2022-10-30, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enrundost
Men pojkvännen hade ju reagerat i röstmeddelanden att något inte stod rätt till (något i bakgrunden?) när han hörde det söndag morgon och då ringde polisen.
De kanske pratade 01.49 men därefter kan något hänt. Att hon blir hotad och tvingad av MH och JJ låter inte helt orimligt i mina öron, att spela in ett meddelande där hon säger att hon är på väg hem. Då har de ju ryggen fri för hon har ju redan lämnat lägenheten, tänker de. Att telefonen sen markerar annat därefter är kanske inget de tänker på förrän 03.50 då den förmodligen stängts av.

Jag kanske har uppfattat det fel, men jag uppfattar det som att pojkvännen reagerat på röstmeddelandet, men inte på telefonsamtalet de hade i realtid innan? Men det kanske han gjorde? Oavsett vad så binder det ändå T till kontakt med M och J vid den tidpunkten (men iofs inte givet att de då var i J:s lgh, det skall ju medges helt klart).
Citera
2022-10-30, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Jag har väldigt svårt att tro att Vetlanda skulle vara helt befriat från gängkriminalitet.

Där det finns droger i omlopp finns också den organiserade brottsligheten - i en eller annan utsträckning.

Sen kanske den är mer undanskymd i Vetlanda eftersom det är en mindre ort, och ingen vill utmärka sig för att vara med i nått kriminellt gäng. De som är verkligt gängkriminella håller låg profil för att inte väcka misstankar hos polisen.

Du får tro vad du vill. Jag bor trotts allt här och har även umgåtts i dessa umgängen.
Det finns ingen gäng-kriminalitet på det sättet du pratar om, drogerna kommer utifrån, och för att köpa droger utifrån behöver du knappast vara med i något gäng eller organiserad brottslighet, jag skulle tex utan problem kunna få tag i det mesta själv.
Senast redigerad av BlueGypsy 2022-10-30 kl. 01:19.
Citera
2022-10-30, 01:16
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemligSkauning
Killen är nog på rätt spår, vi har en ny Ted Bundy från Vetlanda
😀 alla dessa helt osannolika teorier. Du har kanske rätt, grannen är en copycat
Citera
2022-10-30, 01:17
Medlem
stillsodarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linalo1990
Kanske finns någon som kan detta fantastiskt bra så rätta mig gärna isf men det vanligaste idag (ffa mellan ungdomar) är väl nåt typ av chatprogram, Messenger, WhatsApp etc.
I alla de program jag känner till så spelas ljudet in medans en knapp hålls inne för att sedan automatiskt sändas när man släpper knappen. Dvs ingenting sparas utan att skickas. Att man spelar in ljudfiler i ett annat program och sedan sparar för att använda senare i ett chatprogram tror jag är ganska ovanligt (tror☺️).
Ja, kör man i såna program så skickar man väl mer eller mindre automatiskt när man spelar in det. Dock vet jag att i vissa appar kan man spara det istället för att skicka, och skickades det i Snap finns det ju inte kvar hos mottagen för att kunna kolla när det är inspelat. Men som jag sagt tidigare så kan jag inte se hur mgm skulle ha nytta av att skicka det senare. Snarare tidigare. Ju tidigare TT "är ute ur lägenheten" desto bättre.
Citera
2022-10-30, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WastedEd
Det här tipset är ju ett av de mest intressanta i hela tråden!

Går det ta reda på exakt var kollegans pappa såg bilen med JJ och MH - och mer exakt när det var?

När exakt det var vet jag inte, mer än att det var tidigt på morgonen.
Det var på parkeringen vid Illharjen, vid katthemmet.
Citera
2022-10-30, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Jag kanske har uppfattat det fel, men jag uppfattar det som att pojkvännen reagerat på röstmeddelandet, men inte på telefonsamtalet de hade i realtid innan? Men det kanske han gjorde? Oavsett vad så binder det ändå T till kontakt med M och J vid den tidpunkten (men iofs inte givet att de då var i J:s lgh, det skall ju medges helt klart).

