2022-10-30, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Nå, hur som helst så är det ju fruktansvärt riskabelt om man nu inte gärna vill riskera att bli påkommen.

Grannarna hade ju redan reagerat på ljud, och en kropp som slår i marken från x antal meters höjd lär ju dunsa ganska rejält.

Dom bor en bit upp från backen, ingen som bor i källarplanet och blir påverkad av en duns.

Sen låter det nog inte alls särskilt mycket.
Har stått nedanför diverse rivningsarbeten från tak när dom kastat tunga föremål och det dämpas mycke när de landar i gräset
Citera
2022-10-30, 08:33
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Det är bara AB som kommit ut med uppgifter om att T ska ha ringt sin pojkvän 2:30, samma tid som MGM ska ha uppgett att hon cyklat hem. Jag tycker det är märkligt att polisen på Efterlyst inte nämner detta (givetvis kanske dom inte vill släppa på den uppgiften MEN märkligt ändå)

Jag börjar tro att den uppgiften enbart kommer från MGM i förhören och även pojkvännen genom att JJ sagt till honom att hon lämnade 2:30 och då var allt bra?

Eller kan inte åklagaren sätta 2:30 på tidpunkt för människorovet baserat på MGM uppgifter?

För det enda jag kan se är att polisen har tiden 1:49 samt när mobilen släcks 03:50 ( runt 4)

Vilken användare var det som hört rykten om att det kunde varit ett röstmeddelande? Vid 2:30.
Min tanke är att något vittne sett henne då, senaste observationen.
Citera
2022-10-30, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oaklake-15
Min tidslinje är det någon som har något att lägga till som jag missat så uppskattas det

01:00 Nöjet stänger
01:49 TT pratar med pojkvän allt är ok på väg till JJ
01:50 TT,JJ,MH går tillsammans hem till JJ
02:20 kommer fram till JJs lägenhet (ca)
02:30 TT meddelar pojkvän på något sätt på väg hem
03:00 JJ åker med grannen till McDonalds
03:50 sista pejlingen på Biltema masten

02:20 de kommer fram till lgh är väl ganska sen, tar det inte typ 15 minuter och det var dåligt väder? Borde de inte vara framme 02:05 typ.

07:00-09:00 ”tidig morgon” BlueGypsys väns-kollegas-pappa ser immig röd bil och pratar med JJ och MH på Illharjans parkering.
Citera
2022-10-30, 08:39
Medlem
Anledningen till att de båda MGM sitter häktade är att de ljuger om sina förehavanden under natten och att polisen kan bevisa detta, bl.a. genom teknisk bevisning (mobiler) och vittnesutsagor. Polisen kan troligtvis styrka att tidpunkten då MGM påstår att TT lämnade lägenheten inte stämmer. Att TT skulle lämnat bråket och lägenheten för att sedan bli överfallen och bortförd/mördad av tredje man förefaller extremt osannolikt givet de kända omständigheterna.

1. Tre personer beger sig till en lägenhet för att lösa en konflikt
2. Onormala ljud hörs från lägenheten, till den grad att flera grannar reagerar och till och med ringer på dörren mitt i natten.
3. TT mobil pingas till Mcdonalds och tillbaka med en av MGM och till lägenheten
4. TT försvinner
5. MGM är de sista som sett TT innan försvinnandet
6. MGM ljuger om sina förehavanden

Att försvinnandet inte skulle ha något med ovanstående att göra är att gå över bron efter vatten. Det stora mysteriet är 1. Hur bortforslingen av TT genomförts 2. Hur MGM håller ihop i förhören och inte berättar
Senast redigerad av MaximusYaris 2022-10-30 kl. 09:07. Anledning: korrigera stavning
Citera
2022-10-30, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaximusYaris
Anledningen till att de båda MGM sitter häktade är att de ljuger om sina förehavanden under natten och att polisen kan bevisa detta, bl.a. genom teknisk bevisning (mobiler) och vittnesutsagor. Polisen kan troligtvis styrka att tidpunkten då MGM påstår att TT lämnade lägenheten inte stämmer. Att TT skulle lämnat bråket och lägenheten för att sedan bli överfallen och bortförd/mördad av tredje man förefaller extremt osannolikt givet de kända omständigheterna.

2. Onormala ljud hörs från lägenheten, till den grad att flera grannar reagerar och till och med ringer på dörren mitt i natten.
3. TT mobil pingas till Mcdonalds och tillbaka med en av MGM och till lägenheten
4. TT försvinner
6. MGM ljuger som sina förehavanden

Att försvinnandet inte skulle ha något med ovanstående att göra är att gå över bron efter vatten. Det stora mysteriet är att 1. Hur bortforslingen av TT genomförts 2. Hur MGM håller ihop i förhören och inte berättar

Bra sammanfattning o förmodligen helt rätt tänkt blanda in massa annat blir bara struligt
Citera
2022-10-30, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Hur smart är det att slänga ut ett lik genom fönstret eller balkongen från 3e våningen? Inte ens den mest irrationella gärningsmannen skulle vara så korkad.

