2022-10-29, 19:08
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Psykopater mm pallar. Betänk att det finns mördare som dels kanske inte ens ser sitt brott som ett brott, utan att deras jag har en rättfärdigande anledning bakom sitt dåd. Dels finns det också de som saknar empatisk känsloförmåga alls. För dessa typer av mördare är det förmodligen inte så svårt att sitta och neka till något. Det finns ju mördare som än idag inte erkänner sina våldsbrott. Tishko Ahmed är ju en sådan exempelvis. Han satt ju vad det verkar under hela utredningen, och även i rätten, och än idag helt utan till synes ånger inför det dåd han dömts för.
Jo. Som jag förstått det finns även människor som kan bestämma sig inför sig själva att ett scenario de hittat på är verkligt, varför det inte känns som de ljuger när de berättar om det. Edvin Gyllensvaan, t.ex.
Citera
2022-10-29, 19:09
Medlem
Kellywomans avatar
Inslag på tv4 nyheterna nyss. 200 frivilliga som sökte och bilder från när de letade i en bäck. Verkade resultatlöst
Citera
2022-10-29, 19:09
Medlem
Citat:
Psykopater mm pallar. Betänk att det finns mördare som dels kanske inte ens ser sitt brott som ett brott, utan att deras jag har en rättfärdigande anledning bakom sitt dåd. Dels finns det också de som saknar empatisk känsloförmåga alls. För dessa typer av mördare är det förmodligen inte så svårt att sitta och neka till något. Det finns ju mördare som än idag inte erkänner sina våldsbrott. Tishko Ahmed är ju en sådan exempelvis. Han satt ju vad det verkar under hela utredningen, och även i rätten, och än idag helt utan till synes ånger inför det dåd han dömts för.

Hade det handlat om 1 mgm hade jag knappt funderat över det. Men nu är det 2, där dom kan spela ut deras historier mot varandra. Räcker med en liten detalj som inte stämmer så kan dom börja nysta upp.

Eller så har dom nån sjuk relation och ingått en djävulspakt med varandra.
Citera
2022-10-29, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Kolla MH pappas fb sida om du känner igen sjön? Jag gör det inte. Iallafall inte från stugan sett.

Kollade nu, och kan inte placera vart det är!
Citera
2022-10-29, 19:13
Medlem
stillsodarks avatar
Citat:
Själva grejen är ju den att... Vad ger nycklarna då? Låt oss säga att de skulle hitta nycklarna där. Det talar fortfarande teoretiskt sett inte något om huruvida T själv slängt dem där eller en GM. Det enda som det talar om är att någon har tagit nycklarna dit. Det talar inte ens om huruvida T:s kropp befunnit sig vid dammen. Poängen här är att jag lite undrar varför man då lade SÅ stor energi på just hitta de sakerna i dammen. Känns väl som man hade något mer strategiskt skäl bakom ytterligare?

Inser att jag låter kritisk och pessimistisk till polisens agerande här, det är inte meningen. Det är jättebra att de söker i dammen noggrant. Men det vore intressant att lite få veta mer kring strategin här.

De nämner bl.a även telefon enligt media. Och hittar de Den så kan de ju få många svar. Men annars håller jag med dig lite. Antar att de letar efter en kropp. De har ju fortfarande inte (efter vad jag läst hittills) gått ut med nåt annat än att de letar efter en Levande Tove. Dock har ju deras agerande visat på annat. Att de drog ner på sökandet och bara skulle inrikta sig på tips och om de fick specifika ställen att leta på. Av det känner jag att de utgår från att hon tyvärr inte lever längre. Därav inte samma brådska att hitta henne. Hoppas dock fortfarande att hon ska hittas vid liv.
Citera
2022-10-29, 19:13
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vivamama
En sak jag inte fattar! Hur kan JJ vara så dum och säga att både hon och MH åkte till McD? Fattar hon inte att grannen kommer höras?

Tycker allt är så märkligt, typ både att de känns "smarta" men också helt jävla dumma i huvudet.

Men vet vi att hon sagt det till polisen (förhör)?

Kan det vara uppgifter som media har fått av någon källa, som i det här fallet skulle kunna vara någon av JJ:s vänner som hon ringde till dagen efter; dvs den version som JJ själv vill ska finnas? Eller någon annan som media har pratat med som är bekant med någon vän?

Kanske trodde hon att vännerna aldrig skulle få veta sanningen?

Jag tror nog inte JJ är dummare än att hon fattar att en sådan lögn kommer man inte undan med, så i förhör kommer hon säkert att försöka slingra sig.

