2022-10-29, 18:57
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Åsa Linderborg anklagade chefen för stadsteatern för övergrepp mot kvinnliga medarbetare. Han tog sitt liv. Sedan visade det sig att anklagelsen var lögn. Men Åsa fortsatte sin karriär. Fallenqvist ska dödas för något hon sa i affekt (som om inte vänstern gjort det, exempelvis att vita män ska utrotas). Är det rimligt? Det hela visar på det lustfyllda och skoningslösa hatet att förgöra enskilda människor, även de med liten betydelse. Det är inte Fallenqvists fras som är det centrala, utan möjligheten att kunna mörda en människa. Möjligheten ligger i att bestämma vad som får och kan sägas.

Vänta lite nu.

Vem har sagt att RF ska dödas???

Ditt inlägg är ytterst otrevligt och jag uppfattade det nästan som farligt/uppviglande?
Vem har talat om sådana vidriga saker???

Vi talar (skriver) om vart gränser går!
Citera
2022-10-29, 18:59
Medlem
develis avatar
Citat:
Ordval? Som om inte vänstern och media sagt tvivelaktiga och hatiska saker. Det går dock bra eftersom de har narrativet. Det är okej (ja rent av regel) att säga att vita nyfödda pojkar ser ut som apor, medan tolkningar av Anne Franks tonårstankar är sedeslösa och ska leda till dödsstraff. Samma personer som förföljer sådana som Fallenkvist kan förskjuta sina döttrar eftersom de anmält en ensamkommande (30-åring) för våldtäkt. För dig är det skitsamma, men inte dem det drabbar.
Varför skulle andras idiotiska uttalanden rättfärdiga Fallenkvist?

Finns öht ingen som resonerar i termer om dödsstraff, att hon ska dödas eller mördas.
Din överdrivna retorik är enbart patetisk - ett enda värdelöst sammelsurium av emotionellt svammel.

Fattar du att Åkesson och partiet inte ställer sig bakom hennes uttalande?
Därav är hon förflyttad bakom kulisserna.
De ämnar knappast arkebusera henne de heller...
Senast redigerad av develi 2022-10-29 kl. 19:58.
Citera
2022-10-29, 19:01
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Åsa Linderborg anklagade chefen för stadsteatern för övergrepp mot kvinnliga medarbetare. Han tog sitt liv. Sedan visade det sig att anklagelsen var lögn. Men Åsa fortsatte sin karriär. Fallenqvist ska dödas för något hon sa i affekt (som om inte vänstern gjort det, exempelvis att vita män ska utrotas). Är det rimligt? Det hela visar på det lustfyllda och skoningslösa hatet att förgöra enskilda människor, även de med liten betydelse. Det är inte Fallenqvists fras som är det centrala, utan möjligheten att kunna mörda en människa. Möjligheten ligger i att bestämma vad som får och kan sägas.

Vad sa RF i affekt menar du?
Tänkte du på Helg Seger??

Händelsen kring boken upplevs ju mer som ett arrangerat verk än under affekt.
Citera
2022-10-29, 19:04
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nej. Jag påvisar snarare att Fallenkvists ordval visar att hon inte ens läst boken.

Att hennes ordval visar att hon far med osanning.

Det är inte stilla och lugnt att vara undangömd nazisterna som för bort judar till läger.
Det ses också i dagbokens första 50 sidor - hon är nämligen mycket orolig.

Nu märker du ord för mig med. Det är en fruktansvärd och pressad situation familjen befinner sig i, men den är också händelselös och på det sättet stilla och lugn på ytan.

Har du dubbelkollat i boken att Anne inte skriver om sex på de första 50 sidorna? Jag misstror dig inte som så, men jag vill helst vara 100% och tänkte kolla upp saken själv vid tillfälle.
Citera
2022-10-29, 19:13
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Nu märker du ord för mig med. Det är en fruktansvärd och pressad situation familjen befinner sig i, men den är också händelselös och på det sättet stilla och lugn på ytan.

