2022-10-29, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skaladlok
Biltema-mast till ridcenter. Det ligger väl förbi efter både Illharjen och MCD?

Nja, 2 km sydost längs Västerleden ligger McD i förhållande till Ridcenter.
Sen är ju en del av Illharjen närmare Ridcenter vid vattenverket eller vad det är.

Har inte hunnit sondera hela Vetlanda så ska bli intressant att följa upp.

EDIT: SYDVÄST...
Senast redigerad av Avel 2022-10-29 kl. 21:59.
Citera
2022-10-29, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jojoplutt
Har inte hunnit med o läsa allt som skrivet, men om detta inte va planerat är de inte lite märkligt att de inte finns några spår alls? Fingeravtryck, hårstrån? Alla lämnar ju spår efter sig på ett eller annat vis. Antar lägenhetshuset där hon ska ha varit har kollats (vind, källare, förråd)?, alltså inte bara lägenheten? Hoppas iaf hon hittas, även ifall oddsen är små, så hoppas ja hon hittas vid liv!

Polisen har inte gått ut med att dom hittat något spår så vi vet faktiskt inte.
Citera
2022-10-29, 21:34
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jojoplutt
Har inte hunnit med o läsa allt som skrivet, men om detta inte va planerat är de inte lite märkligt att de inte finns några spår alls? Fingeravtryck, hårstrån? Alla lämnar ju spår efter sig på ett eller annat vis. Antar lägenhetshuset där hon ska ha varit har kollats (vind, källare, förråd)?, alltså inte bara lägenheten? Hoppas iaf hon hittas, även ifall oddsen är små, så hoppas ja hon hittas vid liv!
Hur vet du att det inte finns några sådana spår? Självklart berättar inte polisen om de har hittat sånt eller inte.
Sorry. Tvåa på den.
Citera
2022-10-29, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Så här står det nu på Expressen.

P4 Jönköping har talat med två väninnor till de häktade kvinnorna. En av den berättar att hon var tillsammans med dem på nattklubben ”Nöjet” på lördagen innan Tove försvann, och att det var god stämning under kvällen.
– Som jag känner dem är de inte kapabla till något sånt som polisen misstänker dem för, säger hon om de misstänka kvinnorna.
Enligt vännerna ska det ha funnits en konflikt mellan en av de häktade kvinnorna och Tove, vilket ska ha delat det stora vänskapsgänget i två läger. De senaste månaderna ska konflikten ha eskalerat och under lördagskvällen den 15 oktober blossade bråket upp inne i klubblokalen.
Tove och den misstänkta kvinnan ska ha bestämt sig för att gå hem till kvinnan för att prata ut. Där ska de båda ha blivit sams.
– Det hade ändå gått bra och efter när Tove skulle cykla hem så hade allting löst sig sa hon. Hon sa att de kanske inte skulle bli nära vänner igen men att de inte längre var ovänner, säger väninnan till P4 Jönköping

Då undrar jag men om så många vet om konflikten varför talar ingen om var det är.

Och det måste varit något väldigt stort det bråket handlade om då det delade upp det stora kompisgänget i 2 läger.. Vad katten kan ha orsakat denna situation..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mothbreeder
Cykeln lär vara dumpad av GM.
Nä tror mer på att Tove själv ställt cykeln och låst den och sedan hoppat in i en bil med någon som visade sig vara farlig en kidnappare...
Citera
Medlem
stillsodarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Jo, det måste stå tämligen klart att det är något fel på dem båda. Vill inte spekulera i vad.

