Citat:
Ursprungligen postat av
kronertskocka
Är vi helt säkra på att det är två som varit med? Vet vi med säkerhet att MH är kvar i lägenheten kl.02:30 och att hon inte har däckat? Kan ju vara så enkelt som att JJ tiger därför att hon vet att ingen annan vet vad som hänt. Eller spårar jag på sånt som vi redan uteslutit nu?
Tänkte precis skriva samma sak. Kan det vara så att MH stack, TT och JJ är kvar och JJ har bett MH ljuga om att hon var där tills TT gick hem och att inget hände?
Är det en sån ”vit lögn” hon har bett henne dra då kan jag förstå att hon håller sig till den. JJ kan ha sagt till henne att TT gick hem och ingenting har hänt: men snälla du säg att du var här du med så inte polisen tror jag har gjort något!
En BFF i den åldern skulle lätt kunna hålla masken om det var så. Det måste nästan vara på det viset det finns inte en chans att två fjortisar (som aldrig gjort något tidigare) sitter och kör ”ingen kommentar” så länge.
En kanske. Men chansen att båda två är så
iskalla har jag svårt att tänka mig.
Jag vill veta om MH kom hem den natten eller om hon ”sov hos en kompis” och kom hem dagen efter. Och det vet jag att någon här vet!
Hade varit intressant om polisen gick in i ett förhör med MH och hintade om att JJ var på väg att sätta dit henne och rentvå sig själv. Oj vad det hade fått igång tankar och kvittrande. Men det är väl förbjudet att göra så í Sverige kan jag tänka mig.