.
Bullshit.

Det är rent korkat att försöka framställa Anne som vilken tjej som helst och att hon lever i ro.

En judinna levde inte ett normalt liv 1942 och det kan tamejfan inte klassas som lugnt om hon är undangömd för att inte avrättas.
Situationen. Är. Inte. Händelselös.

Om Fallenkvist läst vad Anne skriver om hur judar grips så hade hon öht inte fokuserat på varken kåthet eller att hon är lösaktig.
Som om detta skulle vara att påvisa det goda.
Bah...
Citat:
Har du dubbelkollat i boken att Anne inte skriver om sex på de första 50 sidorna? Jag misstror dig inte som så, men jag vill helst vara 100% och tänkte kolla upp saken själv vid tillfälle
Jag har redan skrivit till dig då du hoppade in i min diskussion med Merwinna och även citerat vad som tas upp.
Jag skrev dock med reservation att jag har engelsk version, vilket jag inte kan tro gör nån skillnad.

Därför betvivlar jag att Fallenkvist har läst boken öht OCH hennes dåraktiga kommentar dagen efter förstärker misstanken om att hon inte ens läst inledande 50 sidor.
Senast redigerad av develi 2022-10-29 kl. 19:20.
Citera
2022-10-29, 19:16
Medlem
Citat:

Har du dubbelkollat i boken att Anne inte skriver om sex på de första 50 sidorna? Jag misstror dig inte som så, men jag vill helst vara 100% och tänkte kolla upp saken själv vid tillfälle.
Varför inte inse att Fallenkvist är en idiot och hålla käften?

Hennes namne blev just utesluten ur (sd) btw . . ..
Citera
2022-10-29, 19:17
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ordval? Som om inte vänstern och media sagt tvivelaktiga och hatiska saker. Det går dock bra eftersom de har narrativet. Det är okej (ja rent av regel) att säga att vita nyfödda pojkar ser ut som apor, medan tolkningar av Anne Franks tonårstankar är sedeslösa och ska leda till dödsstraff. Samma personer som förföljer sådana som Fallenkvist kan förskjuta sina döttrar eftersom de anmält en ensamkommande (30-åring) för våldtäkt. För dig är det skitsamma, men inte dem det drabbar.

Du jämför med någon vänstermupps sjuka dravel..
(Min åsikt: Finns muppar i alla grupperingar och det som bland annat utmärker en mupp är att de tappat greppet...)

* Varför jämför du? Det är inte topic.
Men om man nu ändå ska kommentera det så är väl den typen av vidriga uttalanden som du just drog upp som exempel både iq-befriat och uppviglande även det.

Du försöker blanda bort korten i leken.
* Eller (i onödan) lägga munkavel på en diskussion som handlar om väsentligheter för vårt samhälle!
Väsentligheter för grundläggande och gemensam respektfullhet.
Väsentligheter för en sund stabilitet!

Hur ska unga människor lära sig gränser om det aldrig kan diskuteras?
Det FINNS JU gränser!
Även enligt lag.
Då kan det vara vettigt att tala om det.
Citera
2022-10-29, 19:21
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Åkesson och partiet självt är tydligen åsiktspoliser enligt dig. Vars uttalande och åtgärder gör henne utsatt för mobbing och ger minskad frihet, social utfrysning, de hämnas och straffar.

Åkesson:
"jag tycker att det är ett förkastligt sätt att uttala sig på så klart"

Cavalli-Björklund som uttalar sig å partiets vägnar:
"partiet ser allvarligt på Fallenkvists ”okänsliga och olämpliga jargong på sociala medier”

Repressalier från partiet:
Borttagen som politiker i regionfullmäktige och Riks. Det vill säga omplacerad till "en lämpligare tjänst".

