2022-10-30, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Tänker snarare att det kan finnas någon större hemlighet på orten då? Men det kanske är att vara konspiratorisk.

Ja då tror jag mer på det här med fjortisbråk som eskalerat.
Om nu inte hela Vetlanda är uppdelat i två läger för att någon inte lajkat nån på Insta.
Citera
2022-10-30, 11:32
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oaklake-15
Jag är helt oförstående till att 2 ostraffade i så låg ålder lyckas att hålla ihop detta i häktet om dom nu är skyldiga! Jag menar något borde man ju kunna få ut av dom, men känns mer som man fortfarande står på ruta ett och stampar
Kan bara hålla med. Antingen vet de faktiskt inte, eller så har åtminstone JJ ett psyke av stål. Kan givetvis också vara så att de skyddar någon. Då håller man antagligen tyst.
Citera
2022-10-30, 11:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja vill någon berätta om konflikten så är det lättare att förstå hur de lyckas sätta sig i den här situationen.
Det kan vara bagatellartad. Så som det beskrivs som ett fjortisbråk.

Mycket prestige och stolthet och fördomar då.

Sen kan diskussioner när det ska pratas och lösas hetta till. Situationen där i stunden kan eskalera.

Fördomsfull som jag är så drar tjejer varandra i håret när de börjar slåss. Sen är det full fart.

Men det brukar höras när de slåss. Skrik. Men sånt har grannar inte hört.

Därför är denna obekräftade uppgift intressant att JJ säger till grannen att kompisen i lgh är ”full” och har ”TRILLAT”.

När man trillar så kan man skada sig. Och i värsta fall dö.

Har man överdoserat (själv eller m h a MGM) Tramadol så får man epileptiska anfall och då rasar man rakt i backen. Kolla videor på Youtube hur det ser ut.

Så även om konflikten varit ”barnslig” så kan det ha eskalerat i lgh.

Jag tror på fjortisbråk.
Vännerna har garanterat rätt
Jag har vart vän med en som påminner lite om jj, och dom trivs med att skapa problem. Det behövs inte så mycket, det är bara en ursākt för att få utöva manipulation.

Drogrelaterat har jag aldrig trott på
Det är manipulation och kontroll tror jag
Citera
2022-10-30, 11:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Suck.. sopnedkast.. knappast och dessutom letade polisen osedvanligt dåligt i Wilma fallet. Tänk också på att en död människa luktar mycket efter ett par veckor, Tove finns inte kvar i huset.

Nej en död människa luktar inte så illa som media försöker framställa det. Om jag själv ska beskriva lukten av en död människa som alla kan relatera till luktar det ungefär som en kartong/box mjölk som legat i rumstemperatur i över en vecka. Du känner den inte på avstånd. Det är väl förmodligen anledningen till varför vissa kunnat ligga flera år innan de upptäcks skulle jag gissa på. Med vår standard i Sverige med bra ventilation osv. skulle det näst intill vara omöjligt att kunna identifiera doften... sopnedkast existerar inte längre på de flesta håll i landet.
Citera
2022-10-30, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Kan bara hålla med. Antingen vet de faktiskt inte, eller så har åtminstone JJ ett psyke av stål. Kan givetvis också vara så att de skyddar någon. Då håller man antagligen tyst.

Ja jag börjar mer o mer fundera på om det faktiskt är så att man just skyddar någon, någon som man uppenbarligen är jäkligt rädd för eller av annan anledning håller av något i hästväg
Citera
2022-10-30, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Brottet lär ske innan JJ drar till donken och hon är avliden med stor sannolikhet, bortforslingen sker efter donken, tror knappast donken var planerad utan hon skulle väl antingen ta väck T cykel eller dumpa mobil etc

Ja det får väl vara teori A eller B här.
Märkligt att ta med sig mobilen.
Som att TT då skulle ha åkt med till McD eller självmant tagit sig dit skulle då alltså vara ett ”villospår”?
Knappast genomtänkt.

Sen får man ha med sig att tjejerna kanske inte gjorde så mycket genomtänkt damage control för att lura polisen efter brottet utan bara ”körde på” fortfarande berusade och panikslagna.
Citera
2022-10-30, 11:38
Medlem
Presidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punkt498
Jag har försökt hänga med, ett väldigt intressant å udda fall....

Jag kan tänka mig att tjejerna triggat varandra (på förfesten) för att dom skulle få ut TT , Den aktuella kvällen och få henne till ett möte.
Tror dunsarna i lägenheten är från att dom övermannat och försökt droga henne , eller liknande.

Där av sparkar i väggen. vem skulle inte få panik av en spruta mot halsen?

