Citat:
Ursprungligen postat av
Tjallak
Tycker det är lite intressant med Näsby. Ja skrev tidigare i tråden(måndags tror jag) om ett ödeshus där JJ med vänner har haft fester. Enligt uppgift ska detta hus ligga någonstans i trakterna kring Näsby/Hällinge. Vet tyvärr inte exakt var. Tror inte det gjorts nåt direkt sök åt de hållet. Men det är ju ett område eller väg som JJ bör vara bekant med.
Ja finns säkert forskning som visar att man gömmer och drar sig till områden som man är bekant med. Av olika skäl.
Hur bråttom var det och hur påverkar det att de är så unga och andra faktorer? M a o fattade de vad de höll på med? Är hon avlämpad 10 meter in vid nån p-plats längs 127:an typ. Jag vände på en sån idag, Självklart kunde jag inte låta bli att gå in i skogen och kika lite. Låg all möjligt där inne men bl. a. ett stort svart överdrag av nåt slag som var några m2. Tänkte att här kan hon ju lika gärna ligga under. Nu gjorde hon inte det men ligger hon inte i vatten så finns det ju svamplockare, hundrastare, fågelskådare, jägare och andra som kanske går rakt på en fyndplats till slut.