2022-10-29, 19:23
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Nån med Expressen Premium som kan låsa upp dagens artikel och klistra in innehållet här? Dom nämner Mcdonaldsmannen som en av gåtorna i fallet, tillsammans med cykeln, ljuden och lägenheten. Varför är han så intressant? Trodde han var avförd från utredningen?
Observera regel 1.02, som handlar om upphovsrätten. Man får bara citera "enligt god sed", alltså bara lite grann.

/Mod
Citera
2022-10-29, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kronertskocka
Är vi helt säkra på att det är två som varit med? Vet vi med säkerhet att MH är kvar i lägenheten kl.02:30 och att hon inte har däckat? Kan ju vara så enkelt som att JJ tiger därför att hon vet att ingen annan vet vad som hänt. Eller spårar jag på sånt som vi redan uteslutit nu?

Ja jag vill med läsa den. Jag hoppas att polisen redan har uppgifter om mannen bara att media saknar uppgifter om VEM det är. Vill läsa hur expressen formulerar det.
Citera
2022-10-29, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Tidslinjen är skum.

kl 1 nöjet stängs

kl 1.49 pojvännen ringer T, allt är bra, hon ska hem till jj för att reda upp grälet lite. vad har dom hållt på med i 50 minuter? Hämtat jackorna, okej, men sen? Vem har sett dom stå utanför nöjet till 1.50? Har dom bråkat utanför? Vad händer här, under denna tiden? Det måste ju finnas mängder av vittnen som har sett dom efter 1.

Som du säger, går sen 20 - 30 minuter i skitväder. kl är nu 2.10 - 2.20
Sen, helt plötsligt 2.30 ska T hem enligt röstmeddelande eller vad det nu är.

Det tar ca 15 minuter att gå mellan Nöjet och JJ. 20-30 minuter från JJ till Mc Donalds. Nöjet ligger mitt emellan JJ Mc Donalds.
Citera
2022-10-29, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Tishko Ahmed "lyckades" i alla fall att dumpa sin älskling Wilma ut från lägenheten trots att grannar hörde bumpar. Iofs ett kvinnoskrik.
Tråkigt nog så behöll han hennes huvud i garderoben som man hittade 9 dagar senare..

Han är bekräftad narcissist. Frågan är om MSG är narcissistiska.
Då kan det ju bli lite problem med att nagla dem.

Det är ju inte mitt problem, hon var ju dum!

Ungefär som Engla fallet. ''Hon sparkade ju mig på benet"

hon sparkat honom på benet

(FB) Anders Eklunds mord på 10-åriga Engla Höglund i Stjärnsund, 2008

Det intressanta med Wilma-fallet är ju att teoretiskt sett är det inte helt säkert att Tishko blivit dömd för mord om han inte sparat hennes huvud i garderoben. Det finns ju en viss möjlighet att han inte hade blivit dömd alls.
Citera
2022-10-29, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Jo. Som jag förstått det finns även människor som kan bestämma sig inför sig själva att ett scenario de hittat på är verkligt, varför det inte känns som de ljuger när de berättar om det. Edvin Gyllensvaan, t.ex.
Är det det som kallas mytoman ?
Hur som - någon frågade tidigare i tråden om psykopati räknas som personlighets-störning
Vet inte om svar getts på den frågan
Vet att när jag läste psykologi kom frågan upp, och fick höra att psykopati räknas som personlighet snarare än personlighetsstörning/sjukdom
Därför kan de endast dömas till fängelse
Rättspsykriatisk vård kan de dömas till som har en störning som anses möjligt att ”behandla” vilket som jag förstod inte personlighet/psykopati gör

Rätta mig gärna om jag har fel !!
Citera
2022-10-29, 19:27
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Det intressanta med Wilma-fallet är ju att teoretiskt sett är det inte helt säkert att Tishko blivit dömd för mord om han inte sparat hennes huvud i garderoben. Det finns ju en viss möjlighet att han inte hade blivit dömd alls.
Totalt obegripligt misstag. Han tror att han är någon sorts gud. Påminner om styckmördare som samlar på troféer. Tishko är hemsk. Tror inte att JJ kommer upp i samma klass.
Citera
2022-10-29, 19:28
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Frågan som bör ställas är ju om de begått mordet i samförstånd eller om en av dem begått ett av någon form av impuls och då blir följdfrågan i så fall vad för motiv den andre har till att medverka till att dölja mordet? Det enklaste svaret är ju vänskap och lojalitet. Ett annat är att relationen mellan de båda MGM är att den ene är dominant och den andre underordnad denna i någon form och av den anledningen inte vågar/vill gå emot den andre. Sådana exempel på sammördande par finns ju.

Oavsett vad så kan man konstatera att oddsen för att man slår hål på deras storys och lögner ökar både med tiden och det faktum att de är just 2 som du påpekar.

Det faktum att de redan tycks ha blivit påkomna med en lögn (att båda skulle ha åkt till McD på morgonen) talar ju för att de inte har en helt vattentät story planerad som de lyckats upprätthålla.

Kruxet här sen blir att om de har ytterligare en tredje person eventuellt involverad (pappan?) så ökar chansen för att någon av dem antingen misslyckas upprätthålla lögnen, eller helt enkelt av samvetskval erkänner. Tids nog får vi veta hur den saken faller ut.

