2022-10-29, 17:18
Medlem
Trakessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jag tänkte mig mer en sådan här (bra att ha i en enrumslägenhet:

https://www.ikea.com/gb/en/p/hol-storage-table-acacia-50161321/

Sjunker nog bra och snabbt och kan flyttas med pirra.....
Den sjunker inte om du inte fyller den med något tungt. Har en själv och vet att den flyter.
Citera
2022-10-29, 17:18
Medlem
Nu måste jag få skriva jag FATTAR inte!!!

01:49 TT pratar med pojkvän allt är ok
01:50 TT,JJ,MH går från nöjet tsm hem till JJ

Promenaden tar ca 20min eller mer?

02:10 hemma i JJs lägenhet
02:30 TT meddelar pojkvännen att hon är på väg hem

Här stämmer väl ändå något inte, varför går man åt helt fel håll till JJ i riktigt skitväder för att sen bara vara där i 20min sen meddela sig till pojkvännen att man är på väg hem?
Skulle nu promenaden ta 30 min från nöjet till JJs lägenhet är det ju ännu mer konstigt då skulle hon varit där i 10minuter
Citera
2022-10-29, 17:19
Medlem
Fattar det som att det bara var en av kvinnorna som åkte med grannen till donken…. Var den andra kvinnan kvar i lägenheten?
Den här cykeln är ju också märklig… stod cykeln öh vid kvinnans lägenhet eller kan T själv ställt den där?
Citera
2022-10-29, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
JJ borde vänt upp för att hämta med sin egen mobiltelefon, nu när planerna på att lägga ett mobilt spår och sannolikt även forsla med cykeln, gick i stöpet. JJ tänker snabbt och i flera led.

Iså fall gjorde hon ett misstag med att ta med T s telefon till mcdonalds. Vi ska nog inte överskatta en stressad 19 årings förmåga att lägga villospår. Men hon verkar helt klart drivande i detta kaos.
Citera
2022-10-29, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Har du hört vart familjen H kan ha sin stuga?

Jag har ju inte Facebook, har du någon länk till bild? Jag fick intrycket att åtminstone pappan inte är härifrån, det finns träffar från en pingstkyrka i Huskvarna där han var verksam 2003/2004.
Citera
2022-10-29, 17:21
Medlem
algenurbos avatar
Att JJ sa att hon skulle till McD är kanske inte en snabb ogenomtänkt lögn i alla fall... Ifall hon var på väg för att göra sig av med TTs saker då grannen stannar henne i trappen så hade hon antagligen TTs saker i händerna... Vad har man för bra anledning till att stå med dessa saker i händerna, en plånbok och en telefon mitt i natten... Jo hon har just ringt mamma och plånboken behöver hon vid McD. Kanske hon är mer snabbtänkt och kallblodig än vad vi gett henne cred för?
Senast redigerad av algenurbo 2022-10-29 kl. 17:25.
Citera
2022-10-29, 17:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
I så fall så skulle ju dumpningen av T:s kropp ha skett mellan 04:00-11:00 får man utgå ifrån. Mest troligt tidigt på morgonen.

Det här med McD kanske helt enkelt bara var ett påhitt när grannen tittade ut i trapphuset och JJ var på väg ner till förråd för att hämta plast att vira in kroppen i eller något annat, drog till med en nödlögn och insåg att hon var tvungen att gå tillbaks till lghn för att hämta sin mobil för att kunna pröjsa käket och för att helt enkelt inte bli avslöjad. Vilket hon isf ändå blev eftersom om hon var på väg till McD egentligen från början så hade hon ju tagit med mobilen redan då när hon gick ut i trapphuset in the first place.

Scenario 2 är att J hade sin mobil på sig men antingen tog med T:s mobil av någon anledning eller helt enkelt var tvungen att gå upp till lghn igen för att säga till M att hon måste åka med grannen till McD för att de inte ska bli avslöjade.

Ett möjligt scenario här är ju annars att M fick hjälp av någon med att göra sig av med T under tiden J var med grannen på McD.

Oavsett vad så stärks ändå teorin om att T inte var död i lghn, för återigen så borde då likhundarna känt av spåren i lghn såvitt jag förstår saken.

