2022-10-30, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Tror det ligger där, ordentliga TT mot den alltmer hårda nanipulativa JJ

Nederlaget och känslorna av misslyckande för JJ vid branden och förlusten av exet … bygger upp att nästa strid som vinnas till varje pris och beslutsamheten växer för varje dag som förlusten och skammen av killen som lämnade henne … bygger upp bilden som kommer hägra utövandet av hennes psyke
Citera
2022-10-30, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denke86
Läkarstudent med hög ambition i etik vid yrkesval …. Hänger troligen inte upp sig på något ovesäntligt…. Konflikt ang branden och allt kring denna …. Som försiggåtts av oro för killen …. .. alternativt droger …. Och då även ett spår i form av JJ dåliga inflytande / utnyttjande / manipulerande av MH … som TT unga … fortfarande naiva syn på hur saker ka lösas … kanske ?

Scenariot konflikt kan mycket väl speglas av att
TT har ingen konflikt. JJ har en konflikt. Den som låter högst och mest får störst gehör hos allmänheten aka ”shitstorm”.

Inget alls ovanligt tillvägagångssätt för manipulativa personer.
Citera
2022-10-30, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Nåja, hade jag varit pojkvän så hade jag inte somnat förrän jag visste att hon var hemma i god ordning (även om hon skulle sova hos pappan). Kanske var han förbannad för att hon inte ville hem till honom och sova...?

Var har Du läst att det var chefen på nöjet som TT pratade med? Jobbade han (chefen) i baren?

På tal om Nöjet så sitter den här skylten om kameraövervakning på entrédörren.

https://www.bildtagg.se/bild/iql36rd5baojvjd9d2kba9l
Citera
2022-10-30, 11:07
Medlem
Pythia_88s avatar
Det har skrivits om JJ och att hon tänt på sin fd pojkväns dörr, rätta mig om jag har fel. När hände det? Var JJ myndig vid tillfället? Vad blev påföljden? Finns det någon artikel om denna händelse? JJ:s f d pojkvän som blev utsatt. Vem är det? Det klassas väl som mordbrand?
Citera
2022-10-30, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Vet ni ifall det har börjat grävas i gödelhögarna???

De som letar där behöver vara mycket noggranna....

Har haft den tanken jag med tidigt i tråden, men man får hoppas polisen läser tråden och kollar upp det.
Som hästtjej tror jag hon skulle kunna tänka så.
Citera
2022-10-30, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Scenariot konflikt kan mycket väl speglas av att
TT har ingen konflikt. JJ har en konflikt. Den som låter högst och mest får störst gehör hos allmänheten aka ”shitstorm”.

Inget alls ovanligt tillvägagångssätt för manipulativa personer.

Fram med något konkret då istället för att sitt och lev i en teori som kan appliceras på vad som helst …. en älskad dotter är borta och folk lallar omkring som att det finns hur mycket tid som helst ….
Citera
2022-10-30, 11:11
Medlem
borjeBandits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Det har skrivits om JJ och att hon tänt på sin fd pojkväns dörr, rätta mig om jag har fel. När hände det? Var JJ myndig vid tillfället? Vad blev påföljden? Finns det någon artikel om denna händelse? JJ:s f d pojkvän som blev utsatt. Vem är det? Det klassas väl som mordbrand?

En uppmaning till dig och alla övriga som har frågor om vad som varit uppe,
1. Läs sammanfattning i inlägg 1, sida 1.

2. Använd sökfunktionen. Ex sök på brand. Elda etc så kommer det komma upp.

Tråden är rörig som den är. Att det dagligen ska besvaras frågor som avhandlats flera ggr gör bara tråden ännu mer rörig
Citera
2022-10-30, 11:12
Medlem
zugfahrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Vet vi att polisen verkligen HAR sökt igenom hela huset? Finns det något uttalande om det?

För de flesta lägenheter har ju en kallvind som ofta har många vrår och skrymslen och även förråd som ingen använder eller som är helt fullproppade med resväskor och lådor. Ibland finns även en dörr till nästa lägenhetsnummer, det brukar vara en branddörr, så man även kommer åt grannportens vind och förråd.

Tänker att eftersom ingen sett något kanske hon fortfarande är kvar i huset.

Har de sopnedkast i lägenheten? Man kan lätt då ner en liten tjej genom ett sånt.

Förmodligen har de inte det på långa vägar! I fallet W*lma tog de 9 dagar innan de gjorde upptäckten i garderoben. De finkammar, säkrar avtryck etc. och tar god tid på sig. Hund får göra sök, men inte säkert att hunden upptäcker något. Spår skall skickas iväg och analyseras etc. Fram och tillbaka.
Citera
2022-10-30, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denke86
Nederlaget och känslorna av misslyckande för JJ vid branden och förlusten av exet … bygger upp att nästa strid som vinnas till varje pris och beslutsamheten växer för varje dag som förlusten och skammen av killen som lämnade henne … bygger upp bilden som kommer hägra utövandet av hennes psyke

JJ, pappan och MH kan ha eldat upp kroppen?

Vet ni något om dessa personer- kontakta polisen!
Citera
2022-10-30, 11:14
Medlem
capires avatar
NU GW på TV4

GW: man kan inte utesluta flera inblandade, han blir inte förvånad om det kan vara en pojkvän med på detta.
Senast redigerad av capire 2022-10-30 kl. 11:18.
Citera
2022-10-30, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Lik förbannat är Tove försvunnen, och detta p.g.a ett fjortisbråk, som ingen vill yppa något om, låter ju väldigt rimligt. Varför är Tove försvunnen, hur får du ihop det annars? Tror du har ett eget litet intresse i att saker inte blir kända då du är en del av saken själv.
(FB) Psykos eller normalt?

Haha du är så rolig.
Hade du varit minsta intelligent så hade du förstått att det var en trådstart på skoj, rövpanna? Slå med stekpanna? Really? Kom igen, bättre kan du.

Har dock varit extremt tydlig med att jag umgåtts i sådana umgängena, har jag inte?
Hade jag velat dölja saker hade jag knappast varit den som la ut MGM namn till en början, förklarat hur det fungerar i stan (som jag även fått medhåll av andra Vetlanda-bor i tråden, men visst, du som utomstående vet säkert bättre)

Du får tro vad du vill, jag har bidragit med väldigt mycket ordentlig information i denna tråden, medans du bara kommit med teorier som tagna ur en dålig deckare. Keep up the good work, Haldane, du löser nog detta 😉

Var det inte du som även tyckte det vara rimligt att ”Göteborg levererar” på MHs bild SJÄLVKLART betyder att Göteborg levererar droger till Vetlanda? Det säger endast en hel del om din allmänbildning, som inte ens kan förstå vad levererar i det sammanhanget betyder🤦🏼‍♀️
Senast redigerad av BlueGypsy 2022-10-30 kl. 11:21.
Citera
2022-10-30, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zugfahrer
Förmodligen har de inte det på långa vägar! I fallet W*lma tog de 9 dagar innan de gjorde upptäckten i garderoben. De finkammar, säkrar avtryck etc. och tar god tid på sig. Hund får göra sök, men inte säkert att hunden upptäcker något. Spår skall skickas iväg och analyseras etc. Fram och tillbaka.

Suck.. sopnedkast.. knappast och dessutom letade polisen osedvanligt dåligt i Wilma fallet. Tänk också på att en död människa luktar mycket efter ett par veckor, Tove finns inte kvar i huset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in