2022-10-29, 17:27
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Bilden man får i sociala medier av de två MGM är ju inte direkt att de är särskilt mogna för sin ålder dock...
Verkligen inte. Jämför med TT som faktiskt kommit in på läkarlinjen och gått en termin för att sedan ta en paus. Inte så lätt att komma in på läkarlinjen.
Citera
2022-10-29, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
Verkligen verkligen synd och synd att det är så mycket småbarn finns i tråden som man måste käbbla med. Greven var verkligen en tillgång i tråden!

Har Greven lagt ner ?
Citera
2022-10-29, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oaklake-15
Nu måste jag få skriva jag FATTAR inte!!!

01:49 TT pratar med pojkvän allt är ok
01:50 TT,JJ,MH går från nöjet tsm hem till JJ

Promenaden tar ca 20min eller mer?

02:10 hemma i JJs lägenhet
02:30 TT meddelar pojkvännen att hon är på väg hem

Här stämmer väl ändå något inte, varför går man åt helt fel håll till JJ i riktigt skitväder för att sen bara vara där i 20min sen meddela sig till pojkvännen att man är på väg hem?
Skulle nu promenaden ta 30 min från nöjet till JJs lägenhet är det ju ännu mer konstigt då skulle hon varit där i 10minuter

Detta har jag också funderat på. Varför gå hela vägen dit, om man inte planerar att stanna? Hon måste ha haft något ärende, dvs inte gått dit för nöjes skull. Hämtat eller köpt något, kanske droger? Kanske visste pojkvännen att hon gick dit för att skaffa något, och vågade därför inte ringa polisen?
Citera
2022-10-29, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Möjligt, men granne ville skjutsa? Något stök ändå

Citat:
Ursprungligen postat av Denke86
Har Greven lagt ner ?
Avstängd tyvärr
Citera
2022-10-29, 17:30
Medlem
Fibonaccitals avatar
Lite nytt - kanske...

TV: De hjälps åt att söka i bäcken – insatser över hela Vetlanda
https://www.vetlandaposten.se/2022-10-29/tv-de-hjalps-at-att-soka-i-backen-insatser-over-hela-vetlanda

Söker fynd efter Tove i bäck
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=980012

21-årig kvinna försvunnen i Vetlanda
https://www.aftonbladet.se/story/21-arig-kvinna-forsvunnen-i-vetlanda
Senast redigerad av Fibonaccital 2022-10-29 kl. 17:36. Anledning: Lade till en länk till AB
Citera
2022-10-29, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Jag har missat nått någonstans, hur vet vi att likhundar inte fått spår?

Det vet vi inte, det är mitt antagande eftersom ingenting som framkommit antyder att polisen trott (förrän nu kanske) att T bragts om livet i lghn egentligen. Hade hon gjorts det borde ju likhundarna hittat spår där. Det faktum att man bara häktat på sannolika skäl för människorov och inget annat grövre personbrott annars talar väl för det med, eller? Skulle man ha via likhundarna hittat spår efter en död kropp hade väl det blivit en större fokus på det också i söken och i polisens hantering av fallet. Vill jag tro?
Citera
2022-10-29, 17:32
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hannha
Fattar det som att det bara var en av kvinnorna som åkte med grannen till donken…. Var den andra kvinnan kvar i lägenheten?
Den här cykeln är ju också märklig… stod cykeln öh vid kvinnans lägenhet eller kan T själv ställt den där?

Ja det är bara JJ som åkte till McD. Vart MH har befunnit sig vet vi inte med säkerhet - men troligtvis kvar i JJ:s lägenhet.

TT har varit i JJ:s lägenhet enligt både JJ:s och MH:s versioner av vad som hände. Hon gick med de två från Nöjet och hade då cykeln med sig. Cykeln har sedan observerats stå parkerad och låst vid huset där JJ har sin lägenhet.

Cykeln ska dessutom ha observerats där EFTER den tidsangivelse som de misstänkta påstår att TT lämnade JJ:s lägenhet.

Märkligt är nog det minsta man kan säga.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Oaklake-15
Nu måste jag få skriva jag FATTAR inte!!!

01:49 TT pratar med pojkvän allt är ok
01:50 TT,JJ,MH går från nöjet tsm hem till JJ

Promenaden tar ca 20min eller mer?

02:10 hemma i JJs lägenhet
02:30 TT meddelar pojkvännen att hon är på väg hem

Här stämmer väl ändå något inte, varför går man åt helt fel håll till JJ i riktigt skitväder för att sen bara vara där i 20min sen meddela sig till pojkvännen att man är på väg hem?
Skulle nu promenaden ta 30 min från nöjet till JJs lägenhet är det ju ännu mer konstigt då skulle hon varit där i 10minuter

Tidslinjen är skum.

kl 1 nöjet stängs

kl 1.49 pojvännen ringer T, allt är bra, hon ska hem till jj för att reda upp grälet lite. vad har dom hållt på med i 50 minuter? Hämtat jackorna, okej, men sen? Vem har sett dom stå utanför nöjet till 1.50? Har dom bråkat utanför? Vad händer här, under denna tiden? Det måste ju finnas mängder av vittnen som har sett dom efter 1.

Som du säger, går sen 20 - 30 minuter i skitväder. kl är nu 2.10 - 2.20
Sen, helt plötsligt 2.30 ska T hem enligt röstmeddelande eller vad det nu är.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfrulle
Hon pratade ju in i pojkvännens telefonsvarare klockan 02:30 och sa att hon var på väg hem.

Det är en trådsanning och bör förtydligas när man skriver om det, även att källan i tråden haft bra info tidigare.
Citera
2022-10-29, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
https://www.bildtagg.se/bild/d5w2szb27xi79pvnm8fziit

https://www.bildtagg.se/bild/9lyv3jrvt7kh5xzr621h75kp

Tack. Skulle kunna vara Grumlan, men jag får ändå inte riktigt den känslan. Var så längesedan jag var vid Nömmen väster om Björkeby att jag inte minns hur det ser ut där, men det finns gott om stugor precis vid vattnet.
Citera
2022-10-29, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrGrant
Verkligen inte. Jämför med TT som faktiskt kommit in på läkarlinjen och gått en termin för att sedan ta en paus. Inte så lätt att komma in på läkarlinjen.

Nej, det krävs trots allt en hel del för det. Jag har vänner som går/gått läkarlinjen och vet hur tufft det var för dem att komma in.

Dock ska man ju säga att det faktum att hon tog studieuppehåll efter blott en termin lämnar något form av frågetecken till varför? Är det någon som har någon kännedom om varför hon gjort det?
Citera
2022-10-29, 17:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Det vet vi inte, det är mitt antagande eftersom ingenting som framkommit antyder att polisen trott (förrän nu kanske) att T bragts om livet i lghn egentligen. Hade hon gjorts det borde ju likhundarna hittat spår där. Det faktum att man bara häktat på sannolika skäl för människorov och inget annat grövre personbrott annars talar väl för det med, eller? Skulle man ha via likhundarna hittat spår efter en död kropp hade väl det blivit en större fokus på det också i söken och i polisens hantering av fallet. Vill jag tro?
Jag förstår hur du tänker.
Frågan är om dom har gått med likhundar? Eller vad markerar polisens sökhundar för?
Någon i tråden sa att sökhundarna hade markerat för Wilmas huvud som låg högt upp i garderoben, men att hundföraren missat huvudet ändå?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in