Har uppfattat det likadant, ok vid telefonsamtal men i röstmeddelanden var det något som inte stämde.
Finns ju inget som säger att TT var med uppe i lägenheten, förutom hennes telefon och eventuellt cyklen utanför. Tycker det är märkligt om de bragt henne om livet där inne och sen lyckats få ut henne ostört, särskilt när grannar redan hade vaknat till av dunsar.
Citera
Medlem
punkt498s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemligSkauning
Jag tror att man kan vara ”kall” i isolering med tanke på att de har planerat efter mordet, kring vad som ska sägas när de blir intagna, hur de
ska tänka osv.

Sen kan dom planerat efter men i min värd oxå före
En gång för många år sen satt jag i isolering å det ända jag ville va att komma hem. Hur tuff jag trodde jag va ville jag bara hem hemskt men va la 80 talet
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
😀 alla dessa helt osannolika teorier. Du har kanske rätt, grannen är en copycat

Men jag ska inte prata alltför mycket själv, var själv inne på att grannen hjälpte MGM på något sätt, tänkte att han kanske hjälpte på något sätt med kroppen och/eller förvarade den i sin lägenhet men sen fick jag reda på att han bor med sin familj. Så jag är också en foliehatt ibland som kommer på sinnessjuka teorier när jag är trött
Citera
2022-10-30, 01:20
Medlem
Sveppss avatar
Har ni tänkt på en sak:

Kl 01:49 har polisen sagt att T pratade med sin pojkvän och då var ingenting som lät som om något vore konstigt.

Kl 02:30 (49 minuter senare!) hör hon av sig igen och är på väg hem.

Det tar 16-17 minuter att gå från Nöjet till Storgatan (enligt google maps) säkert 20-25 min om man är full (enligt mina erfarenheter av fyllepromenader).

Alltså ca en timme efter att hon pratar med pojkvännen hörs dunsarna. De hade säkert precis kommit fram till lägenheten när hon hörde av sig och var ”på väg hem”.

Jävlar vad snabbt det måste ha gått när de var ensamma med henne. Säg att det nu var så att de gick hem för att prata ut….ännu skummare hade det varit, de måste ha hunnit prata ut på vägen då (eftersom JJ sa att de var sams när hon stack till donken) och varför skulle Tove då ens följt med upp till lägenheten.

Något är så bisarrt med hela upplägget.

Hon kan inte ha varit sams med JJ kl 02:30, tiden räcker inte. Och varför skulle hon ens följa med, något är lurt här och jag börjar undra om fler än JJ och TT var inblandade i osämjan i kompisgänget.
Citera
2022-10-30, 01:20
Medlem
algenurbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Nej det här har inte med det att göra. Detta handlar om en yngre kvinna och ett fordon.

Önskar att jag kunde hjälpa dig, men jag är född och uppvuxen så extremt långt från händelsernas centrum så fast jag skulle säga det rakt ut, skulle ingen i tråden ha en aning om var det ligger utan google maps.
Citera
2022-10-30, 01:21
Medlem
stillsodarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
u

Hur ser du det?
Menar du via filens egenskaper/metadata?
I vilket program granskar du då på din mobil? Har du android eller iPhone?
Kör Android, och det brukar ju synas i metadata när den iaf senast är redigerad. Men å andra sidan... Det känns inte som att det är till mgms fördel om den skickas senare. Ju tidigare desto bättre där.
Citera
2022-10-30, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Ja orimligt och långsökt

Visst är det kul att läsa alla konspirationsteorier men 99% är just orimliga och långsökta
Eller så är det inte alls på hennes bevåg, hon hade sagt till sin pojkvän att hon var på väg hem, till sig gissar jag? Hon bor nära Jossan, och kanske inte alls är sugen på att gå upp för att fortsätta lösa denna konflikt, dom tvingar henne att läsa in ett meddelande, tar in henne i porten, drogar henne ännu mer, tror ju att hon fått sig en dos redan på Nöjet, eller dom tvingar i henne något under promenaden, och väl framme i porten är hon rejält mosig. Eller så drogar dom henne när dom närmar sig porten jag tror inte ens att det är säkert att hon behövs tas upp till lägenheten, dom kan leda henne till källaren eller annat utrymme, och nån hämtar henne?
Alla dunsar och skit som sker i lägenheten kan vara vilket skit som helst?
Vem vet Maja kanske sprang före för att kissa och väntar på dom eller Jossan, vad vet vi.
Då kan det komma väl till pass med ett röst meddelande som postas senare.
Senast redigerad av A.Stalker 2022-10-30 kl. 01:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in