2022-10-30, 08:57
Medlem
BayouXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaximusYaris
Anledningen till att de båda MGM sitter häktade är att de ljuger om sina förehavanden under natten och att polisen kan bevisa detta, bl.a. genom teknisk bevisning (mobiler) och vittnesutsagor. Polisen kan troligtvis styrka att tidpunkten då MGM påstår att TT lämnade lägenheten inte stämmer. Att TT skulle lämnat bråket och lägenheten för att sedan bli överfallen och bortförd/mördad av tredje man förefaller extremt osannolikt givet de kända omständigheterna.

1. Tre personer beger sig till en lägenhet för att lösa en konflikt
2. Onormala ljud hörs från lägenheten, till den grad att flera grannar reagerar och till och med ringer på dörren mitt i natten.
3. TT mobil pingas till Mcdonalds och tillbaka med en av MGM och till lägenheten
4. TT försvinner
5. MGM är de sista som sett TT innan försvinnandet
6. MGM ljuger som sina förehavanden

Att försvinnandet inte skulle ha något med ovanstående att göra är att gå över bron efter vatten. Det stora mysteriet är att 1. Hur bortforslingen av TT genomförts 2. Hur MGM håller ihop i förhören och inte berättar
Vettigt inlägg. Man ska inte krångla till det i onödan.
Bortforslingen gissar jag är genomförd kring 04-05 då de flesta ligger och sover och cykeln har nog MH forslat bort medans JJ tog en tur till McD.
Nu är prio 1 att hitta Tove och sedan hennes tillhörigheter, gissar på att de inte kört särskilt långt men någonstans efter en grusväg och sedan en bit in i skogen.
Förhoppningsvis ansluter många till sökinsatserna idag, hon måste hittas.
Citera
2022-10-30, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Njaeee, tänkte mest på en vattenbrunn, en gammaldags rackare!! man kan ju dumpa ner en kropp där sen fylla med jord/stora stenar t.ex

Okej, Tja varför inte särskilt om det är en ödegård. Funkar ju både dricksvatten/avloppsbrunn.

För nått är sedan hittades väl benrester i nån brunn? Skåne nånstans?
Citera
2022-10-30, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Du menar att Bandidos skulle ha känt sig så hotade av den rödlätta och till synes väna Tove så de inte fann någon annan utväg än att ta henne av daga?

Tror fortfarande att det handlar om svartsjuka. JJ har strulat med AW medan TT pluggat i Linköping. Nu när TT är tillbaka i Vetlanda så går AW tillbaka till henne, vilket JJ har svårt att acceptera.

Hon får med sig lättledda MH, kanske genom en påhittat story om hur hemsk TT är och har varit, och gemensamt har de ihjäl TT i lägenheten.

Jag har sagt det tidigare att jag tror det är ett triangeldrama!
Sen är jag övertygad om att de fått hjälp att forsla bort kroppen.
Vem som hjälpt dem kan ni kanske räkna ut själva.
Citera
2022-10-30, 08:59
Medlem
Google Maps

Typ rakt väster ut om man utgår från ”Hasses Gatukök” ligger en sjö/göl ”Klastorpargölen”.

Om vi nu utgår från Klastorpargölen. Öster om sjön ligger ett ”ödehus”. Eller inte öde som att folk varit inne i huset. Det är låst. Men trädgården är igenväxt och ingen uppkörd väg fram till huset. Kanske någon som ärvt och bara ser till det var 10:e år typ..ingen aning såklart, men status på huset är väl i den ”stilen”.
På framsidan av huset finns en stor grön handpump/brunn.
Detta vet jag för att jag gick rakt på huset i vårt egna sök förra helgen. Vi kollade allt vi kunde. Det hade börjat bli mörkt och vi hade amatörmässigt bara våra telefoner som ficklampor. Brunnen rubbade vi inte på. Men mossan i kanterna såg ändå orörd ut..
Under huset fans plats för att krypa in/gömma. Vi lyste och kunde varken se eller känna någon lukt.
Kändes spontant ”stillsamt”, inte så nedtrampat men visst fanns det några tecken på kliv i högt gräs. Men inte som att man fart runt.
Men. Ändå.

Om man går runt sjöns topp, väster. Där finns ett stort stenchakt (vet inte om det heter så). Men iaf, väldigt mkt sten i varierande stl. En ny/tillfällig stenväg är lagd till området.
Vi kom ifrån kalhygget och skogen, men gick ut via grusvägen och då finns där en bomm in till området. Dock så var den ej låst.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alfa.Beta
Svar på fråga 2: Vi vet inte om Tove var påväg hem till sin pojkvän eller till sin pappa. Anta att hon skulle sova hos pappan, då somnar pojkvännen i trygg förvissning om att hon snart är hemma.

Fråga 5: Jag har läst här i tråden att chefen på nöjet som pratade med TT har sagt att han kände igen JJ, MH och tjejen TT letade efter. Det bör alltså vara en tredje tjej, okänd för oss. Jag är mycket osäker på om detta är sant, dvs. om det är något vi fått veta av media eller polis, eller om det är en sk. trådsanning.