Den tjänst hon hade lyckades hon på egen maskin avveckla sig ifrån via att inte begripa vidden av sitt smaklösa inlägg.

Med åsiktsfrihet följer nämligen ansvar, speciellt som politiker. Det är inte fritt fram även om det som sagt är din våta dröm.

Ja, SD deltar som alla andra politiska organisationer i att legitimera åsiktspoliserna och åsiktskorridoren. De offrar som alla andra människor och individer som syndabockar åt mobben för organisationens skull och för att tillfredsställa massmedia och det är motbjudande och fel.

Ja, politiker skall granskas, men i första hand för vad de faktiskt gör och i andra hand gör vad de faktiskt anser. Ingen kan mer än jag tycka att man skall vara stenhård i att granska hur politiker faktiskt utövar den makt och det inflytande de har.

Bara dålig journalistik och dålig samhällsdebatt förväxlat detta med den hänsynslösa jakten på någon som sagt något fel eller har uttryckt en åsikt som upprör någon. Det är fördummande och ersätter riktig journalistisk granskning och allmän granskning av makten. Det tjänar inte allmänheten och medborgaren utan bara andra maktutövares syften.

Ansvar och utkrävande av ansvar för maktutövning är alltså inte liktydigt med att folk skall brännmärkas och ostaceras för en förment olämplig åsikt eller ett mindre väl valt ord eller uttryck.
Citera
2022-10-29, 19:29
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja, SD deltar som alla andra politiska organisationer i att legitimera åsiktspoliserna och åsiktskorridoren. De offrar som alla andra människor och individer som syndabockar åt mobben för organisationens skull och för att tillfredsställa massmedia och det är motbjudande och fel.

Ja, politiker skall granskas, men i första hand för vad de faktiskt gör och i andra hand gör vad de faktiskt anser. Ingen kan mer än jag tycka att man skall vara stenhård i att granska hur politiker faktiskt utövar den makt och det inflytande de har.

Bara dålig journalistik och dålig samhällsdebatt förväxlat detta med den hänsynslösa jakten på någon som sagt något fel eller har uttryckt en åsikt som upprör någon. Det är fördummande och ersätter riktig journalistisk granskning och allmän granskning av makten. Det tjänar inte allmänheten och medborgaren utan bara andra maktutövares syften.

Ansvar och utkrävande av ansvar för maktutövning är alltså inte liktydigt med att folk skall brännmärkas och ostaceras för en förment olämplig åsikt eller ett mindre väl valt ord eller uttryck.
Då tycker jag du tar detta till partiledningen istället för att anklaga allmänheten som ifrågasätter hennes jävligt korkade uttalande.

Om du vill göra skillnad med din exceptionellt gränslösa måttstock på åsiktsfrihet och noll moralkompass.

Vi andra är nämligen eniga med SDs åsikt om att hennes uttalande är helt förkastligt och en olämplig jargong.
Även om jag inte rent generellt är ense med partiet för övrigt så anser jag att hon inte är lämplig som politiker på regional nivå.

Att för övrigt försvara Fallenkvist in absurdum i din privata kamp för åsiktsfrihet - med ordval som drev, mobbing, åsiktspoliser, maktutövning, brönnmärkning, hänsynslös jakt etc etc - visar snarare att det inte är så värst högt i taket.

Meningsmotståndare ska tystas ner blir kontentan av dina utspel.
Citera
2022-10-29, 19:53
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
Vad sa RF i affekt menar du?
Tänkte du på Helg Seger??

Händelsen kring boken upplevs ju mer som ett arrangerat verk än under affekt.
Ja, vederbörande tycks inte ha värst koll på läget utöver helt absurda lögner om att hon ska dödas:

"Fallenqvist ska dödas för något hon sa i affekt"

Det är inte uttalande i affekt som den här tråden handlar om öht.

