2022-10-30, 11:48
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Ukraina är i krig. Under krig behöver informationen styras, så lär det vara i alla länder i hela världen.
Även Sverige har sådana lagar.
Om Ukraina, efter kriget, vill fortsätta att närma sig EU/väst så kommer de naturligtvis behöva fortsätta sin demokratisering.
Men först måste kriget vinnas.

Haha, den där pro-ryssen glömde nämna att det Ukraina gjort är att förbjuda pro-ryska landsförrädarpartier som gör sitt yttersta för att skada staten Ukraina.
Citera
2022-10-30, 11:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Ukraina är i krig. Under krig behöver informationen styras, så lär det vara i alla länder i hela världen.
Även Sverige har sådana lagar.
Om Ukraina, efter kriget, vill fortsätta att närma sig EU/väst så kommer de naturligtvis behöva fortsätta sin demokratisering.
Men först måste kriget vinnas.

Ukraina vinner inget krig. Välkommen till verkligheten.

Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Citat:
Märkligt att Ukraina bara blir mer och mer likt de nazister som rysstrollen anklagar dem för att vara, med dödslistor och en helt förbjuden opposition.

"Märkligt" - nej overhovedet ikke.

Det er selvfølgeligt ikke "Märkligt" at et land som kæmper for sin frihed og suverænitet sørger for at Quiling typer og femte kolonne organisationer ikke får held til at hjælpe et imperialistisk naboland med sin ulovlige invasion af landet - det er ikke "Märkligt" - det er en substantiel nødvendig foranstaltning som alle lande ville føle sig foranlediget til at tage.
Når et fredeligt land bliver invaderet af aggressivt naboland træder krigslove i kraft - når den invaderende magt er ude af landet kan man overgå til normale love igen.

Ok, här kommer ursäkterna snabbare än en svenskdonerad missil För det första så var Ukraina långt ifrån fredligt innan ryssen kom på besök. "Krigslagar" säger ni. Hur ursäkter ni dödslistorna då på diverse civila personer, däribland hundratals barn? Är det också ok under krig? Dödslistan "Mirotvorets" som tydligen betyder fredsbevarare. Uppenbarligen så talar man med två tungor här. Jag tycker att denna dödslista säger mycket om den Ukrainska regimens karaktär.

https://medium.com/@deborahlarmstrong/mirotvorets-removes-american-names-96de6a7a2a12

Kom igen nu. Få höra era bästa ursäkter. Det här kan bli intressant att se hur långt ni kan vända ut och in på er själva.

Personligen tror jag det blir svårt att förvänta sig en fortsatt demokratisering från en naziregim när de väl har fått blodad tand, men det är säkert bara jag.
Senast redigerad av RobRoys 2022-10-30 kl. 12:01.
Citera
2022-10-30, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Det är ingen hemlighet att finns en judisk inblandning i det. Däremot är det du och inte jag som drar alla judar över en kam och du försöker dra antisemitkortet för att avleda från dina egna nazistsympatier. För att inte tala om faktumet att det inte finns det stöd för den ukrainska nazismen som du önskat se från det israeliska/judiska hållet. Nej det är snarare du än jag som hatar judarna och deras omdöme om din idol Zelensky. Så mycket hatar du det att hela ditt inlägg ignorerar judarnas ord.

Rabbi Yosef Ben Porat om Zelensky:

https://odysee.com/@GrenobleDebout:2/Rabbi-Yosef-Ben-Porat:9

2:24 in talar tidigare mossadchef klarspråk:

https://odysee.com/@iEarlGrey:9/russia-reveals-how-ukraine-will-stage:f

Jäklar sherm du levererar en till härlig bredsida. Tack för länkarna! Hade inte sett rabinen eller den andra tidigare.
Helt sant att meningsmotståndarna gör allt för att kunna svartmåla en som nazist när det är de själva som står på nazistsidan av detta.

Edit: here with time bookmark for the mossad guy:
https://odysee.com/@iEarlGrey:9/russia-reveals-how-ukraine-will-stage:f?t=253
Senast redigerad av DrNoob 2022-10-30 kl. 11:59.
Citera
2022-10-30, 11:50
Medlem
M_A_Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Haha, den där pro-ryssen glömde nämna att det Ukraina gjort är att förbjuda pro-ryska landsförrädarpartier som gör sitt yttersta för att skada staten Ukraina.

Helt rätt. Allt som promotar ryssmongolism bör förbjudas.
Citera
2022-10-30, 11:52
Avslutad
Citat:
Det är ingen hemlighet att finns en judisk inblandning i det. Däremot är det du och inte jag som drar alla judar över en kam och du försöker dra antisemitkortet för att avleda från dina egna nazistsympatier. För att inte tala om faktumet att det inte finns det stöd för den ukrainska nazismen som du önskat se från det israeliska/judiska hållet. Nej det är snarare du än jag som hatar judarna och deras omdöme om din idol Zelensky. Så mycket hatar du det att hela ditt inlägg ignorerar judarnas ord.