Och naturligtvis kommer eller är vännerna redan förhörda om hon ringt till dom på morgonen/dagen efter. Så hon kommer att konfronteras med bevisen mot vad hon uppgivit till andra.
Citera
2022-10-29, 19:15
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Normalt sett vill jag inte krångla till det. Och det är ovanligt med medhjälpare. Men jag får f.. inte ihop det här annars med den lilla info vi har. Att båda sitter tysta med vetskapen om vart kroppen är, är osannolikt för mig. Jag försöker helt enkelt hitta förklaringar till det.
Jag håller med om det, att det är jävligt underligt. Jag kan sträcka mig till att JJ:s farsa tog hand om kroppen och att MGM inte vet exakt vad som hänt med den. Hade det inte varit för alla försvårande omständigheter hade jag omvänt trott på MGM:s oskuld.

Dels verkar de ha mördat Tove hemma hos JJ, och dels kunde man nästan tro dem när de hävdar att Tove drog hem därifrån. Samtidigt är det mycket mer osannolikt att Tove skulle ha haft maximal otur på hemvägen efter en skitkväll med oro, bråk och uppträden.

Det som är svårt att förstå är helt enkelt hur Tove kunnat bli puts väck.
Citera
2022-10-29, 19:16
Medlem
Citat:
Hade det handlat om 1 mgm hade jag knappt funderat över det. Men nu är det 2, där dom kan spela ut deras historier mot varandra. Räcker med en liten detalj som inte stämmer så kan dom börja nysta upp.

Frågan som bör ställas är ju om de begått mordet i samförstånd eller om en av dem begått ett av någon form av impuls och då blir följdfrågan i så fall vad för motiv den andre har till att medverka till att dölja mordet? Det enklaste svaret är ju vänskap och lojalitet. Ett annat är att relationen mellan de båda MGM är att den ene är dominant och den andre underordnad denna i någon form och av den anledningen inte vågar/vill gå emot den andre. Sådana exempel på sammördande par finns ju.

Oavsett vad så kan man konstatera att oddsen för att man slår hål på deras storys och lögner ökar både med tiden och det faktum att de är just 2 som du påpekar.

Det faktum att de redan tycks ha blivit påkomna med en lögn (att båda skulle ha åkt till McD på morgonen) talar ju för att de inte har en helt vattentät story planerad som de lyckats upprätthålla.

Kruxet här sen blir att om de har ytterligare en tredje person eventuellt involverad (pappan?) så ökar chansen för att någon av dem antingen misslyckas upprätthålla lögnen, eller helt enkelt av samvetskval erkänner. Tids nog får vi veta hur den saken faller ut.
Citera
2022-10-29, 19:19
Medlem
Nån med Expressen Premium som kan låsa upp dagens artikel och klistra in innehållet här? Dom nämner Mcdonaldsmannen som en av gåtorna i fallet, tillsammans med cykeln, ljuden och lägenheten. Varför är han så intressant? Trodde han var avförd från utredningen?
Citera
2022-10-29, 19:19
Medlem
Citat:

Är vi helt säkra på att det är två som varit med? Vet vi med säkerhet att MH är kvar i lägenheten kl.02:30 och att hon inte har däckat? Kan ju vara så enkelt som att JJ tiger därför att hon vet att ingen annan vet vad som hänt. Eller spårar jag på sånt som vi redan uteslutit nu?
Citera
2022-10-29, 19:20
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:

Tishko Ahmed "lyckades" i alla fall att dumpa sin älskling Wilma ut från lägenheten trots att grannar hörde bumpar. Iofs ett kvinnoskrik.
Tråkigt nog så behöll han hennes huvud i garderoben som man hittade 9 dagar senare..

Han är bekräftad narcissist. Frågan är om MSG är narcissistiska.
Då kan det ju bli lite problem med att nagla dem.

Det är ju inte mitt problem, hon var ju dum!

Ungefär som Engla fallet. ''Hon sparkade ju mig på benet"

hon sparkat honom på benet

(FB) Anders Eklunds mord på 10-åriga Engla Höglund i Stjärnsund, 2008
Citera
2022-10-29, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stillsodark
De nämner bl.a även telefon enligt media. Och hittar de Den så kan de ju få många svar. Men annars håller jag med dig lite. Antar att de letar efter en kropp. De har ju fortfarande inte (efter vad jag läst hittills) gått ut med nåt annat än att de letar efter en Levande Tove. Dock har ju deras agerande visat på annat. Att de drog ner på sökandet och bara skulle inrikta sig på tips och om de fick specifika ställen att leta på. Av det känner jag att de utgår från att hon tyvärr inte lever längre. Därav inte samma brådska att hitta henne. Hoppas dock fortfarande att hon ska hittas vid liv.

Fast behöver de verkligen hitta telefonen då?
All datatrafik till och från telefonen kan de väl ändå få ut ifrån operatören?
Det enda de hittar på mobilen som man inte kan få från operatörens datatrafiklogg är väl de bilder/filmer som spelats in på den utan att skickas till någon eller laddas upp i ett cloud/moln?

Däremot kan de ju hitta fingeravtryck och andra spår på mobilen förstås, så visst finns det ändå ytterligare anledningar till att vilja hitta den förstås. Samt som tidigare nämnt att man då kan knyta antingen BO eller någon MGM till att ha varit förbi dammen vid någon tidpunkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in