2022-10-30, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av punkt498
Sen kan dom planerat efter men i min värd oxå före
En gång för många år sen satt jag i isolering å det ända jag ville va att komma hem. Hur tuff jag trodde jag va ville jag bara hem hemskt men va la 80 talet

Absolut det är en teori som är såklart möjlig men för mig är den inte den sannolika som sagt. Alla har rätt till en åsikt/teori, hoppas vi får svar på dem frågorna i fortsättningen!
Citera
2022-10-30, 01:23
Medlem
BrotherXIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemligSkauning
Då är hon jävligt dum om hon får massa vittnen och se bråket offentligt i Nöjet och låter TT ringa sin pojkvän… Det är osannolikt men om det är planerat så ligger hennes IQ på 30, mycket svår intellektuell nedsättning

Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Bota lindra trösta, det är en läkares enda uppgift, jag kan inte se att Tove låtit ett gräl accelerera, och hon måste ha förstått snabbt om något höll på att skena med tjejerna, hon är den av dessa tre som är smart.
Hon måste ha blivit drogad, redan på Nöjet.
Det påstås tidigare i tråden att JJ är med i Mensa och där har vi inträdeskrav på IQ över 131.

Om hon vid sidan av det är ”street smart” får vi nog anta att hon inte är helt tappad bakom en vagn.
Citera
2022-10-30, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av astralflygaren
Man kan tycka att gatubrunnar i närheten redan borde ha kollats upp (eller ned i). I annat fall anser jag att man gjort bort sig i sitt finkammande av området.

Ja… för det är ju ett sätt att bli svårt med en kropp väldigt snabbt. Får väl anta att de kollat allt sådant. Men kan ju också hända att de är så inne på att hon befinner sig mycket längre bort att de missat sådant.
Citera
Medlem
En annan grej jag tänkt på,

Vet vi var JJ brukade rida? I vilka natur- eller skogsområden?
Citera
Medlem
punkt498s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemligSkauning
Absolut det är en teori som är såklart möjlig men för mig är den inte den sannolika som sagt. Alla har rätt till en åsikt/teori, hoppas vi får svar på dem frågorna i fortsättningen!

Hoppas jag oxå å inte sen att ändra åsikt
Citera
2022-10-30, 01:25
Medlem
Just nu sitter man ju bara och väntar på avsnitt 2 av podden där dom ska prata med grannen som körde JJ till McDonalds, vill veta hans uppfattning om tiderna då han hörde dunsarna! Såg/hörde han JJ ringa Mamman o säga du behöver inte komma jag åker med grannen alternativt skicka sms! Vad var det som gjorde att han tyckte JJ kändes annorlunda ja många frågor som behöver besvaras
Citera
2022-10-30, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iamtheforce
Och varför kan du inte berätta om din så kallade ”upptäckt” innan du får reda på vad dom ”bråkade” om?😂 Inser du inte hur patetiskt det låter när du skriver så?🤣 ”jag berättar om du berättar”, är du tio år gammal?

Ja alltså jag har berättat idag om kameraövervakning på McD och att Biltema-masten kopplar upp både vid JJ’s lgh och borta mot Ridcenter på andra sidan stan. Kanske vilken bil de åkte i på natten och sånt. Så nu får någon skita ur sig vad de fjortisbråkat om som delade partypinglorna i två läger. Så ska jag dela med mig av det häpnadsväckande sen.
Citera
2022-10-30, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherXII
Det påstås tidigare i tråden att JJ är med i Mensa och där har vi inträdeskrav på IQ över 131.

Om hon vid sidan av det är ”street smart” får vi nog anta att hon inte är helt tappad bakom en vagn.
Hennes student spex kallades Mensa gänget.
Citera
2022-10-30, 01:27
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Ja orimligt och långsökt

Visst är det kul att läsa alla konspirationsteorier men 99% är just orimliga och långsökta

Min spekulation täcker inte när var och hur hon mördades utan förklarar bara hur TTs mobil har kunnat spåras till att ha transporterats T&R till McD. JJ behöver ju inte haft TTs mobil. Den kan ju redan ha funnits i bilen. TT behöver inte ha varit mördad just då heller utan legat levande i bagaget.
Mördades senare i "en ort norr om Vetlanda" där mobilen tistnade kockan 04.
Senast redigerad av PeterNoster 2022-10-30 kl. 01:31.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oaklake-15
Just nu sitter man ju bara och väntar på avsnitt 2 av podden där dom ska prata med grannen som körde JJ till McDonalds, vill veta hans uppfattning om tiderna då han hörde dunsarna! Såg/hörde han JJ ringa Mamman o säga du behöver inte komma jag åker med grannen alternativt skicka sms! Vad var det som gjorde att han tyckte JJ kändes annorlunda ja många frågor som behöver besvaras

En fråga som bör besvaras är om tjejernas försvarsadvokater kommer lyssna på dessa stollar med stort eller väldigt stort intresse…
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enrundost
Har uppfattat det likadant, ok vid telefonsamtal men i röstmeddelanden var det något som inte stämde.
Finns ju inget som säger att TT var med uppe i lägenheten, förutom hennes telefon och eventuellt cyklen utanför. Tycker det är märkligt om de bragt henne om livet där inne och sen lyckats få ut henne ostört, särskilt när grannar redan hade vaknat till av dunsar.

Just det är ju det jag menar lägger grund för andra teorier här. Teorier som innebär att T lämnade huset levandes och att något hände henne på annan plats. Men eftersom M och J uppenbarligen ljugit i förhören till polisen så får man ju ändå då utgå från att OM nu T lämnade huset levandes så gjorde hon det i sällskap med M/J och att de sedan gjorde något mot henne på annan plats.

Men om vi nu ponerar att dunsarna inte var ljud från ett mord så hände ju ändå något i lghn vid den tidpunkten. Frågan är då om det ens är relevant för fallet alls.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Jo, men A-brunnar, dagvattenbrunnar täckta med galler osv. känns fortfarande för små...? Dessutom vore det väl extremt indiskret att öppna upp en sådan mitt i gatan, haha, och slamra med metall mot asfalten. En större brunn ute i markerna, däremot...

Jag tänker på de stora, kanske 70 cm i omkrets? Eller är det bara 50? Men det skulle innebära att man blir av med en kropp väldigt snabbt. Så länge ingen råkat se en just då. Man slipper frakta kroppen med allt vad det innebär (fordonet lär genomsökas sedan osv). Kanske värt risken?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in