Citat:
Ursprungligen postat av
Tufsankatt
Nu har jag försökt att läsa ikapp från där jag slutade läsa igår vid middagstid... läst ett antal timmar nu på morgonen men har inte kommit till slutet ännu!
Inte skrivit i tråden innan men nu när vår eminente Avel konstaterat att det är möjligt att TT:s telefon kan ha varit kvar i JJ:s lgh vid tiden för när den lagt av (ingen har behövt åkt ut vid den tiden) har jag en del funderingar. (Olika uppgifter i tråden om mobilen är funnen eller ej i JJ:s lgh).
Börjar från början med mina tankar...
- var det osämja mellan pojkvännen och TT som gjorde att han inte följde med ut på kvällen eller brukade TT gå ut ensam?
- varför hade han inte koll på att TT verkligen kom hem på natten, han var vaken sent och ringde, TT ringde och berättade att hon var på hemväg.
- hade han tillgång till bil på natten?
- var han där och hämtade upp TT, lämnade sin mobil hemma?
- kan det vara så att MH var den personen som TT var orolig för på krogen och frågade killen i baren om?
- MH i vilket tillstånd var hon på sennatten, kanske hjälptes JJ och TT åt att få hem henne till JJ:s lgh... därav dunsar
- TT lämnar lgh och glömmer telefonen, JJ tar med sig den när hon får skjuts då hon tror sig kanske hinna ikapp TT efter vägen?
Allt så klart spekulationer/... jag är inte helt övertygad om att det är tjejerna som tagit livet av TT.
Svar på fråga 2: Vi vet inte om Tove var påväg hem till sin pojkvän eller till sin pappa. Anta att hon skulle sova hos pappan, då somnar pojkvännen i trygg förvissning om att hon snart är hemma.
Fråga 5: Jag har läst här i tråden att chefen på nöjet som pratade med TT har sagt att han kände igen JJ, MH och tjejen TT letade efter. Det bör alltså vara en tredje tjej, okänd för oss. Jag är mycket osäker på om detta är sant, dvs. om det är något vi fått veta av media eller polis, eller om det är en sk. trådsanning.