2022-10-30, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Nu är du verkligen nere på argument-nivån om att kvinnan inte skulle ha burit kort kjol...
Patetiskt.
Jag är glad att Sverige inte relativiserar angriparen, som du önskar, utan ställer oss fullt ut på offrets sida.

Vad är det som säger att inte även angriparen kan vara ett offer?

Vad jag menar är om vi hade förstått Ryssland bättre och hanterat dem annorlunda så hade det kanske spelat ut annorlunda.

Och nej det är inte nere på ”kvinnan inte skulle ha burit kort kjol...”-nivå.

Det är snarare ”Erik skulle inte plågat Connys hund, då hade han inte fått en stor fet smäll”-nivån isåfall. Men jag tycker ändå inte det var rätt av Conny att slå Erik, och det var inte okej att hela dagisklassen sen gav Conny storstryk, här skulle läraren gått in och avstyrt situationen.
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Vodka orcher kör bmp 😂

https://twitter.com/Danspiun/status/1586662012678979585?t=A_SfmaCqo1kvG47-9UItHA&s=19
Citera
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Vad snackar du om egentligen?
Trident missilerna går i mach 24.
Missiler från 1960 talet har varit ostoppbara och är ostoppbara för moderna luftförsvar.

Ingenting har i praktiken förändrats.

Vet du ens vad MAB betyder?
Mutual assured destruktion.

Hur kan MAD var satt ut spel?
Ryssland kan träffa hundratals och inte tusentals mål i USA beroende på hur många av deras kärnvapen faktiskt fungerar.
USA kan träffa tusentals mål i Ryssland och Kina.

MAD gäller fortfarande.

Hangarfartyg är inte byggda för att utkämpa totala kärnvapenkrig med.

Det är ubåtarna specifikt byggda för.

Vilken låg nivå! Jag talar om styrbara interkontinentla hypersoniska missiler. Det vet du mycket väl om, men väljer att försöka med rökridåer. Återigen så har resonemanget om hangarfartyg inget att göra med nuklerära stridskrafter. Det var ett tillägg om att en stor del av USA.s världsherravälde är satt ur spel. Det gäller inte bara stridskrafter, det gäller ekonomi också. Konflikten i Ukraina visar på USA:s desperation som en andra rangens makt.
Citera
2022-10-30, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Nu är du verkligen nere på argument-nivån om att kvinnan inte skulle ha burit kort kjol...
Patetiskt.
Jag är glad att Sverige inte relativiserar angriparen, som du önskar, utan ställer oss fullt ut på offrets sida.

Att de är angripare är för att väst och ukraina såg till att de angrep. Har du inte begripit det?
Så "offret" i detta fall blev lätt att utmåla som Ukraina eftersom det var de som angreps. Och ryssen därför hastigt definierades som hitler. Men att väst varit där i en massa år och bäddat för detta blir helt sopat under mattan.
Citera
Medlem
nezzoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Det verkar som att det är du som inte gjort research? Ryssland invaderade Donbas 2014 under falsk flagg och har sedan dess krigat mot Ukraina inifrån de ukrainska områdena.

Det finns hur mycket information som helst om Rysslands övergrepp i östra Ukraina, långt innan den fullskaliga invasionen 2014.

https://www.rferl.org/amp/british-online-research-group-says-more-evidence-found-of-russian-role-in-donbas-conflict/30116665.html
Helt fel ute är du.....nazisterna azov har bombat och mördat rysk befolkning sedan 2014.....nu ska wagner ta omhand om dom
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Häpnadsväckande ryska bögförluster. Vissa dagar mindre men jag ställer in räkneverket på att c:a 18000 bögar slås ut varje månad och detta kan inte hålla för Ryssland.

Tittar vi på materiella förluster är det ledsamt att bara 3 artilleripjäser och 2 raketartilleri tystades igår... ....alldeles för lite.

Men det är kolossala förluster på bepansrade stridsfordon, 52 st...man måste ha angripit kolonner under flykt eller under framryckning... ...13 utslagna tanks för bögpedofila styrkor är också ganska bra.