Rabbi Yosef Ben Porat om Zelensky:

https://odysee.com/@GrenobleDebout:2/Rabbi-Yosef-Ben-Porat:9

2:24 in talar tidigare mossadchef klarspråk:

https://odysee.com/@iEarlGrey:9/russia-reveals-how-ukraine-will-stage:f

Ingen läser dina länkar nasse. Vad hände med den väpnade kampen? Som både serb och nasse borde det ligga i DNA’t att kasta dig över en rostig AK-47 och bekämpa fejkade bögnazister men här sitter du dag ut och dag in och gör Kreml stora otjänster.

För bekvämt i Väst för att våga leva upp till idealen får bli en slutlig ordinering av denna särskilt korkade Kreml-bot.
Citera
2022-10-30, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Ja - helt sikkert - for Rusland ville have konflikten så de kunne annektere Ukraine - på den ene eller anden måde.

Jag tror inget land vill ha konflikt, det är väldigt dyrt, men jag tror att målen hade varit de samma oavsett. Det är ju en stor del etniskt ryska personer som bor i dessa områden, det har ju visat sig på många ställen i världen att det lätt blir konflikter då.

Det är naturligt att de på något sätt vill frigöra sig, som Baskien, Skottland, sovjetstaterna, Nordirland, Jugoslavien mfl.

Jag tänker att något skulle hända var kanske oundvikligt.
Citera
2022-10-30, 11:58
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrillMaster2000
NATO hade väl (rätta mig om jag har fel, med källa såklart) redan brutit mot överenskommelser som fanns om hur NATO’s expansion skulle fortsätta i Europa?

Som sagt, jag är väldigt osäker på det jag skriver här ovan.
Ja det började redan vid murens fall och har konsekvent brutit varenda avtal och löfte som givits, vilket förstås gör att ingen litar på väst.
Citera
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrNoob
Instämmer. Vi har tagit ställning. MEN det finns en viktig skillnad med Ukraina idag. I denna konflikt är vi krigförande part. Det var vi inte i Jugoslavien, Vietnam, etc. Vi klagade på Vietnam-kriget, men vi försåg dem inte med vapen.
För vår del skulle jag påstå det finns mycket att invända mot i detta krig. Men det finns även den andra sidan man kan ha invändingar mot. Man hade kunnat göra som under Vietnamkriget alltså. Vi försåg inte Kuba med missiler heller när USA trampade på deras rätt till självbestämmande och ville ha vapen att försvara sig med.
Men det gjorde vi i Finland och där gjorde vi mer än vi gjort här. Men det beror på att det var närmare oss och hotade vår egen suveränitet. Hade Sovjet lyckats hade vi förmodligen haft kärnvapen vid Torneå älv och på Åland. Tar dom Ukraina är dom också närmare oss.
Anledningen att vi inte försåg Vietnam med vapen var förstås för att det var en totalitär regim och fortfarande är.
I Jugoslavien var egentligen allt Serbernas fel, moraliskt. De startade krig mot alla som försökte bryta sig ur miniimperiet för att kunna hålla ihop den skapade stadsbildningen Jugoslavien. Däremot hade vi FN-soldater där som sköt lite.

Vi är inte krigförande part i Ukraina. Vi har inga soldater, vi har bara tagit ställning för dem och levererar vapen. Att påstå att vi är krigförande är helt enkelt inte sant. Att vi står bakom dem däremot är helt sant.
Senast redigerad av EnCarte 2022-10-30 kl. 12:05.
Citera
Medlem
Citronitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrillMaster2000
NATO hade väl (rätta mig om jag har fel, med källa såklart) redan brutit mot överenskommelser som fanns om hur NATO’s expansion skulle fortsätta i Europa?

Som sagt, jag är väldigt osäker på det jag skriver här ovan.

Haha, ryskt tvärtomspråk. Ska hen bevisa, med källa, något som inte skett? Hur tänkte du nu?
Citera
2022-10-30, 12:00
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nezzom
Helt fel ute är du.....nazisterna azov har bombat och mördat rysk befolkning sedan 2014.....nu ska wagner ta omhand om dom
ruzNaZzar tar hand om ukrnassar 😄
Citera
2022-10-30, 12:01
Medlem
Citat:
Ja det började redan vid murens fall och har konsekvent brutit varenda avtal och löfte som givits, vilket förstås gör att ingen litar på väst.

Kan du hänvisa till vilket avtal du syftar på om NATOs expansion?
Snacka inte fantasier utan ett avtal som faktiskt går att spåra med datum, serienummer etc.
Citera
2022-10-30, 12:02
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Man tager vad man haver.

I den här dokumentären säger en gammal alkis att han skickades till fronten efter att gripits för fylleri.

Intressant dokumentär om krigsfångar och deras historier om de ryska lögnerna.

"Half of life in prison, and then to the frontlines." Stories and life of Russian POWs in Ukraine
https://www.youtube.com/watch?v=SA-_YPKagOw
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in