2022-10-30, 01:28
Medlem
stillsodarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Ja orimligt och långsökt

Visst är det kul att läsa alla konspirationsteorier men 99% är just orimliga och långsökta
Ja, i de allra flesta fallen brukar det va ganska enkelt när de klaras upp. Inga trafficking-ligor eller städande maffiosos. Eller invecklade motiv a'la Beck. Folk hänger upp sig så på motiv... "Men de har ju inget motiv". Alla har motiv, om man kollar på varför folk blir mördade. Motivet är helt rationellt för den som utför mordet, men för oss andra är det en bagatell. Men i stort sett Allting kan bli ett motiv för vissa.
Citera
2022-10-30, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Precis. Helt otroligt att halva byn har vetskap om komflikten men ingen vet varför. Handlar den om pojkvänner?

Jag såg på en bild där JJ och MH står tillsammans att MH bar en pin i regnbågsfärger. Har JJ och MH haft ett förhållande eller är de bara vänner?

Kanske för att det är något som påverkar hela byn? Jag vet inte men känns konstigt att ingen säger något. Varför säger man inget? För att skydda sig själv kanske? För att det påverkar väldigt många om det kommer ut?

Jag tänkte först att det kanske var något svartsjukedrama men i så fall tror jag att det hade kommit fram. Detta kanske är något som beror fler än de inblandade?
Citera
2022-10-30, 01:30
Medlem
punkt498s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemligSkauning
Absolut det är en teori som är såklart möjlig men för mig är den inte den sannolika som sagt. Alla har rätt till en åsikt/teori, hoppas vi får svar på dem frågorna i fortsättningen!

kul å höra din teori. skriv gärna. alla är sugna på teorier ingen här vet inte å förloppet försvann med greven finns några andra här ute som oxå är grymma med info spännande fal iaf
Citera
2022-10-30, 01:31
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Min spekulation täcker inte när var och hur hon mördades utan förklarar bara hur TTs mobil har kunnat spåras till att ha transporterats T&R till McD. JJ behöver ju inte haft TTs mobil. Den kan ju redan ha funnits i bilen. TT behöver inte ha varit mördad just då heller utan legat levande i bagaget.
Mördades senare i "en ort norr om Vetlanda".
Japp hon fanns nog levande i bagageutrymmet på grannens bil. Jösses
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stillsodark
Kör Android, och det brukar ju synas i metadata när den iaf senast är redigerad. Men å andra sidan... Det känns inte som att det är till mgms fördel om den skickas senare. Ju tidigare desto bättre där.

Vilken filtyp talar du då om och i vilket program har den då skickats till dig? Jag sitter på en android nu och när jag tittar på en fotofil jag fått skickad till mig via SMS kan jag inte se där när den tagits av avsändaren såvitt jag kan se? Det här är väl offtopic för tråden dock så PMa mig om du vill och berätta hur du gör? Skulle uppskatta det. :-)
Citera
Medlem
stillsodarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Det är liksom inget avancerat, det ligger där man skickar sms istället för att skriva text så trycker du på den grå runda iconen med streck i den ligger i samma lilla nedersta ruta där du skriver text. Men istället för att skriva text där du brukar så trycker du bara på den lilla grå pricken med streck i då kommer en röstinspelare att starta som spelar in meddelandet den skickas inte iväg förrens du trycker sänd. Det kan gå fem timmar om du så vill innan du skickar iväg det
Kollade nu, och ser att jag har sett att den funktionen finns. Vet dock inte hur den funkar eftersom jag har skräck för alla former av inspelningar och kameror 😂🤮
Citera
2022-10-30, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Alla teorier här är ju egentligen tunna eftersom det finns väldigt lite fakta att gå på...

Att jag ens spånar på andra teorier än att T bragts om livet i lghn bygger ju på bristen på bevis i den (tekniska har uppenbarligen inte hittat några spår) samt att det förefaller sig som att det vore en extremt hög risk och svår procedur för just de här två MGMarna att forsla ut en död kropp ur det där lyhörda huset med de grannarna utan att återigen lämna några spår och sedan på kort tid dumpa kroppen i en bil som inte är den/de polisen undersökt iaf. Det motiverar alltså andra scenarion som teorier.