Eftersom dom förmodligen blev upptäckta mitt i mordet, kan man ju tänka sig att de blev jävligt stressade över att den som knackat på dörren förmodligen skulle ringa polisen. Snabbaste sättet att få kroppen ur lägenheten då, skulle vara att kasta ut den. Inte så smart kanske men två unga tjejer under stress kan nog bete sig så.
Citera
2022-10-30, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Varför tog hon då med sig Ts mobiltelefon? Det tyder snarare på att det var en spontan avledningsmanöver. Vore det planerat hade hon väl lämnat mobilen hos M?

Jag tror JJ skulle ut och flytta på cykeln och dumpa telefonen. Men så blir hon upptäckt.
Citera
2022-10-30, 08:53
Medlem
Försvinnandet påminner rätt mycket om psykopaterna som mördade de enes farsa i Karlskrona.

Två psykopater tror att allt kommer bli som de vill om de bara mördar mr/mrs X. Går åt helvete och de försöker tiga sig bort från ansvaret. De kommer erkänna.
Citera
2022-10-30, 08:53
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaximusYaris

4. TT försvinner
6. MGM ljuger som sina förehavanden

Att försvinnandet inte skulle ha något med ovanstående att göra är att gå över bron efter vatten. Det stora mysteriet är att 1. Hur bortforslingen av TT genomförts 2. Hur MGM håller ihop i förhören och inte berättar

Exakt så. Därför är det också högst sannolikt att utfallet vid omhäktningsförhandlingarna den 3:e blir just omhäktning.

Polisen har så pass många indicier och teknisk bevisning på JJ och MH att det är det mest rimliga. Jag kan inte se hur de skulle kunna klara sig undan en omhäktning.
Citera
2022-10-30, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Nu har jag försökt att läsa ikapp från där jag slutade läsa igår vid middagstid... läst ett antal timmar nu på morgonen men har inte kommit till slutet ännu!

Inte skrivit i tråden innan men nu när vår eminente Avel konstaterat att det är möjligt att TT:s telefon kan ha varit kvar i JJ:s lgh vid tiden för när den lagt av (ingen har behövt åkt ut vid den tiden) har jag en del funderingar. (Olika uppgifter i tråden om mobilen är funnen eller ej i JJ:s lgh).

Börjar från början med mina tankar...

- var det osämja mellan pojkvännen och TT som gjorde att han inte följde med ut på kvällen eller brukade TT gå ut ensam?

- varför hade han inte koll på att TT verkligen kom hem på natten, han var vaken sent och ringde, TT ringde och berättade att hon var på hemväg.

- hade han tillgång till bil på natten?

- var han där och hämtade upp TT, lämnade sin mobil hemma?

- kan det vara så att MH var den personen som TT var orolig för på krogen och frågade killen i baren om?

- MH i vilket tillstånd var hon på sennatten, kanske hjälptes JJ och TT åt att få hem henne till JJ:s lgh... därav dunsar

- TT lämnar lgh och glömmer telefonen, JJ tar med sig den när hon får skjuts då hon tror sig kanske hinna ikapp TT efter vägen?

Allt så klart spekulationer/... jag är inte helt övertygad om att det är tjejerna som tagit livet av TT.

Svar på fråga 2: Vi vet inte om Tove var påväg hem till sin pojkvän eller till sin pappa. Anta att hon skulle sova hos pappan, då somnar pojkvännen i trygg förvissning om att hon snart är hemma.

Fråga 5: Jag har läst här i tråden att chefen på nöjet som pratade med TT har sagt att han kände igen JJ, MH och tjejen TT letade efter. Det bör alltså vara en tredje tjej, okänd för oss. Jag är mycket osäker på om detta är sant, dvs. om det är något vi fått veta av media eller polis, eller om det är en sk. trådsanning.
Citera
2022-10-30, 08:57
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Det är bara AB som kommit ut med uppgifter om att T ska ha ringt sin pojkvän 2:30, samma tid som MGM ska ha uppgett att hon cyklat hem. Jag tycker det är märkligt att polisen på Efterlyst inte nämner detta (givetvis kanske dom inte vill släppa på den uppgiften MEN märkligt ändå)

Jag börjar tro att den uppgiften enbart kommer från MGM i förhören och även pojkvännen genom att JJ sagt till honom att hon lämnade 2:30 och då var allt bra?

Eller kan inte åklagaren sätta 2:30 på tidpunkt för människorovet baserat på MGM uppgifter?

För det enda jag kan se är att polisen har tiden 1:49 samt när mobilen släcks 03:50 ( runt 4)

Vilken användare var det som hört rykten om att det kunde varit ett röstmeddelande? Vid 2:30.

Har åklagaren satt kl.02.30 så brukar det betyda att det brukar vara det sista säkra livstecknet av BO.
Citera
2022-10-30, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av betzyy
Eftersom dom förmodligen blev upptäckta mitt i mordet, kan man ju tänka sig att de blev jävligt stressade över att den som knackat på dörren förmodligen skulle ringa polisen. Snabbaste sättet att få kroppen ur lägenheten då, skulle vara att kasta ut den. Inte så smart kanske men två unga tjejer under stress kan nog bete sig så.

Tänker att de i ett svagt ögonblick också kanske tänkte att om någon såg så kunde de komma undan med att hon trillat (alltså väldigt svagt ögonblick).
Att de blir avslöjade och kastar ut henne genom fönstret direkt skulle också förklara varför hund ej markerar för liklukt i lägenheten. Om den uppgiften nu stämmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in