Men hela den här historien låter ändå väldigt utstuderad för att vara de här två tjejerna. Bilden man får av dem i sociala medier och annat tycks vara att de inte är de skarpaste knivarna i lådan direkt.

Den mannen som J talade med vid McD känns väl annars som någon som man borde kolla upp vem det var och om det finns någon koppling till vad som händer sen med T/T:s kropp.

Jag har missat nått någonstans, hur vet vi att likhundar inte fått spår?

Mannen som jj pratade med på mcd har hörts, och han är inte misstänkt (av polisen) , han är dessutom vän med nån i tråden, återigen så minns jag inte vem.
Citera
2022-10-29, 17:23
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Adrenalin hjärnan går väl för fullt just då

Nej, JJ agerade utifrån läget precis rätt. Grannens hjälpsamhet satte dock käppar i hjulet och kan komma bidra till att hon sedermera fälls.
Citera
2022-10-29, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oaklake-15
Nu måste jag få skriva jag FATTAR inte!!!

01:49 TT pratar med pojkvän allt är ok
01:50 TT,JJ,MH går från nöjet tsm hem till JJ

Promenaden tar ca 20min eller mer?

02:10 hemma i JJs lägenhet
02:30 TT meddelar pojkvännen att hon är på väg hem

Här stämmer väl ändå något inte, varför går man åt helt fel håll till JJ i riktigt skitväder för att sen bara vara där i 20min sen meddela sig till pojkvännen att man är på väg hem?
Skulle nu promenaden ta 30 min från nöjet till JJs lägenhet är det ju ännu mer konstigt då skulle hon varit där i 10minuter
Jag tror dom gjorde sig av med henne, att hon aldrig var med i lägenheten. Ngn av kvinnorna skickade sms från T s mobil till pojkvännen att hon var på väg hem.
Citera
2022-10-29, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Jag har ju inte Facebook, har du någon länk till bild? Jag fick intrycket att åtminstone pappan inte är härifrån, det finns träffar från en pingstkyrka i Huskvarna där han var verksam 2003/2004.

https://www.bildtagg.se/bild/d5w2szb27xi79pvnm8fziit

https://www.bildtagg.se/bild/9lyv3jrvt7kh5xzr621h75kp
Senast redigerad av Wattweke 2022-10-29 kl. 17:28.
Citera
2022-10-29, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hannha
Fattar det som att det bara var en av kvinnorna som åkte med grannen till donken…. Var den andra kvinnan kvar i lägenheten?
Den här cykeln är ju också märklig… stod cykeln öh vid kvinnans lägenhet eller kan T själv ställt den där?

Om jag har hängt med bra nog här så är de båda GM:s vittnesutsago att de åkte till McD tillsammans. Grannen däremot hävdar att bara J åkte med till McD. Det är alltså klarlagt att en part ljuger, och här får vi ju sätta tilliten till att det är grannens vittnesmål som är det tillförlitliga. Vi vet alltså att de båda gärningsmännen ljuger om resan till McD. Det innebär alltså att det finns en anledning till varför de ljuger. Detta är förmodligen en del i varför polisen och åklagaren beslutat om att häkta för människorov. Utan den lögnen kanske man inte hade kunnat häkta dem alls (blott spekulation från min sida nu, men av vad som framkommit annars så finns det inget som rent tekniskt sett annars tycks påvisa eventuell skuld till T:s försvinnande och något måste ju föranleda häktningen på sannolika skäl).

Cykeln stod enligt vittnesmål (från någon av grannarna om jag förstått saken rätt) kvar vid JJ:s hus när de kom tillbaks efter McD. Det innebär alltså att T aldrig lämnade huset på sin cykel vid 02:30 när hon ringde pojkvännen och påstod att hon var på väg hem. Det innebär i så fall två möjligheter:
1. T gick hem/någonstans utan cykeln.
2. Cykeln stod kvar vid huset pga T inte längre var vid medvetande/liv vid tidpunkten när J kom åter till hemmet med grannen från McD.
Citera
2022-10-29, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hannha
Jag tror dom gjorde sig av med henne, att hon aldrig var med i lägenheten. Ngn av kvinnorna skickade sms från T s mobil till pojkvännen att hon var på väg hem.
Hon pratade ju in i pojkvännens telefonsvarare klockan 02:30 och sa att hon var på väg hem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in