Det kommer både från mig och AB. Bartendern påtalade för AB att båda MGM var på nöjet samt sa han att han sagt till Tove att han inte sett den yngre väninnan på hela kvällen. Jag har efter det hört rykten om att bartendern visste vem denna yngre vänninan var och därför snabbt kunde svara på att han inte sett till henne eller att hon var där. Jag har då själv tänk att det är därför han spenderar ca 10 min med Tove, som kanske i verkligheten var 5. Tidsuppfattningen kan vara sisådär i efterhand.
Senast redigerad av Wattweke 2022-10-30 kl. 09:21.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Jussom
Misstänker grannarna i huset konstaterade att dom varit på krog och efter MCD rundan slappnade dom av och somnade om.
JJ kunde efter det arbeta ostört.
Japp så måste det vara, T forslas bort efter någon/några timmar efter MCD
Citera
2022-10-30, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Har ni tänkt på en sak:

Kl 01:49 har polisen sagt att T pratade med sin pojkvän och då var ingenting som lät som om något vore konstigt.

Kl 02:30 (49 minuter senare!) hör hon av sig igen och är på väg hem.

Det tar 16-17 minuter att gå från Nöjet till Storgatan (enligt google maps) säkert 20-25 min om man är full (enligt mina erfarenheter av fyllepromenader).

Alltså ca en timme efter att hon pratar med pojkvännen hörs dunsarna. De hade säkert precis kommit fram till lägenheten när hon hörde av sig och var ”på väg hem”.

Jävlar vad snabbt det måste ha gått när de var ensamma med henne. Säg att det nu var så att de gick hem för att prata ut….ännu skummare hade det varit, de måste ha hunnit prata ut på vägen då (eftersom JJ sa att de var sams när hon stack till donken) och varför skulle Tove då ens följt med upp till lägenheten.

Något är så bisarrt med hela upplägget.

Hon kan inte ha varit sams med JJ kl 02:30, tiden räcker inte. Och varför skulle hon ens följa med, något är lurt här och jag börjar undra om fler än JJ och TT var inblandade i osämjan i kompisgänget.

Någon kanske fanns i lägenheten som hon inte ville prata med? Och därför beslöt hon sig för att gå hem direkt.. du har rätt, att de skulle rett ut ett gammalt långt bråk på väg mot JJs lägenhet skulle ju vara helt otroligt.. när de uppenbarligen inte klarat av att göra det under en längre tid.. och efter de då lyckats reda ut det väldigt snabbt så är TT borta..
Senast redigerad av missy123 2022-10-30 kl. 09:07.
Citera
2022-10-30, 09:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Någon kanske fanns i lägenheten som hon inte ville prata med? Och därför beslöt hon sig för att gå hem direkt.. du har rätt, att de skulle rett ut ett gammalt långt bråk på väg mot JJs lägenhet skulle ju vara helt otroligt.. när de uppenbarligen inte klarat att göra det under en längre tid.. och efter de då lyckats reda ut det väldigt snabbt så är TT borta..
Det tror jag är ganska låg sannolikhet, var väl knappast bestämt att dom skulle dit? samma sak med palme var väl knappast så att det var förbestämt att dom skulle gå förbi dekorima :P
isf borde hon väl skrika, finns ju dock nånting som kallas kloroform men jag tror väldigt mycket på att det har blivit en slags brottningmatch därav höga dunsar etc och sen slutat med strypning, förmodligen höll de för hennes mun med händer/handskar för att hon inte ska göra ljud ifrån sig
Citera
2022-10-30, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Det kommer både från mig och AB. Bartendern påtalade för AB att båda MGM var på nöjet samt sa han att han sagt till Tove att han inte sett den yngre väninnan på hela kvällen. Jag har efter det hört rykten om att bartendern visste vem denna yngling var och därför snabbt kunde svara på att han inte sett till henne eller att hon var där. Jag har då själv tänk att det är därför han spenderar ca 10 min med Tove, som kanske i verkligheten var 5. Tidsuppfattningen kan vara sisådär i efterhand.

Tack. Jag tänker också som du, tidsuppfattningen kan vara sisådär i sådana sammanhang. 3-4 minuter känns som 8, och då är det lätt att dra till med ”10 minuter”.

Å andra sidan kan ju barchefen varit mån om att bråket mellan TT och JJ på Nöjet den kvällen skulle få ett avslut, så han kanske la ner lite tid på att prata med TT bara för den sakens skull. Det konstiga är bara att ingen verkar ha sett eller hört något bråk.
Citera
2022-10-30, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BayouX
Bortforslingen gissar jag är genomförd kring 04-05 då de flesta ligger och sover och cykeln har nog MH forslat bort medans JJ tog en tur till McD.

Enligt grannen som skjutsade jj till McD stod cykeln kvar då dom kom tillbaka, jj ska då ha tagit en påse från cykelkorgen.
Citera
2022-10-30, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andsved
Jag har sagt det tidigare att jag tror det är ett triangeldrama!
Sen är jag övertygad om att de fått hjälp att forsla bort kroppen.
Vem som hjälpt dem kan ni kanske räkna ut själva.

Det är väl i sådana fall därför pojkvännen håller så låg profil i detta, om de bråkar om honom.
Citera
2022-10-30, 09:09
Medlem
crawlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lokalpatriot
Jävligt snyggt fynd. Grabben säger i början "Vetlandas kanske enda typ övergivna hus" så kanske har du kommit något på spåret? Jag har laddat ned videon till min enhet utifall att länken dör.
Vet inte om det redan nämnts men detta huset revs för några år sedan. Ladugården står kvar fortfarande dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in