Hennes bokarrangemang, tre tända ljus, utvald kristen musik av en som levererar antisemitiska kommentarer och ett speciellt citat är ett genomtänkt pyssel och knåp.
Utöver hennes smaklösa ordval om Anne.
Citera
2022-10-29, 20:23
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ja, vederbörande tycks inte ha värst koll på läget utöver helt absurda lögner om att hon ska dödas:

"Fallenqvist ska dödas för något hon sa i affekt"

Det är inte uttalande i affekt som den här tråden handlar om öht.

Hennes bokarrangemang, tre tända ljus, utvald kristen musik av en som levererar antisemitiska kommentarer och ett speciellt citat är ett genomtänkt pyssel och knåp.
Utöver hennes smaklösa ordval om Anne.

Håller helt med.
Jag kan ej att tolka detta på annat vis.
Det var med vilja.
Och med historiken du och andra varit inne på tidigare så är man kanske inte så förvånad.
Dock besviken som jag skrev tidigare.
Det var bra att partiet gjorde en markering!

Utöver det vill jag säga att jag hoppas hon liksom andra i samma sits
ska mogna och förstå varför folk är upprörda.
Det finns alltid chans till en djupare personlig utveckling av liknande livserfarenheter.
OM man rannsakar sig själv (även om det kan vara smärtsamt/skamfullt på sätt o vis).
Och samtidigt VÄLJER att försöka förstå orsak och verkan OCH göra bättring efter bot.

Jag hoppas verkligen på det.
(Även om jag med åren förlorat mycket av min tidigare hoppfullhet skall tilläggas...)
Senast redigerad av Gracefulmind 2022-10-29 kl. 20:35.
Citera
2022-10-29, 21:01
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
Håller helt med.
Jag kan ej att tolka detta på annat vis.
Det var med vilja.
Och med historiken du och andra varit inne på tidigare så är man kanske inte så förvånad.
Dock besviken som jag skrev tidigare.
Det var bra att partiet gjorde en markering!

Utöver det vill jag säga att jag hoppas hon liksom andra i samma sits
ska mogna och förstå varför folk är upprörda.
Det finns alltid chans till en djupare personlig utveckling av liknande livserfarenheter.
OM man rannsakar sig själv (även om det kan vara smärtsamt/skamfullt på sätt o vis).
Och samtidigt VÄLJER att försöka förstå.

Jag hoppas verkligen på det.
Såg att den som tog över som ordförande för ungsvenskarna efter riksdagsledamoten Tobias Andersson (som sägs vara hennes ex och tröstar henne på Fb) har kritiserat henne.
Att det hon "publicerat är direkt olämpligt" och att det är "ingenting man som förtroendevald bör publicera oaktat vad man menar med det."

14 oktober skrev hon om Anne Frank och satte sig i rubrikerna igen.
15 oktober avtackades TA och Fallenkvist deltog på konventet.

" Ungsvenskarna har under helgen hållit förbundskonvent i Linköping. Även Rebecka Fallenkvist deltog i konventet, trots att hon inte har några förtroendeuppdrag inom Ungsvenskarna."
https://www.expressen.se/nyheter/ungdomsforbundets-kritik-mot-fallenkvist/

Den som tar minst avstånd är Fallenkvist själv. Hennes "ursäkt" försvinner i hennes Wall of text om henne själv och hennes jobb på Riks, varvat med tirader om hot, hat och drev.
Att hon är spontan, skämtsam och kämpat och kämpat med hjärta och själ.

Hon har garanterat engagerat sig tills det i stort sett brann i röven men det är liksom inte det väsentliga.

... Men några få ggr råkat lämnat en lucka för misstolkningar.; att detta var ett missförstånd som skapade såna svallvågor.

Det som tycks gå henne förbi är att folk inte ser arrangemanget som nåt missförstånd och hon är inte trovärdig.

Utom för ett fåtal då som envetet biter sig fast i rätten att få vräka ur sig vad som helst.
Senast redigerad av develi 2022-10-29 kl. 21:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in