2022-10-29, 15:32
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Den där jevla cykeln igen.

Samma tid finns det uppgifter om att man ser Toves cykel stå parkerad och låst vid ett staket utanför bostaden.
https://archive.ph/Ixlil

Detta innebär ju att vederbörande måste ha låst upp den med nyckel.

När cykeln senare hittades på Gränsgatan 16 så blev den låst på framhjulet.

Hur gick detta till?

Var är i så fall är nyckeln?
Ligger den i brunnen utanför?

https://imgur.com/a/9DMuvrh

Det man kan undra är:

- Hur säkert är vittnesmålet om att cykeln verkligen var fastlåst vid staketet?

Om man tittar på bilden, tänker man att det skulle innebära att cykeln står på gatan mer eller mindre?
Finns det annat staket? Typ vid ingången till själva källaringången? Det är ett ställe som jag själv många gånger låst fast min cykel vid.

- Stod cykeln fastlåst på insidan av staketet? Då kan man låsa fast cykeln vid ramen, hjulet.

- Eller stod cykeln låst, men inte fastlåst vid själva staketet, alltså bara lutat mot.

Jag tänker att även om man ser en cykel stå på ett ställe, är det inte säkert att man tänker på hur den är låst, om det inte finns något avvikande här.

Det kan vara så att man har pratat om det, eller tänkt flytta cykeln. Kanske reagerat på hur cykeln stod sas.

Det är väl inte osannolikt att någon använt T:s cykelnyckel för att både låsa upp och låsa om den. De nya placeringen ser lite ut som att man vill kasta blickarna åt ett håll. Att T*ove själv skulle ha låst cykeln där. Villospår...

Kallt agerande isf.
Citera
2022-10-29, 15:32
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Men låst vid ett staket behöver inte betyda att den var fastlåst i staketet, kan menas att cykeln var låst och parkerad vid staketet?

Jo, det har Du rätt i...

Senast redigerad av Fibonaccital 2022-10-29 kl. 15:35.
Citera
2022-10-29, 15:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Yes. Det känns som det vore för mycket jobb om man ändå ska lämna kroppen öppet. Nästan lättare att gräva ned den eller placera den i en brunn.
Det börjar kännas lite hopplöst.
Citera
2022-10-29, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Det enda rimliga här är att T var osams med pojkvännen under natten.
Varför skulle det vara det enda rimliga här? Att T är osams med pojkvännen?
Hur kom du fram till det?
Citera
2022-10-29, 15:34
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av algenurbo
Vill poängtera att jag inte tror att MGM varit så "väl planerande" men det finns ju stora påsar för typ kostymer och klänningar med en ventil på, som man kan koppla till en dammsugare och dra vacuum så att kläderna tar mindre utrymme i en resväska. Inte helt otroligt att en ung dam har en sådan påse hemma hos sig.

Nej, jag tror nog inte heller att det var välplanerat, kanske. Och köra en damsugare mitt i natten i det lyhörda huset, knappast, fast kanske på morgonkvisten/mittpådagen, efter inköp av rengöringsmedel.....

Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Bra svar. Och tack för svaren.

Det jag vill komma fram till är isf att - hur troligt är det då att de har lyckats forsla bort hennes kropp ifrån lägenheten med tanke på den snäva tidsram det tycks handla om? Känns det inte som att hon isf har bragts om livet på annan plats? Oddsen för att hon ska ha mördats i lägenheten, och sen forslats iväg omedelbart i en bil inom en kvart känns ju liten. Vakuumförpackningsmaskin etc har de ju inte haft tillgång till får man ju anta. Eftersom man då med andra ord inte verkar misstänka att mord skett i lghn om man tolkar polisens ageranden korrekt så känns det ju som att teorin här i tråden om att hon ska ha strypts i den haltar något?

Känns det isf inte mer troligt att man forslade ut henne levandes på något vis i en bil och sen körde ut med henne i skogen och mördade henne där? Alternativt att man helt enkelt slängde ner henne i någon grop och lät henne självdö där etc. Kanske rentav är så att hon gick med ut till en bil frivilligt intet ont anandes.

Blott spekulationer förstås. Men just det här fallet tycks inte helt glasklart från mitt perspektiv iaf sett exakt vad som kan ha hänt och vart.

Ja, någonting har ju hänt där i lägenheten, alla dunsar etc. Men, JJ är hästtjej, travhästar. I alla fall JJs pappa har tränat/tränar travhästar. För travhästar brukar man ha ett större medicinskåp, och t.ex. smärtstillande medicin och sprutor.

Jag har hela tiden varit lite emot "drogteorin" som med knark/narkotika, piller i TTs drink/öl/kaffe, men om jag tänker vidare, jaa JJ stjäl hästmedicin och spruta och sätter sprutan i TT som precis ska gå, TT fösöker ta sig ur greppet, sparkar och slår. Sedan får JJ och MH ut hennet till bilen, dumpar TT i skogen (de tror hon "bara" är medvetslös) för att hon ska "lära sig en läxa", men TT dör där i skogen....

Men med hästmedicinsteorin då bör TT kunnat skrika ett en ministund i alla fall...... och den kräver en stor och längre planering, riktigt överlagt mord.

