2022-10-29, 22:55
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Fattar ni inte att hela den här binära allt eller inget mentaliteten förstör alla typer av debatter?

Om man inte anser att man bör tvinga fullt friska inga människor att medicinera sig mot sin vilja så är man er ANTI VAXXXXER!!

Om man anser att kriget i Ukraina har två deltagare, en despotiskt regim mot en annan, så är man RYSSSSS.

Ni idioter förstör allt. Samhällets tillstånd beror på sånna som er.
Mer den mentaliteten skapar man inga elbilar. Jag anser inte att man ska behöva medicinera sig mot sin vilja. Men jag är inte så chokladdryckig att jag tror att det har med kriget i Ukraina att göra. Då ser man allting väldigt binärt och kopplar ihop allt i världen som en sak.
Kriget i Ukraina handlar om att Putin beslutade att anfalla Ukraina. Allt som har med kriget är hans fel, egentligen. Så här är skuldfrågan glasklar. Det är han som ska dra sig ur och avsluta kriget. Anser man något annat saknar man moral och heder.
Citera
2022-10-29, 22:58
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Fattar ni inte att hela den här binära allt eller inget mentaliteten förstör alla typer av debatter?

Om man inte anser att man bör tvinga fullt friska inga människor att medicinera sig mot sin vilja så är man er ANTI VAXXXXER!!
1. Den här tråden handlar inte om vaccination, utan om den ryska militärens våldtäkter och övergrepp i Ukraina 😢
2. Jag använde i mitt förra inlägg ordet ”binär”, och nu efter att du googlat upp vad det betyder så använder du det också, fast i ett försök att föra fram ryska statens propaganda 😂
Citera
2022-10-29, 22:59
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
En rysk general som var ansvarig för östfronten har hittats drunknad i Moskva.

https://24tv.ua/moskvi-riki-distali-tilo-generala-lapina_n2187712

Kreml rensar

Så det är sant..?

FSB har ju högst troligtvis ordnat samtliga "självmord" bland oligarkerna.., men nu även mot militären ?

Relationen FSB/militären borde börja surna av detta... Kanske FSB önskar att jaga lite fruktan i den militära toppen ? På samma sätt som under Stalins tid.
Citera
2022-10-29, 23:01
Medlem
qwerty-66s avatar
Hoppas det nu skickas Archer till Ukraina! Vi vill se orcher bekämpas med dessa

Sweden may soon supply the Ukrainian Armed Forces with 12 units of Archer Artillery Systems, on October 26, 2022, Lieutenant Colonel Peter Lidén from the Swedish Defense Academy told that the Swedish Ministry Of Defense has submitted a report to the government that they could provide 12 of their 48 available Archer 155mm wheeled self-propelled howitzers to Ukraine. The Swedish-made Archer Self-propelled truck mounted artillery is said to be the best artillery system in the world. It is known for its excellent battlefield survivability, great firepower and other advanced technologies integrated on the system.
Citera
2022-10-29, 23:02
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Tack för att du bekräftar allt jag skrev.

Du är en typisk lågfrekvens-människa. En sånn tom själ som är helt ointressant och nyttig idiot för alla som är smarta nog att utnyttja dig. Pajas.
Jaha!
Det har funnits många krig i välden där vem som har rätt och fel har varit tveksamt. För andra har det varit enklare. Andra världskriget är ett sånt. Det här är ett annat. Skuldfrågan är glasklar. Om du nu ska lajva ingenjör, så borde du tänka logiskt och förklara varför det inte är så, istället för att bara kalla andra för idioter. Vilket inte är direkt ingenjörsmässigt.
Citera
2022-10-29, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66

Sweden may soon supply the Ukrainian Armed Forces with 12 units of Archer Artillery Systems, on October 26, 2022, Lieutenant Colonel Peter Lidén from the Swedish Defense Academy told that the Swedish Ministry Of Defense has submitted a report to the government that they could provide 12 of their 48 available Archer 155mm wheeled self-propelled howitzers to Ukraine. The Swedish-made Archer Self-propelled truck mounted artillery is said to be the best artillery system in the world. It is known for its excellent battlefield survivability, great firepower and other advanced technologies integrated on the system.

Jag undrar hur lång utbildningstid som behövs. Och vilken terräng de ska användas i.
Citera
2022-10-29, 23:05
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
En rysk general som var ansvarig för östfronten har hittats drunknad i Moskva.

https://24tv.ua/moskvi-riki-distali-tilo-generala-lapina_n2187712

Kreml rensar
En klassisk rysk lösning på ett " problema"
Citera
2022-10-29, 23:08
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66

Win win-situation, kommer bli utmärkt reklam för Archer-systemet. Försvarsministern har ju dessutom doktorerat i Krigsvetenskap och är gammal kustjägare så han förstår nog innebörden.
Citera
2022-10-29, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Så det är sant..?

FSB har ju högst troligtvis ordnat samtliga "självmord" bland oligarkerna.., men nu även mot militären ?

Relationen FSB/militären borde börja surna av detta... Kanske FSB önskar att jaga lite fruktan i den militära toppen ? På samma sätt som under Stalins tid.
Nei, det er ikke sant. Og det står også i oppgitt link.

Informasjon om at kroppen til den russiske generalen Alexander Lapin ble tatt fra Moskva-elven 29. oktober viste seg å være falsk.
Citera
2022-10-29, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Vad du borde fråga dig istället är: hur kan Putin äga 2000 miljarder kronor? Vad har han gjort för att få dessa pengar?

Jag vet att han var taxichaufför tidigare. Är det besparingar från den tiden när han körde taxi?

Mitt namn är Putin - jag har en begränsad lön som statschef - allt jag äger har jag stulit från staten och
andra - allt jag saknar har andra stulit från mig
Citera
2022-10-29, 23:17
Medlem
Sgt.Blands avatar
Nu dementerar rysk myndighet på Telegram att Telegram är blockad haha. Men nåt skumt är det ju helt klart.

https://twitter.com/patriot_singles/status/1586465885950443522
Senast redigerad av Sgt.Bland 2022-10-29 kl. 23:21.
Citera
2022-10-29, 23:18
Medlem
Taget direkt ur Stalins spelbok... Snacka skit om sina överstar och sedan avsked/avrättad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in