2022-10-29, 16:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MAGBITTERTRUTH
Var såklart det väntade svaret. Då ska ju detta givetvis göras upp i internationell / FN-domstol, med alla bevis & motbevis på bordet.

Nä, det kommer inte att hända. USA har veto...
Citera
2022-10-29, 16:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hillsongsweden
Nä, det kommer inte att hända. USA har veto...

Ryzzarna & chinesos också:

''The five countries with veto power within the United Nations include China, Russia, France, The United Kingdom, and the United States.''

Så enkelt är det tyvärr inte

Sen har vi ju även BRICS

https://en.wikipedia.org/wiki/BRICS
Citera
2022-10-29, 16:44
Medlem
Eftersom det är pålitliga Ryssland av alla som påstår att britterna sprängde nordstream så köper jag det, hade nån annan sagt det hade jag aldrig trott mina öron.
Citera
2022-10-29, 16:46
Medlem
Citat:
Är det så kan väl britterna & väst enkelt motbevisa detta? Handlar ju ändå om ganska allvarliga anklagelser skulle jag vilja påstå.
Inte för inte 50 meter saknades, undanröja bevis eller undersöka röret på land?
Citera
2022-10-29, 16:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av journeyman2k
Eftersom det är pålitliga Ryssland av alla som påstår att britterna sprängde nordstream så köper jag det, hade nån annan sagt det hade jag aldrig trott mina öron.

Den diplomatiskt och judiskt korrekta vägen, är att ta upp och gå igenom allt belägg i internationell domstol.
Citera
2022-10-29, 17:08
Medlem
6stringlevins avatar
Jag skrev dagen efter att det med stor sannolikhet var just britterna (med pappas goda minne förståss). När jag skrev det var det ju mest spekulation baserat på britternas tidigare agerande. Har det framkommit några mer handfasta bevis?
Citera
2022-10-29, 17:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 6stringlevin
Jag skrev dagen efter att det med stor sannolikhet var just britterna (med pappas goda minne förståss). När jag skrev det var det ju mest spekulation baserat på britternas tidigare agerande. Har det framkommit några mer handfasta bevis?

Nej, men nu är det officiellt från ryssarnas håll att det var just britterna som förstörde NS. Ryssarna vill och kommer försöka ta upp detta i internationell domstol. Britterna vill inte det (undrar varför) samtidigt som de skyller på att det var ryssarna som gjorde det.
Citera
2022-10-29, 17:14
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av provinsen-taiwan
Men detta visste vi redan? Brittiska attackdykare på amerikanskt uppdrag och med svensk-danskt bistånd.

Vi visste inte att Ryska Imperiet motiverade det exakt så innan. Nu vet vi det. Men alla vi andra normalbegåvade utanför Ryska Imperiets gränser vet att detta är det minst troliga scenariot.

Det mest troliga är naturligtvis att det är Ryska Imperiet som ligger bakom. Vi kan nästan se det som lika säkert som att gud inte finns. Då snackar vi hög säkerhet.
Citera
2022-10-29, 17:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Vi visste inte att Ryska Imperiet motiverade det exakt så innan. Nu vet vi det. Men alla vi andra normalbegåvade utanför Ryska Imperiets gränser vet att detta är det minst troliga scenariot.

Det mest troliga är naturligtvis att det är Ryska Imperiet som ligger bakom. Vi kan nästan se det som lika säkert som att gud inte finns. Då snackar vi hög säkerhet.

Om det är så säkra bevis på att det är ryssarna som ligger bakom detta. Varför vill inte britterna och väst gå med på att gå igenom alla bevis i internationell domstol från alla inblandade parter kring vad som har hänt med NS 1&2?
Citera
2022-10-29, 17:35
Medlem
Om Ryssland hade varit ansvariga för sabotaget av NS så hade bevis från den svenska utredningen släppts/läckts för längesedan.

Tystnaden krig detta gör att det är uppenbart att det inte var ryssarna. Frågan är vem av Amerikas lakejer som gjorde det. Jag gissar på Storbritannien.
Citera
2022-10-29, 17:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Om Ryssland hade varit ansvariga för sabotaget av NS så hade bevis från den svenska utredningen släppts/läckts för längesedan.

Tystnaden krig detta gör att det är uppenbart att det inte var ryssarna. Frågan är vem av Amerikas lakejer som gjorde det. Jag gissar på Storbritannien.

Undrar som sagt också detta, varför britterna & väst är livrädda och gör allt i sin makt för att inte gå igenom detta i internationell domstol, medans ryssarna mer än gärna vill göra det.
Citera
2022-10-29, 17:41
Medlem
Citat:
Undrar som sagt också detta, varför britterna & väst är livrädda och gör allt i sin makt för att inte gå igenom detta i internationell domstol, medans ryssarna mer än gärna vill göra det.

Det är uppenbart och inser man inte detta så är man fruktansvärt lågfrekvens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in