2022-10-29, 23:10
Medlem
Hur ser det ut med gödselbrunnar i området eller i angränsande byar? Det tordes vara en perfekt plats att dumpa en kropp i, lukar ju apa redan, samt svårt att genomsöka.
Om pappan till JJ hade egen gård, så har han säkert koll på andras gårdar och hur tillgången till brunnarna ser ut. Och möjligheterna av att dumpa ner någon utan att bli påkommen. Inte ofta boningshuset är i anslutning till en sådan brunn menar jag.
Citera
2022-10-29, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosen1986
Jag och oaklake-15 kommer åka imorgon till Vetlanda igen med hunden, tänker kolla området runt ridhuset har en känsla att de inte alls åkt så långt ( kan mkt väl vara fel)…men iaf har ni mer områden runt stan som skulle kunna vara intressanta?

Ödehuset det pratas om låter väldigt intressant
Citera
2022-10-29, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja det är bara att knåpa på tack.

Bjuder på en bild när vi ändå är i farten ang soppåsen och handskarna där:

https://www.bildtagg.se/bild/jcphtp1d8mb4fi94yzks6h6l

Stötte på promenerande så någon har kanske hittat slängt på backen och varit lite vän av ordning eller så är det nån antenn-tekniker som har sin favoritpåse och sina favoritBiltema-handskar redo där.
Jag tänker på om JJs pappa är medhjälpare, går det få fram platser/byggnader som har koppling till hans arbete? Om han varit med, eller att JJ varit med honom i arbetet när hon var yngre, att man vill gömma kropp i närheten av dessa platser?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stillsodark
Ja, det är bra. Det är från sånt bra idéer kommer. Men vad det än är för ljud, så har hon sagt att det berodde på hennes lite för fulla kompis. Och vanliga ljud borde man ju kunna säga som det är med. Och vanliga ljud brukar inte heller vara störande för grannar. Det var ju nåt de reagerade på.

Vanliga ljud säger man som det är med, med undantag ifall precis har nyttjat dödligt våld mot sin gäst.

Hade jag själv hört något som lät våldsamt och gått upp och kollat, så är det ändå möjligt att jag köper förklaringen ifall min granne skulle sagt att han råkade skålla sig när han silade sina makaroner, svor och slängde kastrullen i diskhon. Helhetsintrycket hade fått mig att tro på det och släppa det. Det är dock svårt att komma på en sådan udda och specifik nödlögn i stundens hetta, så man kör på något som är "typ" samma sak men som ställer en i lite bättre ljus ifall man hamnar i att förklara för en polis vad som hände.
Senast redigerad av lokalpatriot 2022-10-29 kl. 23:15.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjallak
Tycker det är lite intressant med Näsby. Ja skrev tidigare i tråden(måndags tror jag) om ett ödeshus där JJ med vänner har haft fester. Enligt uppgift ska detta hus ligga någonstans i trakterna kring Näsby/Hällinge. Vet tyvärr inte exakt var. Tror inte det gjorts nåt direkt sök åt de hållet. Men det är ju ett område eller väg som JJ bör vara bekant med.

Ja finns säkert forskning som visar att man gömmer och drar sig till områden som man är bekant med. Av olika skäl.
Hur bråttom var det och hur påverkar det att de är så unga och andra faktorer? M a o fattade de vad de höll på med? Är hon avlämpad 10 meter in vid nån p-plats längs 127:an typ. Jag vände på en sån idag, Självklart kunde jag inte låta bli att gå in i skogen och kika lite. Låg all möjligt där inne men bl. a. ett stort svart överdrag av nåt slag som var några m2. Tänkte att här kan hon ju lika gärna ligga under. Nu gjorde hon inte det men ligger hon inte i vatten så finns det ju svamplockare, hundrastare, fågelskådare, jägare och andra som kanske går rakt på en fyndplats till slut.
Citera
2022-10-29, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja finns säkert forskning som visar att man gömmer och drar sig till områden som man är bekant med. Av olika skäl.
Hur bråttom var det och hur påverkar det att de är så unga och andra faktorer? M a o fattade de vad de höll på med? Är hon avlämpad 10 meter in vid nån p-plats längs 127:an typ. Jag vände på en sån idag, Självklart kunde jag inte låta bli att gå in i skogen och kika lite. Låg all möjligt där inne men bl. a. ett stort svart överdrag av nåt slag som var några m2. Tänkte att här kan hon ju lika gärna ligga under. Nu gjorde hon inte det men ligger hon inte i vatten så finns det ju svamplockare, hundrastare, fågelskådare, jägare och andra som kanske går rakt på en fyndplats till slut.
Grymt arbete du gör. Tack!!
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Jotaalfa
Jag hör er, styckning låter inte som ett alternativ öht. Inte obemärkt åtminstone. Har bara så svårt att begripa hur man har guts till att släpa ut en kropp efter att grannar varit uppe och knackat på, samt att MGMen själva vet att det låtit en del från lägenheten. Men det är klart, adrenalin och lite tur på det. De har ju lyckats på något sätt.
De måste väl väntat nån timme efter donken besöket... som du säger så kan dom haft tur, men undra vilken bil som kört liket.
Citera
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherXII
Vad är Bluestar?

https://www.differencebetween.com/what-is-the-difference-between-luminol-and-bluestar/
Citera
2022-10-29, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stillsodark
Intressant fråga... Har hon öht några egna vänner? Eller är det JJs vänner som även blir hennes eftersom hon umgås med JJ? Som sagt, väldigt tyst om henne.

Och, ja, det har jag läst nånstans, att killen som skjutsade henne tyckte att hon inte var som vanligt. Nu vet jag ju inte om det stämmer, eller om det dykt upp här som en trådsanning. Man får ju ta allt med en nypa salt tills det är bekräftat.

Ja det stämmer med vad Grannen W säger i podden - att grannen som körde till MCD tyckte hon betedde sig annorlunda mot vad hon brukar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherXII
Vad är Bluestar?

Måste du fråga sådant. När du har ett utav världens störst uppslagsverk framför dig.
Men okey. Läs här :

https://polisen.se/SysSiteAssets/dokument/forensik/faktablad---undersokningar-med-bluestar-forensic.pdf/download
Senast redigerad av Tavelramskrok 2022-10-29 kl. 23:20.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotben
Min teori är ju att bartendern fick genom samtalet med TT veta att hon nu visste förnycket om deras försäljning av otillåtna varorna. Därför har någon frän Nöjet följt med och hjälpt till med att tejpa mun och armar på TT med silvertejp. Därav dunkar i lägenheten. Mitt i detta så kommer grannen och knackar. Sen far JJ till Mcd med TTs mobil. Efter det så har mannen från Nöjet hjälpt JJ att forsla bort TT levande någonstans. Vad som hände sen är en gåta.... därav att polisen Noa är inkopplad

väldigt väldigt långsökt
Men bästa hittils som jag läst i denna tråden var att Mossad är inkopplad i detta mordet😂
Citera
2022-10-29, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C.P
Ja och det faktum att TT cykel står kvar vid JJ hus när JJ och grannen kommer tillbaka från mcds, då grannen skall ha sett JJ ta en påse från TT cykelkorg.
(Om jag inte missminner mig)

Polisen torde i så fall släppt info som gjort att ljuden i lägenheten förklarats och avförts för att hitta en annan brottsplats utifrån vad JJ och MH redogört för i förhören …

Det är också lite utpekande att hon tar något i T cykelkorg … .. polisen borde be henne förklara varför i alla fall …
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in