Det är väldigt många här på fb som vill tro att pappan varit delaktig. Jag är säker på att han haft flera förhör om sina förehavande lördag-söndag-måndag och det har inte framkommit något som gör att han skall bli häktad för medhjälp.
Jag har svårt att tro att han är inblandad. Lika lite som jag tror att grannen absolut inte varit behjälplig heller. Ser det inte ett dugg konstigt att han skjutsar henne mitt i natten då han ser hon är vinglig.
Citera
2022-10-29, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det man kan undra är:

- Hur säkert är vittnesmålet om att cykeln verkligen var fastlåst vid staketet?

Om man tittar på bilden, tänker man att det skulle innebära att cykeln står på gatan mer eller mindre?
Finns det annat staket? Typ vid ingången till själva källaringången? Det är ett ställe som jag själv många gånger låst fast min cykel vid.

- Stod cykeln fastlåst på insidan av staketet? Då kan man låsa fast cykeln vid ramen, hjulet.

- Eller stod cykeln låst, men inte fastlåst vid själva staketet, alltså bara lutat mot.

Jag tänker att även om man ser en cykel stå på ett ställe, är det inte säkert att man tänker på hur den är låst, om det inte finns något avvikande här.

Det kan vara så att man har pratat om det, eller tänkt flytta cykeln. Kanske reagerat på hur cykeln stod sas.

Det är väl inte osannolikt att någon använt T:s cykelnyckel för att både låsa upp och låsa om den. De nya placeringen ser lite ut som att man vill kasta blickarna åt ett håll. Att T*ove själv skulle ha låst cykeln där. Villospår...

Kallt agerande isf.

Man kan tänka sig att cykelnyckeln satt på samma knippa som hemmanyckeln?
Men finns också uppgifter om att det var en lånad cykel (av pappan eller nån i hans närhet) och sätter man då cykelnyckeln i sin egen knippa? Om ens en knippa existerar. Kanske bara lösa nycklar i fickan eller handväskan.
Men hade TT den på sig eller i väskan så bör det inte vara nåt bekymmer för MGM att lokalisera den.
Citera
2022-10-29, 19:31
Medlem
Skaraborg2s avatar
TT gick upp i rök natten mot den 16 oktober.

Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Jag håller med om det, att det är jävligt underligt. Jag kan sträcka mig till att JJ:s farsa tog hand om kroppen och att MGM inte vet exakt vad som hänt med den. Hade det inte varit för alla försvårande omständigheter hade jag omvänt trott på MGM:s oskuld.

Dels verkar de ha mördat Tove hemma hos JJ, och dels kunde man nästan tro dem när de hävdar att Tove drog hem därifrån. Samtidigt är det mycket mer osannolikt att Tove skulle ha haft maximal otur på hemvägen efter en skitkväll med oro, bråk och uppträden.

Det som är svårt att förstå är helt enkelt hur Tove kunnat bli puts väck.

Ja det är det verkligen.

Hon försvann upp i tomma intet så till den milda grad att efter snart två veckor så har hennes kropp ännu inte hittats. Undrar egentligen hur många personer som kan ha varit inblandade då hon försvann?
Citera
2022-10-29, 19:33
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemmatant
Är det det som kallas mytoman ?
Hur som - någon frågade tidigare i tråden om psykopati räknas som personlighets-störning
Vet inte om svar getts på den frågan
Vet att när jag läste psykologi kom frågan upp, och fick höra att psykopati räknas som personlighet snarare än personlighetsstörning/sjukdom
Därför kan de endast dömas till fängelse
Rättspsykriatisk vård kan de dömas till som har en störning som anses möjligt att ”behandla” vilket som jag förstod inte personlighet/psykopati gör

Rätta mig gärna om jag har fel !!
Mytomani tror jag kan yttra sig i onödiga lögner som är lätta att genomskåda, så visst. Dock mer tvångsmässigt och konstant ljugande. Vet inte om mytomaner tror på sina lögner. Edvin Gyllensvaan m.fl. har ett mer flytande förhållande till sanningen. Smått psykotiskt.
Citera
2022-10-29, 19:34
Medlem
AussieRedMans avatar
Japp har reda på det finns 2 kvarndammar, en föreda kvarndamm och en kvarnens kvarndamm rätt centralt nära ett gatukök. Tror det är den centrala som håller på att tömmas?
Citera
2022-10-29, 19:34
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kronertskocka
Är vi helt säkra på att det är två som varit med? Vet vi med säkerhet att MH är kvar i lägenheten kl.02:30 och att hon inte har däckat? Kan ju vara så enkelt som att JJ tiger därför att hon vet att ingen annan vet vad som hänt. Eller spårar jag på sånt som vi redan uteslutit nu?

Tänkte precis skriva samma sak. Kan det vara så att MH stack, TT och JJ är kvar och JJ har bett MH ljuga om att hon var där tills TT gick hem och att inget hände?

Är det en sån ”vit lögn” hon har bett henne dra då kan jag förstå att hon håller sig till den. JJ kan ha sagt till henne att TT gick hem och ingenting har hänt: men snälla du säg att du var här du med så inte polisen tror jag har gjort något!

En BFF i den åldern skulle lätt kunna hålla masken om det var så. Det måste nästan vara på det viset det finns inte en chans att två fjortisar (som aldrig gjort något tidigare) sitter och kör ”ingen kommentar” så länge.

En kanske. Men chansen att båda två är så
iskalla har jag svårt att tänka mig.

Jag vill veta om MH kom hem den natten eller om hon ”sov hos en kompis” och kom hem dagen efter. Och det vet jag att någon här vet!

Hade varit intressant om polisen gick in i ett förhör med MH och hintade om att JJ var på väg att sätta dit henne och rentvå sig själv. Oj vad det hade fått igång tankar och kvittrande. Men det är väl förbjudet att göra så í Sverige kan jag tänka mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in