Slutknorren du efterfrågar skulle ju i så fall vara återigen att anledningen till varför man inte funnit bevis på att brott begåtts i lghn skulle bero på att T inte bragts om livet där. Och att cykeln är en del i det svaret. Isf så får man ju antingen utgå från att T bragts om livet i närheten av där cykeln står (inomhus eller utomhus) eller att T fått skjuts med en bil ifrån den punkten till en annan plats där hon nu befinner sig antingen död eller levande. Och om så har skett så blir följdfrågan om M och J varit med på den resan i så fall. Att deras vittnesmål tycks innehålla lögner tyder ju på att de har något med den saken att göra.
Då bygger din teori på att människorovet skett på Gränsgatan inte Storgatan.
Jag betvivlar det med den information som kommit fram med JJ:s lägenhet samt att ingen sådan info framkommit ifrån Gränsgatan.
Citera
2022-10-30, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
När exakt det var vet jag inte, mer än att det var tidigt på morgonen.
Det var på parkeringen vid Illharjen, vid katthemmet.

Ok, tack!

Så de kan ha stängt av TTs och sina mobiler 03:50, packat och burit ut kroppen, och haft några timmar på sig att dumpa den långt från stan.

För att omkring 07-09 vara tillbaka i Vetlanda och stanna till på parkeringen vid Illharjen för att prata ihop sig.
Citera
2022-10-30, 01:35
Medlem
algenurbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oaklake-15
Just nu sitter man ju bara och väntar på avsnitt 2 av podden där dom ska prata med grannen som körde JJ till McDonalds, vill veta hans uppfattning om tiderna då han hörde dunsarna! Såg/hörde han JJ ringa Mamman o säga du behöver inte komma jag åker med grannen alternativt skicka sms! Vad var det som gjorde att han tyckte JJ kändes annorlunda ja många frågor som behöver besvaras

när kommer nästa avsnitt?
Citera
Medlem
punkt498s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oaklake-15
Just nu sitter man ju bara och väntar på avsnitt 2 av podden där dom ska prata med grannen som körde JJ till McDonalds, vill veta hans uppfattning om tiderna då han hörde dunsarna! Såg/hörde han JJ ringa Mamman o säga du behöver inte komma jag åker med grannen alternativt skicka sms! Vad var det som gjorde att han tyckte JJ kändes annorlunda ja många frågor som behöver besvaras

Jag tror Vi är många som undrar eller jag iaf.. Men tråden har ex antal följare..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Min spekulation täcker inte när var och hur hon mördades utan förklarar bara hur TTs mobil har kunnat spåras till att ha transporterats T&R till McD. JJ behöver ju inte haft TTs mobil. Den kan ju redan ha funnits i bilen. TT behöver inte ha varit mördad just då heller utan legat levande i bagaget.
Mördades senare i "en ort norr om Vetlanda" där mobilen tistnade kockan 04.

+1 Du har mitt stöd i din teori, är inne på samma spår. TT måste ha varit levande i bagaget, sen tror jag att grannen övertalade JJ att mörda TT med honom. Allt avslutades med en hett sexakt mellan grannen och JJ och de levde lyckligt i alla sina dar
Citera
2022-10-30, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Då bygger din teori på att människorovet skett på Gränsgatan inte Storgatan.
Jag betvivlar det med den information som kommit fram med JJ:s lägenhet samt att ingen sådan info framkommit ifrån Gränsgatan.

Det stämmer att det är det teorin bygger på. Såvitt jag förstått det som så har väl inte åklagaren preciserat något vart människorovet skulle ha skett, av logiska skäl.

Det som har framkommit med JJ:s lgh... Vad är det egentligen? Om du tar bort ljuden som grannarna har hört, som vi inte ens vet vad de ljuden orsakats av, vad är det då mer som säger att T bragts om livet där? Finns det ens något alls?

Om du tar bort vittnesmålen om ljudet i lghn så förefaller inte min alternativa teori lika orimlig, eller hur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in