Citat:
Vettigt inlägg. Man ska inte krångla till det i onödan.Anledningen till att de båda MGM sitter häktade är att de ljuger om sina förehavanden under natten och att polisen kan bevisa detta, bl.a. genom teknisk bevisning (mobiler) och vittnesutsagor. Polisen kan troligtvis styrka att tidpunkten då MGM påstår att TT lämnade lägenheten inte stämmer. Att TT skulle lämnat bråket och lägenheten för att sedan bli överfallen och bortförd/mördad av tredje man förefaller extremt osannolikt givet de kända omständigheterna.
1. Tre personer beger sig till en lägenhet för att lösa en konflikt
2. Onormala ljud hörs från lägenheten, till den grad att flera grannar reagerar och till och med ringer på dörren mitt i natten.
3. TT mobil pingas till Mcdonalds och tillbaka med en av MGM och till lägenheten
4. TT försvinner
5. MGM är de sista som sett TT innan försvinnandet
6. MGM ljuger som sina förehavanden
Att försvinnandet inte skulle ha något med ovanstående att göra är att gå över bron efter vatten. Det stora mysteriet är att 1. Hur bortforslingen av TT genomförts 2. Hur MGM håller ihop i förhören och inte berättar
1. Tre personer beger sig till en lägenhet för att lösa en konflikt
2. Onormala ljud hörs från lägenheten, till den grad att flera grannar reagerar och till och med ringer på dörren mitt i natten.
3. TT mobil pingas till Mcdonalds och tillbaka med en av MGM och till lägenheten
4. TT försvinner
5. MGM är de sista som sett TT innan försvinnandet
6. MGM ljuger som sina förehavanden
Att försvinnandet inte skulle ha något med ovanstående att göra är att gå över bron efter vatten. Det stora mysteriet är att 1. Hur bortforslingen av TT genomförts 2. Hur MGM håller ihop i förhören och inte berättar
Bortforslingen gissar jag är genomförd kring 04-05 då de flesta ligger och sover och cykeln har nog MH forslat bort medans JJ tog en tur till McD.
Nu är prio 1 att hitta Tove och sedan hennes tillhörigheter, gissar på att de inte kört särskilt långt men någonstans efter en grusväg och sedan en bit in i skogen.
Förhoppningsvis ansluter många till sökinsatserna idag, hon måste hittas.