En dag blir sprickan mellan militär och politiker så stor att man tvingas avlägsna dom som beordrade bögpedofil-invasionen......Nederlaget ett faktum i augusti---september nästa år.

Enligt youtubern Denis Davydov skall Ryssland ha lämnat tyngre material vid Zarichne och retirerat med lättare fordon. Kan det ha påverkat dom onormala sifforna? Men antalet döda bögar är skrämmande.
Ja nästan 1000 döda på ett dygn måste väl vara rekord?
Citera
2022-10-30, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Inga etniska ryssar har blivit illa behandlade, innan ett antal banditer startade krig i östra Ukraina , ett krig stött finansierat och initierat av kreml, i avsikt att destabilisera Ukraina.
Hur lättpåverkad är du? ett dagisbarn är mer kritisk än vad du är.

Så kan det naturligtvis varit, men även Svensk media rapporterade om att tillexempel Ryska förbjöds i skolor och offentlig sektor till fördel för Ukrainskan.

Så då kan man anta att det förekom en del tråkigheter. Även om det såklart inte rättfärdigar en invasion.
Citera
2022-10-30, 11:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av slö
vilka garantier då, nato har ju de senaste 10åren redan minskat sina förband i öst, skrotat gemensam mislisköld mot öst och avståt baser och ståenda brigader i baltikum.

ni rysstroll är så jävla mongolida när ni låtsas att det inte finns någon verklighet att förehålla sig till om....

man lyssnade, problemet var att man konstaterade att ryssland ljög, och inte helt oväntat var den direkta orsaken till lidandet i ukraina, Resolution 68/262 & Resolution ES-11/1 är ju lösningen.

Dina känlor styr dig fel.

det värsta är endå att du inte är en uralmongol som bajsat i skogen, utan en västerlänning som fått miljontals med skattekroner i utbildningen, till ingen somhelst nytta uppenabrligen....

Precis. Det här är inte ”komplicerat” som uralmongolerna försöker framhålla utan tvärtom mycket enkelt.

NATO har existerat som en tragisk konsekvens av ett jättestort ondskefullt imperium i öst som ägnade sig åt anfallskrig, utsvältning, tortyr och fångläger mot både egna medborgare och andras. NATO har haft närvaro i Europa utifall att det skulle komma en kontrarevolution från Sovjet då deras ledarskikt består av (trumvirvel) KGB-överstar. Putin lyckades bida sin tillräckligt länge för att lyckas ha:

a) Göra nyckelspelare i Europa beroende av deras gas (trodde han) i tron om att det beroendet skulle ge honom ryggen fri från Väst vid en militär intervention i Ukraina.

b) ”närmat sig Väst”. En spelad roll för att slå dunster i ögat på NATO som du mycket riktigt påpekar hade trappat ner i Väst under de senaste tio åren. Till Putins förtjusning.

c) Spelat ut och underblåst polariseringen i Väst mellan å ena sidan en växande konservatism och folks misstro mot gammalmedier i allmänhet och vänsterlibalismen i synnerhet. För att göra så har han spelat på konservativa strängar och poserat i kyrkan (alla ex-KGB agenter) medan han i själva verket basar över ett av världens mest mångkulturella länder - vilket han tvingas att med våld underkasta sig för att behålla skenet. Knappast någon inspiration för Väst.

d) Väntat ut sittande amerikanska presidenter innan han slog till. Biden är såpass svag och handlingsförlamad för att det skulle ingjuta någon respekt och då i Februari 2022 skulle stjärnorna stå rätt och Putin utge sig för sina verkliga avsikter.

Naturligtvis lades grundarbetet långt tidigare med maidan 2014 och annekteringen av Krim men även ännu längre tidigare med tillsättningen av den korrupta marionetten Janukovitj och försöket att slå till mot den liberale kandidaten Yushchenko 2004-05. Putin visste att Ukraina inte ville ha något med rysk kontroll att göra och att man skulle vända sig mot Väst vilket Ryssland aldrig klarat av, vare sig man hetat Sovjetunionen eller Ryssland.
Citera
2022-10-30, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Det RySSland krävde innan storinvasionen av Ukraina var att NATO skulle dra sig tillbaka i från sina, redan, medlemmar i östra Europa, inte ta in nya medlemmar, samt dela in världen i specifika "intressesfärer". Självklart helt oacceptabla krav på väst, som istället erbjöd nedrustning och förtroendeskapande åtgärder.

