2022-10-29, 20:54
Medlem
BlyatMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalkonkungen
Och du tror inte att sånt går att manipulera?
Är du naiv eller rysstroll?

Men vad vill du ha som bevis?
En video på när biden håller i en C4 under vatten?

Allt, ALLT går att manipulera, allt går att dikta ihop, allt går att ljuga om.
Inget går att bevisa så sånna idioter som du blir nöjda, du är en hund som tror på allt USA och väst har att berätta för dig.

Jag tror att USA är ondskan bakom allt det här, de har orsakat det här kriget och de har tvingat oss in i NATO!
Ja, TVINGAT oss!!
Citera
2022-10-29, 20:54
Medlem
AdamSmiths avatar
Ryssen beskyller alltid andra för sådant de själva utför. Dvs. det här kan vi ta som ett kvittens på att det var Ivan som sprängde ledningarna.
Citera
2022-10-29, 20:56
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Vilka bevis har de? Det mesta pekar dock mot ryssen själv!
Vilka är dessa bevis som pekar mot ryssen?
Citera
2022-10-29, 20:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MAGBITTERTRUTH
Ryssarna anklagar nu officiellt att det var britterna som sprängde Nordstream 1 & 2!

Ryska federationens försvarsministerium uttalande:
https://www.youtube.com/watch?v=5TJnvyVIKpM

Sky News:
https://www.youtube.com/watch?v=8_crcsKMsfA

Nu jävlar går det undan, ryssarna kräver att detta ska tas upp och gå igenom i FN.
Mm, Boris gick i täten och sa till Zelensky att inte förhandla med Putin när det fanns ett avtal som båda verkade vara villiga att ta, i mars tror jag det var. När det blev uppenbart att Tyskland var på väg att vika sig och skulle bli tvungna att släppa på sanktionerna, så sprängdes NS. Skulle inte alls förvåna mig om det var britterna, de har hetsat på fortsatt konflikt hela tiden.
Citera
2022-10-29, 21:02
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Vem ska man tro på? Ryssarna ljuger och våra politiker ljuger oss ständigt rakt upp i ansiktet.
Tror gör man i kyrkan.

Du får granska det presenterade bevismaterialet själv och dra dina egna slutsatser.
Citera
2022-10-29, 21:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AdamSmith
Ryssen beskyller alltid andra för sådant de själva utför. Dvs. det här kan vi ta som ett kvittens på att det var Ivan som sprängde ledningarna.
Och syftet med att spränga sina bort sina intäkter är? Signalpolitik? Försöker Putin visa sin räckvidd i östersjön? Och det skulle hjälpa honom i Ukraina?

Signalpolitik är den enda förklaringen jag har hört till att Ryssland skulle vara gärningsman. Det är rätt svagt.
Citera
2022-10-29, 21:11
Medlem
YP4XQs avatar
Som Orban sade: Pampväldet EU ska falla likt det sovjetiska imperiet
Citera
2022-10-29, 21:11
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av titanbult
du vet , en trängd hund i ett hörn , hugger förr eller senare
Fast Ryssland är mer som en råtta. Ger man den en del av rummet istället för att slå ihjäl den direkt när den sätter foten i huset så förökar den sig över tid okontrollerat och tar till slut över och förstör hela huset ändå.
Citera
2022-10-29, 21:15
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Satellitbilder, radarinformation, ögonvittnen, inside-information. Är detta verkligen svåra grejer?
Lite svårt att få fram satellitbilder, radarinformation och ögonvittnen till en undervattensoperation.

inside-information blir väl det enda som finns kvar av de bevis som kan finnas från din lista, och det kräver ju en visselblåsare, vilka är svåra att hitta.
Citera
2022-10-29, 21:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Fast Ryssland är mer som en råtta. Ger man den en del av rummet istället för att slå ihjäl den direkt när den sätter foten i huset så förökar den sig över tid okontrollerat och tar till slut över och förstör hela huset ändå.

större chans att världens största kärnvapenmakt snart trycker på röda knappen , då är det över för oss alla

så inte så lätt att hunsa till lydnad om den inte vill liksom
Citera
2022-10-29, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Satellitbilder, radarinformation, ögonvittnen, inside-information. Är detta verkligen svåra grejer?

Enda gången, om inte mitt minne sviker mig, så har militären aldrig ens upptäckt en ubåt.
Ubåt 137 upptäckte lokalbefolkningen, när den hade strandat i deras trädgårdsland.

Men, visst kan Sveriges alla "satelliter" ha blivit bättre.
Om du hjälper dem att ställa in skärpan, kanske de hittar revolvern som användes i Palmemordet?
Citera
2022-10-29, 21:23
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
större chans att världens största kärnvapenmakt snart trycker på röda knappen , då är det över för oss alla
Om det blir mänsklighetens öde så hoppas jag att naturen i universum tar notis om att det var den Ryska genen som orsakade det och ser till att inga fler sådana genstrukturer produceras i universum, ever.
Råttosaurien Homo Sovieticus får taga plats i de utdöda arternas arkiv.
Citat:
så inte så lätt att hunsa till lydnad om den inte vill liksom
Ryssland upplever detta i Ukraina just nu, men fortsätter trots det att försöka hunsa.
Senast redigerad av Trolltestet 2022-10-29 kl. 21:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in