Nja, jag tror mest på strypteorin i alla fall, även om jag också börjar tro att det även här kan röra sig om en riktig planering, att MGMs faktiskt har lurat TT till restaurangen.....
Citera
2022-10-29, 15:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av movingmad
Vad ville du ha sagt med screenshot-länken? Den bilden har varit uppe många gånger förut, utan täckta ansikten.

Det framgår med all önskvärd tydlighet av texten, förstår inte hur du kunde missa den. Märklig fråga.
Citera
2022-10-29, 15:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Den där jevla cykeln igen.

Samma tid finns det uppgifter om att man ser Toves cykel stå parkerad och låst vid ett staket utanför bostaden.
https://archive.ph/Ixlil

Detta innebär ju att vederbörande måste ha låst upp den med nyckel.

När cykeln senare hittades på Gränsgatan 16 så blev den låst på framhjulet.

Hur gick detta till?

Var är i så fall är nyckeln?
Ligger den i brunnen utanför?

https://imgur.com/a/9DMuvrh

Alla Ts saker, som mobil, nycklar hem, cykelnycklar osv fanns kvar i lägenheten nät T dog, för att T dog i lägenheten. mgm hade cykelnycklarna, och låste upp cykeln efter 4 eftersom cykeln setts då, sen har dom rullat bort den en bit, eller cyklat på den. Sen låst den ocgh sprungit hem. Slängt cykelnycklarna i en buske eller soptunna varsomhelst
Citera
2022-10-29, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av algenurbo
Stämmer troligtvis inte eftersom hennes klass har ett instagramkonto där de utför uppdrag, JJ syns tydligt i ett av klippen beställa en drink och dricka av den eftersom det var ett av uppdragen.

Kan så varit till 18 årsdagen bara då om hon kommer från ett religiöst hem
Citera
2022-10-29, 15:39
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Nej, jag tror nog inte heller att det var välplanerat, kanske. Och köra en damsugare mitt i natten i det lyhörda huset, knappast, fast kanske på morgonkvisten/mittpådagen, efter inköp av rengöringsmedel.....

Ja, någonting har ju hänt där i lägenheten, alla dunsar etc. Men, JJ är hästtjej, travhästar. I alla fall JJs pappa har tränat/tränar travhästar. För travhästar brukar man ha ett större medicinskåp, och t.ex. smärtstillande medicin och sprutor.

Jag har hela tiden varit lite emot "drogteorin" som med knark/narkotika, piller i TTs drink/öl/kaffe, men om jag tänker vidare, jaa JJ stjäl hästmedicin och spruta och sätter sprutan i TT som precis ska gå, TT fösöker ta sig ur greppet, sparkar och slår. Sedan får JJ och MH ut hennet till bilen, dumpar TT i skogen (de tror hon "bara" är medvetslös) för att hon ska "lära sig en läxa", men TT dör där i skogen....

Men med hästmedicinsteorin då bör TT kunnat skrika ett en ministund i alla fall...... och den kräver en stor och längre planering, riktigt överlagt mord.

Nja, jag tror mest på strypteorin i alla fall, även om jag också börjar tro att det även här kan röra sig om en riktig planering, att MGMs faktiskt har lurat TT till restaurangen.....

Det vet vi inte.
Det enda jag har sett här inne är att MGM handlade på DollarStore.
Det har en hel del rengöringsmedel.
Citera
2022-10-29, 15:39
Medlem
algenurbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette

Ja fast det är vanligt med "handpumpar" till dessa också eftersom man oftast inte har tillgång till dammsugare i hotellrum.
Citera
2022-10-29, 15:40
Medlem
algenurbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Kan så varit till 18 årsdagen bara då om hon kommer från ett religiöst hem

var det på hennes 18-års dag som klippet filmades?
Citera
2022-10-29, 15:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Spotlife
Ja, när TT skulle gå drabbade paniken JJ som fick hjälp av den ledsna och lättledda MH att försöka dunka lite vett i TT. TT hade andra tankar om sitt och andra människors liv och ville nog berätta vad hon visste för andra.
Detta gillade nog inte JJ som fick MH att agera.
När det var färdigt skulle JJ gå ut för att sondera terrängenDå möter hon grannen som nog ställer några frågor, JJ höftar hårt och säger sig vilja till MCd trotts att hon inte är hungrig. Men något måste hon ju hitta på för hon kan troligen inte säga som det är.
Väl på Mcd beställer JJ det minsta möjliga för hon är proppmätt av allt adrenalin som strömmar i hennes kropp, antagligen äter hon sakta och låter mycket försvinna på toaletten eller på annat sätt. För hungrig var hon då rakt inte. Bara sugen på att vilseleda, vilket hon kanske inte gjorde för första gången i sitt liv?

Hade hon tagit amfetamin så var hon knappast hungrig heller, sova verkar det inte blivit mycket av, också noterat att hon köpte så lite mat, och tolkat det som att gick på speed. Hon fick spela med, hade andra planer om hon inte mött grannen. Låter som ett verklighetstroget händelseförlopp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in