2022-10-29, 23:20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
För fyra veckor sedan stod en soptunna under JJ's fönster, står den kvar? Här ser vi ju i.a.f hur man kunnat få ut kroppen, är ju bara att släppa den från fönstret, makabert detta börjar bli...
71 Storgatan
(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Två kvinnor häktade.
https://maps.app.goo.gl/u3DFA7X5mtvpZkYs9
Hmm, de va ju nå snack om spring i trappen, kan man ha dragit in soptunnan i trapphuset och kanske till o med in i lägenheten och lagt i T där? sen rullat iväg till nån plats som är avlägsen för att sen föra över kroppen till en bil?
Citera
2022-10-29, 23:21
Medlem
Detta behöver inte vara helt överlagt utan det räcker med att JJ tänkte sina tankar vid den förmodade brandattentatet där hon även gick igenom i sitt huvud där hon skulle göra sig av med sitt ex på lämpligt sätt som hämnd …. Därav kan viss planering vara gjord redan i ett tidigare skede …… i alla fall embryon för bra / dåliga idéer om hur saker ska genomföras …..

MH kan också i detta läge bli paralyserad och vågar inte något annat än att följa JJ i allt hon gör / kräver
Citera
2022-10-29, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Petade på den och kändes tom.

Rackarns... 😔
Citera
2022-10-29, 23:23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Jotaalfa
Det skulle förklara varför inga skrik har hörts. En knuff som gör att T faller och slår i bakhuvudet behöver inte låta mer än en duns, precis det som grannar vittnar om ha hört. Tror att stundens hetta är det mest rimliga och att MGMen sedan drabbats av panik. Vad de gör med kroppen kan vi bara fantisera om, men något gör de eftersom det kommer fler efterföljande dunsar.
Alternativt så hörs inga skrik för att hon blir strypt och medan hon blir strypt gör hon motstånd vilket gör att dessa rejäla dunsar hörs? oavsett vad så bör ju båda varit inblandade, annars hade den andre rimligtvis ha lagt sig i eller tillkallat på hjälp (?)
Citera
Medlem
Vet man om det var spring i trappan medan JJ var på McDonalds?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av algenurbo
Det finns ett ödehus i vetlanda som figurerar i en youtube video:

https://www.youtube.com/watch?v=BzsyEJeBUSw&ab_channel=StudioBetong

I kommentarerna är det en som frågar vart det ligger.
Video skaparen svarar då:
Du kör 125an från Vetlanda och svänger vänster vid gettinge rosendal sedan håller du höger på grusvägen o sedan är du framme

Är det samma som "festhuset"?

Jävligt snyggt fynd. Grabben säger i början "Vetlandas kanske enda typ övergivna hus" så kanske har du kommit något på spåret? Jag har laddat ned videon till min enhet utifall att länken dör.
Citera
2022-10-29, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denke86
Detta behöver inte vara helt överlagt utan det räcker med att JJ tänkte sina tankar vid den förmodade brandattentatet där hon även gick igenom i sitt huvud där hon skulle göra sig av med sitt ex på lämpligt sätt som hämnd …. Därav kan viss planering vara gjord redan i ett tidigare skede …… i alla fall embryon för bra / dåliga idéer om hur saker ska genomföras …..

MH kan också i detta läge bli paralyserad och vågar inte något annat än att följa JJ i allt hon gör / kräver

Då är hon jävligt dum om hon får massa vittnen och se bråket offentligt i Nöjet och låter TT ringa sin pojkvän… Det är osannolikt men om det är planerat så ligger hennes IQ på 30, mycket svår intellektuell nedsättning
Citera
2022-10-29, 23:25
Medlem
Skaraborg2s avatar
Ett mycket ovanligt och udda svenskt fall.

Citat:
Ursprungligen postat av postkran
Kan vara men just det behöver absolut inte tyda på att fler är inblandade. Spana in mordet på Mikael i Karlskrona, personlighetsstörda adoptivsonen tillsammans med sin tomboy styckmördade honom och polisen fann direkt uppstädat blod i hela lägenheten. Men tog bra tid innan kroppen kom fram ändå eftersom ingen av dom snackade på direkten.

Det har du rätt i att det behöver inte vara flera inblandade.

Precis som du skriver så tog det ordentligt med tid i Karlskrona-fallet. Hoppas verkligen att TT kommer att hittas. Detta är ett mycket ovanligt och udda fall. Det kommer att göras flera dokumentärer om det samt framöver kommer det också att skrivas böcker om det. Redan efter två veckor så tillhör Vetlanda-fallet ett av de svenska klassiska fallen.
Citera
Medlem
stillsodarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lokalpatriot
Vanliga ljud säger man som det är med, med undantag ifall precis har nyttjat dödligt våld mot sin gäst.

Hade jag själv hört något som lät våldsamt och gått upp och kollat, så är det ändå möjligt att jag köper förklaringen ifall min granne skulle sagt att han råkade skålla sig när han silade sina makaroner, svor och slängde kastrullen i diskhon. Helhetsintrycket hade fått mig att tro på det och släppa det. Det är dock svårt att komma på en sådan udda och specifik nödlögn i stundens hetta, så man kör på något som är "typ" samma sak men som ställer en i lite bättre ljus ifall man hamnar i att förklara för en polis vad som hände.
Precis. Och skylla på en full kompis är ju ett ganska riskfritt och lite svävande svar. Full kompis kan ju förklara massa olika ljud.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillos
Jag tänker spontant att hon ligger i en dieseltank på pappans gård. Brukar ofta finnas såna där maskiner finns. I Nye finns det säkert flera gårdar och på vissa tankar finns större lock där man kan få ner en mindre kropp.

Noterade även en liten sjö i Nye inte långt från pappans gård där en väg går ner till vattnet, såg ut som en liten stuga/byggbarack där. Kan inte vara svårt att bryta sig in och dumpa kroppen där.

Vägen till sjön är privat tyvärr, ingen bom men en förbudsskyllt
Citera
Medlem
PutteStruls avatar
Nu ska jag här delge vad jag tror baserat på dels det jag vet hittills, dels på tidigare erfarenhet när det gäller såna här fall.
* Tove är död.
* Tove mördades i Johanna Janssons lägenhet natten till söndagen före Mc Donalds besöket. Hon kom aldrig ut levande ur lägenheten.
* Både Jansson och Hellman är inblandade, men i vilken respektive grad låter jag vara osagt .
* Ingen annan än de två är inblandad och de har själva skaffat undan kroppen förmodligen i Johannas bil.
* Kroppen ligger antingen slängd i skogen, ej nedgrävd, eller slängd i nån sjö eller damm.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Cheerio
Hur ser det ut med gödselbrunnar i området eller i angränsande byar? Det tordes vara en perfekt plats att dumpa en kropp i, lukar ju apa redan, samt svårt att genomsöka.
Om pappan till JJ hade egen gård, så har han säkert koll på andras gårdar och hur tillgången till brunnarna ser ut. Och möjligheterna av att dumpa ner någon utan att bli påkommen. Inte ofta boningshuset är i anslutning till en sådan brunn menar jag.
Håller helt med, jag tror stensäkert att hon är dumpad i en brunn, svårt å hitta lixom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in