2022-10-30, 05:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Och det måste varit något väldigt stort det bråket handlade om då det delade upp det stora kompisgänget i 2 läger.. Vad katten kan ha orsakat denna situation..

Troligast är de om en kille bråket uppstår, ser man till när bråket började är det kring tiden då TT blir ihop med pojkvännen. Begriper inte varför ingen berättar om denna konflikt? Många verkar veta vad de handlar om iaf.
Citera
2022-10-30, 05:49
Medlem
Tänker på wilma fallet när polisen inte hittar någonting för att flera dagar senare hitta väskan. Har polisen gått ut med om de hittat något i lägenheten?
Hur var det nu, inga vittnesuppgifter på att TT lämnat lägenheten, har någon sett henne komma dit då ?
Eller utgår man från det bara för att hennes mobil var där ?
Citera
2022-10-30, 06:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Hur vet du att det inte finns några sådana spår? Självklart berättar inte polisen om de har hittat sånt eller inte.
Sorry. Tvåa på den.

Vet inte vad tvåa på den betyder? 🤷‍♀️

Men som ja skrev, jag har inte så bra koll.
Citera
2022-10-30, 06:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Nu ska skiten upp på bordet först
Nån måste börja snacka.

Kan ju hända att polisen av utredningstekniska satt munkavle på de som var där och som har förhörts…
Vilket iof naturligtvis INTE hindrar att de har berättat för andra innan (eller efter) förhör.
Citera
2022-10-30, 06:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Troligast är de om en kille bråket uppstår, ser man till när bråket började är det kring tiden då TT blir ihop med pojkvännen. Begriper inte varför ingen berättar om denna konflikt? Många verkar veta vad de handlar om iaf.

Ja och samtidigt som den där branden J anklagades för i april förr året. Eftersom hon bara misstänktes kan det ju vara nåt man gärna inte pratar om.
Citera
2022-10-30, 06:39
Medlem
kauwts avatar
Jag tror att de dunsar som hördes från lägenheten var när de attackerade TT.
Och jag tror att de själva är ansvariga för det utan fler inblandade.
Anledningen till att de håller käft är att de gömt kroppen på ett så bra ställe att hon aldrig kommer att hittas.

Om jag någonsin kommer höra "flera hammarslag/som om nån spikade" från någon av mina grannars lägenheter så kommer jag att ringa polisen. För det samvetet de lär sitta på nu, är inget som jag hade velat skulle förfölja mig livet ut.
Citera
2022-10-30, 06:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Jag har väldigt svårt att tro att Vetlanda skulle vara helt befriat från gängkriminalitet.

Där det finns droger i omlopp finns också den organiserade brottsligheten - i en eller annan utsträckning.

Sen kanske den är mer undanskymd i Vetlanda eftersom det är en mindre ort, och ingen vill utmärka sig för att vara med i nått kriminellt gäng. De som är verkligt gängkriminella håller låg profil för att inte väcka misstankar hos polisen.

Jag håller med dig i frågan om att även om det kanske inte finns gängkriminalitet i vanlig bemärkelse (elscootrar och skjutningar hit och dit) så är det högst troligt att organiserad drogförsäljning finns. Man kan nog tänka att de istället arbetar i Monopol och alltså inte behöver utöva våld i maktkamp om drogförsäljning.

Och när vi är inne på eventuell organiserad brottslighet i Vetlanda... Skulle det inte vara troligt att Invicto MC med kopplingar till Bandidos har denna typ av marknad. En man i våras blev omhändertagen av polis med vapen och ammo som då kopplades till Invicto. Sedan menar jag inte att skinnvästklädda, gaddade män går omkring på Nöjet men det lär ju finns kopplingar...

Att andra kriminella gäng inte hoppat in på marknaden torde vara just att Bandidos backar Invicto och insatserna/värdet att försöka etablera sig innebär för höga risker/kostnader mot eventuella vinster. Just a thought...

Detta är ju lite OT dock men intressant om grunden till dispyten handlar om droger som i tråden tagits upp som möjlig orsak...
Citera
2022-10-30, 06:56
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliver.Twist
Detta är ju lite OT dock men intressant om grunden till dispyten handlar om droger som i tråden tagits upp som möjlig orsak...
Du menar att Bandidos skulle ha känt sig så hotade av den rödlätta och till synes väna Tove så de inte fann någon annan utväg än att ta henne av daga?

Tror fortfarande att det handlar om svartsjuka. JJ har strulat med AW medan TT pluggat i Linköping. Nu när TT är tillbaka i Vetlanda så går AW tillbaka till henne, vilket JJ har svårt att acceptera.

Hon får med sig lättledda MH, kanske genom en påhittat story om hur hemsk TT är och har varit, och gemensamt har de ihjäl TT i lägenheten.
Senast redigerad av Stormpiskare 2022-10-30 kl. 07:01.
Citera
2022-10-30, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oliver.Twist
Jag håller med dig i frågan om att även om det kanske inte finns gängkriminalitet i vanlig bemärkelse (elscootrar och skjutningar hit och dit) så är det högst troligt att organiserad drogförsäljning finns. Man kan nog tänka att de istället arbetar i Monopol och alltså inte behöver utöva våld i maktkamp om drogförsäljning.

Och när vi är inne på eventuell organiserad brottslighet i Vetlanda... Skulle det inte vara troligt att Invicto MC med kopplingar till Bandidos har denna typ av marknad. En man i våras blev omhändertagen av polis med vapen och ammo som då kopplades till Invicto. Sedan menar jag inte att skinnvästklädda, gaddade män går omkring på Nöjet men det lär ju finns kopplingar...

Att andra kriminella gäng inte hoppat in på marknaden torde vara just att Bandidos backar Invicto och insatserna/värdet att försöka etablera sig innebär för höga risker/kostnader mot eventuella vinster. Just a thought...

TT kanske har kritiserat JJ hur hon lever och håller på med droger, och att hon lurar med andra i detta, därför är JJ väldigt arg på henne.
Citera
2022-10-30, 06:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Håller helt med, jag tror stensäkert att hon är dumpad i en brunn, svårt å hitta lixom.

Mm antar att det är gödselbrunn till en ladugård ni tänker på?
Är det en gård i drift så tömmer bönderna brunnarna nu på hösten, bättre att kasta kroppen i en brunn där driften upphört och ingen är vid brunnen.
Citera
2022-10-30, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av extranode
Att de läser här känns det absolut som, men att de skriver tror jag inte än.

Nej de skriver högst troligen inte.
Senast redigerad av Youareneveralone 2022-10-30 kl. 07:06.
Citera
2022-10-30, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Hela familjen har samma efternamn det stämmer,

och japp, såga att j också heter T, som förövrigt är ett vanligt hebreiskt flicknam

Nu heter ju inte den försvunna flickan Tova, så de har inte samma namn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in