Det är väl på ett ungefär vad jag också tänker mig. Otroligt knepigt att det tycks saknar bombsäkra bevis i lägenheten, och att det bör vara riskabelt att frakta ut kroppen till väntande bil. Det är rimligt att misstänka att det var så det gick till, men bara om man är rationell. Det känns obehagligt oklart. Känns.
Jag tänker lite att Är det verkligen så riskabelt att ta ut en kropp så sent under natten/tidigt på morgonen...? De flesta sover ju då, och av de som är vakna, hur många tittar ut genom fönstret? Och då i rätt tid... I realiteten är det ju ganska säkert, men samtidigt tänker jag själv att om Jag hade gjort det skulle jag va Sjukt nojig för att nån skulle se. Samtidigt... Vad är alternativet? Vänta? Det blir ju knappast lättare på dagen. Fan, så många frågor och så få svar. Hoppas bara på att hon hittas snart. Det bästa hade ju varit om hon höll sig borta av fri vilja och gav sig till känna. Men knappast troligt. Tyvärr är hon nog inte i livet längre, men då hoppas jag ju att kroppen hittas snarast. Så de anhöriga kan få börja sitt sorgearbete och så att teknikerna kan hitta spår. Så sorgligt detta
Citera
2022-10-29, 21:38
Medlem
Kallamakaronens avatar
Vet man vad Tove och kompisen blivit osams om?
Citera
2022-10-29, 21:38
Medlem
C.Ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Blev NOA inblandade i Lisa Holm och Wilma-fallet? Nån som vet?

Inte i Wilma iaf, vad jag kan komma ihåg.
Citera
2022-10-29, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Så här står det nu på Expressen.

P4 Jönköping har talat med två väninnor till de häktade kvinnorna. En av den berättar att hon var tillsammans med dem på nattklubben ”Nöjet” på lördagen innan Tove försvann, och att det var god stämning under kvällen.
– Som jag känner dem är de inte kapabla till något sånt som polisen misstänker dem för, säger hon om de misstänka kvinnorna.
Enligt vännerna ska det ha funnits en konflikt mellan en av de häktade kvinnorna och Tove, vilket ska ha delat det stora vänskapsgänget i två läger. De senaste månaderna ska konflikten ha eskalerat och under lördagskvällen den 15 oktober blossade bråket upp inne i klubblokalen.
Tove och den misstänkta kvinnan ska ha bestämt sig för att gå hem till kvinnan för att prata ut. Där ska de båda ha blivit sams.
– Det hade ändå gått bra och efter när Tove skulle cykla hem så hade allting löst sig sa hon. Hon sa att de kanske inte skulle bli nära vänner igen men att de inte längre var ovänner, säger väninnan till P4 Jönköping

Då undrar jag men om så många vet om konflikten varför talar ingen om var det är.

Känns som att indicierna här bekräftar att något dåligt hände i lägenheten …. Samt att det är dåliga journalister som inte frågar vad konflikten grundades sig i
Citera
Medlem
Kan det redan ha funnits någon annan person hemma i JJ lgh när tjejerna kom dit tro?
Tove manipulerad in i en fälla och mördad men av någon annan än JJ och MH ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Nja, 2 km sydost längs Västerleden ligger McD i förhållande till Ridcenter.
Sen är ju en del av Illharjen närmare Ridcenter vid vattenverket eller vad det är.

Har inte hunnit sondera hela Vetlanda så ska bli intressant att följa upp.

Någon annan var i Vetlanda idag och testade vilken hens mobil kopplade upp sig på vid McDonalds. Jag trodde jag sparade det inlägget men icke. Hen kanske kommentarer själv snart.
Citera
2022-10-29, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Helt plötsligt fick jag en tanke som gav mig rysningar (vet inte varför dock).

Finns det gemensam tvättstuga i byggnaden? Bokar man tvättid eller är det tvättmaskiner i lägenheterna?

Tänker på mig själv när jag bodde i hyreslägenhet och bar täcken kuddar och en veckas tvätt ut till tvättstugan som var fristående ute på gården. Jag hade lika gärna kunnat burit ut vad som helst och ingen granne hade reagerad.

Fick ståpäls när tanken kom så där plötsligt. Är dock ej synsk 😂
Och att hon skulle burits ut i tvättkorg modell stor stadig, kraftigt tyg med handtag eller plastsäck kraftigt material inte alls omöjligt men jag hoppas de kollat inbokade tider..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in