2022-10-30, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Noterar att min fråga står obesvarad!

Frågan om hur jag får ihop det?
Det gör jag inte, lika lite som du, någon annan i denna tråden, TTs familj eller polisen uppenbarligen får.

Det var inte det jag svarade på, utan hur det fungerar i stan och vad MH och JJ umgängen ser ut.

Men visst ”GW”, du har nog löst hela caset, du har väl ringt och tipsat polisen om din teori? 🙃
Citera
2022-10-30, 11:25
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oaklake-15
Inget liknande ärende sedan efterkrigstiden enligt GW, då förstår man att det är jäkligt märkligt fall!

Han hävdar nu att TT med stor sannolikhet är avliden men inte säkert pga MGM!

Han tror även att det finns fler inblandade, han säger även att han inte skulle bli förvånad att det skulle dyka upp en pojkvän
Oj, det var som fan! Det märkliga är väl att det är så otroligt lite som är känt, men det kan förstås vara många pusselbitar som missats. Det visar sig när detta nystas upp. Det skulle ju kunna finnas en bra förklaring till hur de lyckats göra sig av med Tove så "effektivt".

Ska även tillägga att jag inte tror att det är tillåtet att diskutera andra användare, och då riktar jag mig till hela tråden. Det brukar vara så i trådar av den här typen. Synd om det blir varningar och kanske avstängningar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Kan min teori om att MH strulat med TT:s pojkvän när hon pluggade stämma?

Menar du JJ? Känns såfall mer troligt. Hon har varit på flera killar som är i förhållanden, även när dem gjort tydligt att dem inte är intresserade.
Det är bland annat därför hon har ett rykte i vissa umgängen som klängig, jobbiga osv som jag nämnt innan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Ytterst relevanta resonemang och frågeställningar...

Vad köpte JJ på Dollar Store?

Var exakt observerades pappan på söndagsmorgonen?

Om båda uppgifterna stämmer så lär polisen veta m h a kassakvitto DollarStore och vittnets uppgift om tid.
Citera
2022-10-30, 11:27
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Menar du JJ? Känns såfall mer troligt. Hon har varit på flera killar som är i förhållanden, även när dem gjort tydligt att dem inte är intresserade.
Det är bland annat därför hon har ett rykte i vissa umgängen som klängig, jobbiga osv som jag nämnt innan.
Jo, det var JJ jag menade. Tack för ditt svar.
Citera
2022-10-30, 11:29
Medlem
capires avatar
Citat:
Kan min teori om att MH strulat med TT:s pojkvän när hon pluggade stämma?

MH?
Det lutar väl åt att det skulle vara JJ som haft en relation i sådana fall med TTs pojkvän.
MH anar vi väl gilla tjejer…?
Citera
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
GW tar upp bilen och han utesluter inte fler GM:s!

Han gör bedömningar baserade på statistik.

Det är mycket ovanligt med mordtjejer.
Men det behöver ju inte vara JJ och MH som ingår i "fler".
Sannolikheten att det är endast en man är mycket större än att de varit flera.
Sannolikheten att det är en man med utländsk härkomst är så sannolik att det närmar sig sanningen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Oj, det var som fan! Det märkliga är väl att det är så otroligt lite som är känt, men det kan förstås vara många pusselbitar som missats. Det visar sig när detta nystas upp. Det skulle ju kunna finnas en bra förklaring till hur de lyckats göra sig av med Tove så "effektivt".

Ska även tillägga att jag inte tror att det är tillåtet att diskutera andra användare, och då riktar jag mig till hela tråden. Det brukar vara så i trådar av den här typen. Synd om det blir varningar och kanske avstängningar.

Jag är helt oförstående till att 2 ostraffade i så låg ålder lyckas att hålla ihop detta i häktet om dom nu är skyldiga! Jag menar något borde man ju kunna få ut av dom, men känns mer som man fortfarande står på ruta ett och stampar
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Och i Efterlyst säger inte polisen något om att pojkvännen ringer när hon är på väg till JJ. Polisen säger att Tove lämnar nöjet efter 01 och sen ” 01:49 får hon samtal från pojkvännen: allt var bra och hon sa inget som pojkvännen reagerade på. Han ringer för att se om hon är på väg hem helt enkelt.” citerar Finndahl på grova brott. Sen är det efterlyst reporter som fortsätter : enligt uppgifter till Efterlyst går dom därefter till en av dom misstänkas lägenhet ( JJ) Jag tror att reportern på efterlyst menar efter nöjet vid 01. Ingenstans framkommer det från polisen att samtalet till pojkvännen sker påvägs till JJ. Så i teorin kan hon varit hos JJ en bra stund redan vid 01:49.

Ok tack för de tankarna. Ont om bekräftade uppgifter generellt.
Citera
2022-10-30, 11:30
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av capire
MH?
Det lutar väl åt att det skulle vara JJ som haft en relation i sådana fall med TTs pojkvän.
MH anar vi väl gilla tjejer…?
Jo, skrev fel bokstäver.
Citera
2022-10-30, 11:31
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Haha du är så rolig.
Hade du varit minsta intelligent så hade du förstått att det var en trådstart på skoj, rövpanna? Slå med stekpanna? Really? Kom igen, bättre kan du.

Har dock varit extremt tydlig med att jag umgåtts i sådana umgängena, har jag inte?
Hade jag velat dölja saker hade jag knappast varit den som la ut MGM namn till en början, förklarat hur det fungerar i stan (som jag även fått medhåll av andra Vetlanda-bor i tråden, men visst, du som utomstående vet säkert bättre)

Du får tro vad du vill, jag har bidragit med väldigt mycket ordentlig information i denna tråden, medans du bara kommit med teorier som tagna ur en dålig deckare. Keep up the good work, Haldane, du löser nog detta 😉

Var det inte du som även tyckte det vara rimligt att ”Göteborg levererar” på MHs bild SJÄLVKLART betyder att Göteborg levererar droger till Vetlanda? Det säger endast en hel del om din allmänbildning, som inte ens kan förstå vad levererar i det sammanhanget betyder🤦🏼‍♀️

Droghandeln är uppdelad i distrikt, finns inte på kartan att langare från Göteborg skulle släppa sin marknad och åka till Vetlanda och deala. Vetlanda-marknaden tillhör något gäng som hänger i någon lokal i Småland.
Nog om detta, jag vill inte hittas nergrävd i någon grop bara för att jag snokar i vem som säljer knark var. Men säkert är att leverera innebär att Göteborg levererar till skillnad från skithålan Vetlanda. Bara en sån liten skitsak som att Lena drar där ifrån och gör karriär med sin mick säger väl allt om den bonnhålan?
Senast redigerad av Pythia_88 2022-10-30 kl. 11:35.
Citera
2022-10-30, 11:32
Medlem
Citat:
Då är det ganska osannolikt att man lyckats kasta ut en person därifrån, som ska ha hamnat på marken.

Jag hade då aldrig gjort det 🙈
Med tanke på att grannarna i huset nu visat att de är lyhörda av vad som händer så känns det som att risken är större att de hört om man kastade ut något än att gå en gång i trapphuset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in