2022-10-29, 22:50
Medlem
https://sverigesradio.se/artikel/vannerna-om-konflikten-innan-tove-forsvann-ett-fjortisbrak

”Sanna” i det här inslaget är samma person som intervjuades som ”Anna” i Aftonbladet i veckan men som nu är borttaget.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Min teori till att tjejerna inte erkänt än: de har haft psykiska sammanbrott. Därav den tidiga P7an

Där sa du faktiskt något. Kan va så ja.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Mycket intressant med övergivna hus/stenbrott etc. Där springer inte allt för många, vilket gör det hyfsat säkert att dumpa på.

Kanske någon i tråden som vet vart detta är och kan markera ut fastigheten på en karta?

Ja, det var min förhoppning första gången jag skrev om huset. Men tyvär ingen som skrev nåt mer om det då.
Det lades senare ut något om ett annat hus i Gettinge men det var ett annat hus och inget som JJs kompisgäng har hållt till i vad jag vet.
Citera
2022-10-29, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosen1986
Jag och oaklake-15 kommer åka imorgon till Vetlanda igen med hunden, tänker kolla området runt ridhuset har en känsla att de inte alls åkt så långt ( kan mkt väl vara fel)…men iaf har ni mer områden runt stan som skulle kunna vara intressanta?

Området kring det övergivna huset som fluorerar i tråden är intressant.

Ska tydligen vara i trakterna kring Näsby/Hällinge.
Senast redigerad av viperstyle 2022-10-29 kl. 22:57.
Citera
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrGrant
Jag tror inte heller på styckning. Blodspår hade de aldrig lyckats få bort. Jag tror T är i ett stycke.

Exakt så. Blodspår blir man inte av med.
Som att torka bort segt bläck.

Bluestar och Luminol hittar ALLA spår!

Jag förmodar att polisen redan sökt igenom lägenheten efter sådana spår.

Titta bara på spåren hemma hos Wilma.

Finns i FUP:en på startsidan om Wilma.
Senast redigerad av Fibonaccital 2022-10-29 kl. 22:56.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Min teori till att tjejerna inte erkänt än: de har haft psykiska sammanbrott. Därav den tidiga P7an

Då borde det vara enklare att få ett erkännande. Det är inte så att dom är/blir inlagda på psyk liksom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vladimir-Suckmeoff
JJs pappas gård skulle jag rekommendera att söka på också

Åkte förbi där idag, de har en sjö ett par hundra meter bakom huset, tyvärr får man inte köra ner där.
Även en större vattensamling på en åker bakom ladugården som såg lagom suspekt ut.

Så om bror el pappan hjälpte till finns anledning att kolla där även om polisen redan snokat runt där.
Citera
Medlem
stillsodarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linalo1990
Förstår. Det var egentligen mer en fundering än ett ifrågasättande☺️. Lite märkligt att det ej hörts rykten (vad jag vet) gällande henne och hennes aktivitet under dygnet.
Precis som jag svarade en annan användare nyss, och höll med denne om hur tyst det varit om MH, så är det ju mest JJ man hör om. Hade jag inte vetat att MH satt häktad så hade jag nästan undrat om hon inte var borta också....
Citera
2022-10-29, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Vännerna om konflikten innan Tove försvann:

https://sverigesradio.se/artikel/vannerna-om-konflikten-innan-tove-forsvann-ett-fjortisbrak

Varför väljer de att inte berätta vad bråket handlar om? Så störande… fjortisbråk kan innebära vad som helst
Citera
Medlem
Jag hör er, styckning låter inte som ett alternativ öht. Inte obemärkt åtminstone. Har bara så svårt att begripa hur man har guts till att släpa ut en kropp efter att grannar varit uppe och knackat på, samt att MGMen själva vet att det låtit en del från lägenheten. Men det är klart, adrenalin och lite tur på det. De har ju lyckats på något sätt.
Citera
Medlem
algenurbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lundb
Tror också det är planerat. Tankarna förs till det här runt 10 år gamla fallet.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Murder_of_Skylar_Neese

När jag såg det här fallet som du länkade till, så kom jag plötsligt ihåg ett liknande som jag läst om som hände på 80-talet.

https://en.wikipedia.org/wiki/Murder_of_Michele_Avila

Även om statistiken talar emot MGM, så händer det bevisligen att kvinnor dödar kvinnor.
Citera
Medlem
stillsodarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Ja och man kan tänka sig om familjen har uppgifter som skulle visa på att hon var hemma vettig tid eller ngt som visar på hennes oskuld så tänker jag att såna uppgifter hade man velat sprida som familj - men det är knäpptyst.

Jag bara antog du skrev om MH nu.
Ja, det gjorde jag. Som jag tänker gör hennes hemkomst att de hinner göra mer, eller mindre, innan hon kommer hem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in