NATO hade väl (rätta mig om jag har fel, med källa såklart) redan brutit mot överenskommelser som fanns om hur NATO’s expansion skulle fortsätta i Europa?

Som sagt, jag är väldigt osäker på det jag skriver här ovan.
Citera
2022-10-30, 11:45
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HIMAR56
Ja nästan 1000 döda på ett dygn måste väl vara rekord?

Zelenskys siffror måste vara producerade under kokainruset.

Om Ukraina åtminstone kunde komma med trovärdig desinformation, men de klarar inte av det. Ständigt dessa absurda överdrifter. Wagnergruppen har avancerat i Bakhmut igen, hörde du det?
Citera
2022-10-30, 11:47
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrillMaster2000
Så kan det naturligtvis varit, men även Svensk media rapporterade om att tillexempel Ryska förbjöds i skolor och offentlig sektor till fördel för Ukrainskan.

Så då kan man anta att det förekom en del tråkigheter. Även om det såklart inte rättfärdigar en invasion.

Att det egna språket prioriteras i en självständig nation, menar du det är en rimlig förevändning för ett blodigt invasionskrig? du svarar själv nej, så vad menar du egentligen?
Citera
2022-10-30, 11:47
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
Som jag påpekade nyss i ett svar till ett annat konto så delar vi inte helt enkelt inte verklighetsuppfattning på din punkt 1. Det är okej, alla får försöka göra sin egen research och tycka därefter. Jag har gett upp att försöka diskutera med folk när man inte är överens om grundpremisserna.

Propagandan ligger tät, kan jag hålla med dig om. Vilken sidas propaganda tror du vi får i oss mest av, vi som bor i ett västland? Eller har du inte märkt av någon propaganda i SVT och övriga MSM? (Då har du inte märkt mycket, skulle jag säga.)

Jag skrev "de flesta". Om du inte känner dig träffad så syftade jag antagligen inte på dig.

Jag kanske borde varit ännu tydligare och skrivit "de flesta inläggen". De som skriver mest tenderar tyvärr att även vara de mest onyanserade, vilket var vad jag försökte få fram med mitt tidigare inlägg.
Men det var ditt påstående att du var "nyanserad" som jag reagerade emot. För det var du inte. Du har bestämt dig för att stötta idioten i Kreml och ställa dig på hans sida. Så det var bara ett utfall mot dina meningsmotståndare.
Att vi som stöttar Ukraina och försöker ha en "seriös" diskussion drabbas likadant, bryr du dig helt enkelt inte om.
Sen kan jag säga att jag bryr mig inte speciellt mycket om det, vi är ändå på Flashback och inte DN:s ledarsida där man kan kalla andra idioter, utan att använda ordet idiot. Det är bara en bildningsfråga.

Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
Nä jag låtsas inte vara "neutral". Jag är mer sympatiskt inställd till Ryssland i den här konflikten, än till NATO. Främst tycker jag dock att EU, och Sverige i synnerhet borde ha varit smartare och hållit oss utanför den här containerbranden. För nu har vi skjutit oss själva i foten rätt rejält.

Du, å din sida, är ju definitivt tydlig med att du inte är intresserad av någon form av diskussion. Bara skrika och gapa.
Ja men nu påstår du bara saker istället för att föra en debatt. Du påstår och jag skriker och gapar, vilket är helt taget ur luften. Då du inte ens kan visa det argumentationsmässigt med t.ex. ett exempel på när jag gör det. Men att påstå att jag gör det, är förstås att göra exakt det. textmässig. Om du vill vinna en debatt måste du ha argument, eller menar du att alla ska tycka som dig, bara för att du tycker det.

Men om vi har skjutit oss i foten, får vi väl se. Jag ser inga tecken på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in