Sedan har dom lett henne ut (vid liv) alltså så var TT den fulla kompisen som behövde natta mat, inte MH.

Om dom skulle bli sedda efter grannen fanns där en förklaring. Fulla kompisen..

Tror som någon annan skrev, hon är bortförd, gått ner "självmant" efter att blivit drogad.

Som drogad kan du gå med hjälp, men inte skrika å gapa. Verkar mest aspackad och du går men uppfattningen att skrika, mycket osannolika... hon har inte mördats i lgh.

Utan på morgonen efter 0400..

1, Grannen kom imellan.
2. Hon mördades alltså inte i lgh. De fick ut henne levande, ingen liklukt i vare sig lgh eller bil. p.g.a. Att hon levde.
3. Dom ville bli av med henne.
min teori

intressant teori, det kan stämma att hon varit i liv och självmant gått till bilen i drogad tillstånd. Sedan har de kastat henne i sjön eller så. men då bör kroppen hittas efter ett tag…
Citera
2022-10-30, 11:39
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oaklake-15
Ja jag börjar mer o mer fundera på om det faktiskt är så att man just skyddar någon, någon som man uppenbarligen är jäkligt rädd för eller av annan anledning håller av något i hästväg
Det är klart som korvspad att de häktade skyddar en eller fler som fortfarande går fria. De skyddar den eller de som fixade bil.
Citera
2022-10-30, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Kan tänka mig att det finns bevis i form av chathistorik o vittnesmål bland J s vänner att det var hon som anlade branden förra året. Det kan vara en hållhake som ger upphov till konflikt. J riskerade att bli bortgjord och ersättningsskyldig för kostnaden branden orsakade om detta kom ut.

Att gänget delades förra året kan ju också ha sitt ursprung i branden då ena gänget trodde på J och andra på ex killen.

Tömmer de hennes och evtl polarnas mobiler så kommer de hitta så mycket dynga och chatt-tjafs med tanke på att mobilerna går dygnet runt i den åldern.
Även sånt som är raderat till stor del.
Citera
2022-10-30, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Droghandeln är uppdelad i distrikt, finns inte på kartan att langare från Göteborg skulle släppa sin marknad och åka till Vetlanda och deala. Vetlanda-marknaden tillhör något gäng som hänger i någon lokal i Småland.
Nog om detta, jag vill inte hittas nergrävd i någon grop bara för att jag snokar i vem som säljer knark var. Men säkert är att leverera innebär att Göteborg levererar till skillnad från skithålan Vetlanda. Bara en sån liten skitsak som att Lena drar där ifrån och gör karriär med sin mick säger väl allt om den bonnhålan?

Detta visar ju bara på att du inte har en aning om vad du snackar om. Du har kollat alldeles för mycket på film.
När jag fortfarande hängde med dessa umgängen så var det bland annat från just Göteborg drogerna kom, inget ”gäng” i Småland, ingen rivalitet mellan ”distrikt”. Möjligtvis att det är så i större städerna, men inte Göteborg>Vetlanda/Småland.

Vad mitt inlägg handlade om angående Göteborg, var en specifik bild, inte hur droghandeln ser ut överlag.

Blir ju bara löjligt när du ska förklara hur saker och ting ligger till, när du uppenbarligen inte har den blekaste.

Men nu var både ditt och mitt inlägg extremt OT, då du svarar på något helt annat än vad det det handlade om.
Citera
2022-10-30, 11:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Frågan om hur jag får ihop det?
Det gör jag inte, lika lite som du, någon annan i denna tråden, TTs familj eller polisen uppenbarligen får.

Det var inte det jag svarade på, utan hur det fungerar i stan och vad MH och JJ umgängen ser ut.

Men visst ”GW”, du har nog löst hela caset, du har väl ringt och tipsat polisen om din teori? 🙃

Du vet hur det inte är i.a.f, noterat. Jo, det är jag och den korkade GW som just nu på TV4 är inne på samma linje, som jag och ett antal till i tråden, att det finns en 3:e GM inblandad. Snöar inte heller in på just ett scenario som många här gör, utan håller det öppet att JJ och MH kan vara oskyldiga, och att något hänt Tove när hon lämnat bostaden, finns inget som direkt motsäger detta, men det känns mindre sannolikt efter det som kommit fram senaste dagarna.
Citera
2022-10-30, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Jag tror på fjortisbråk.
Vännerna har garanterat rätt
Jag har vart vän med en som påminner lite om jj, och dom trivs med att skapa problem. Det behövs inte så mycket, det är bara en ursākt för att få utöva manipulation.

Drogrelaterat har jag aldrig trott på
Det är manipulation och kontroll tror jag
Då borde det hörts "höjda" röster kan man tycka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in