tagit dubbelt så mycket land som konflikten handlar om och även försökte ta Odessa innan luften gick ur dem. Så jag menar att deras påståenden inte håller med hur man har agerat. Det stämmer inte överens. Även om jag dessutom anser att de inte hade rätt att lägga sig i Ukrainas inre affärer eller ens ockupera Donbas.
Jag vet inte? Jag trodde att planen från början var att störta Ukrainas regim i ett hårt slag, sen misslyckades det och en ny plan formades. Att ta de som de sen annekterade områden och sen gräva ned sig och tvinga till sig ett eldupphör.
Jag tycker inte heller Ryssland har rätt att invadera, men samtidigt har de gjort det och den allmänna uppfattningen verkar vara för att ”Putin är galen” eller ”arg” eller ”makthungrig” eller nån annan känsla som han tillskrivs, jag tror inte det stämmer. Jag tror Putin är väldigt intelligent och beräknande, jag tror inte har gör något överilat och/eller i ett känslorus/affekt. Jag är säker på att de har en anledning, en ur deras perspektiv bra anledning, men att vi ur vårt perspektiv har svårt att se och förstå det.
Vi kan argumentera hur mycket som helst och bara se det vansinniga i hur Ryssland agerar, men kan vi förstå ryssarna så kan vi kanske också bättre förutse dem och då kanske vi är närmare slutet på konflikten.