2022-09-29, 18:35
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Du kanske inte vet att gasturbiner genererar el. Ingen el, ingen industri, ingen industri, inga jobb, inga jobb, ingen mat på bordet. Sen ger även el värme, fjärrvärme och direktverkande el. Mao kommer någon att frysa i vinter och antagligen gå hungrig. Och inom en snar framtid är vi tbx på medeltiden.
Vet du vad Biltema är? Köp ett värme-element. Done.
Citera
2022-09-29, 18:35
  #50
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veridictores
Skedde dykningarna på danskt vatten lär det ha varit Danmark som gav USA tillstånd.
Var det på internationellt vatten lär inget tillstånd behövts.

Sprängningarna skedde på internationellt vatten men inom svensk respektive dansk ekonomisk zon.

Det var för övrigt Sverige som utförde sprängningarna. Sverige inte bara har förmågan utan har världens bästa förmåga för ett sådant uppdrag.

Snart kommer vi att bli upptagna som fullvärdiga medlemmar i NATO, som tack för besväret.
Hur menar du exakt? Att USA lovar sätta press på Turkiet i utbyte mot att vi sprängde rören?
Citera
2022-09-29, 18:37
  #51
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elenberg
Vet du vad Biltema är? Köp ett värme-element. Done.
Betalar du min elräkning?
Citera
2022-09-29, 18:45
  #52
Medlem
991ESSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veridictores


du är ju för rolig. pucko. det där är inte USS Kearsarge, det där är USS Arlington. Och det är inte en ubåt i dockan, det är en rymdkapsel, nämligen en Orion-kapsel. Man ser till och med NASA-loggan på den.


Tack för rättelsen, man lär sig var dag om viljan finns..
Citera
2022-09-29, 18:48
  #53
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheOldOneKnows
Dessutom syntes USA:S USS KEARSARGE i närheten efter sprängningarna, likt en tjuv som tages på bar gärning.
Källa? Länk?
Citera
2022-09-29, 18:57
  #54
Medlem
TheOldOneKnowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Running_man
Källa? Länk?

https://www.marinevesseltraffic.com/vessels/USS-Kearsarge-(LHD-3)/CURRENT-POSITION/1/368702000

Du kan se att den är på väg att speeda därifrån nu, men du kan se historiken.

Dessutom...
Citat:
Who may be the perpetrator of the attack
According to Russian sources, the region was an expeditionary detachment of ships of the u.s. navy led by the amphibious ship USS Kearsarge.

The USS Kearsarge Was only 30 miles from the site of the sabotage of the gas pipeline Nord Stream-1 and 50 km of the gas pipeline Nord Stream-2

On the other hand, the leak is near the island of Bornholm Danish to 70 meters in depth. Could be diving special forces.

https://warnews247.gr/ektakto-se-trochia-pagkosmias-sygkrousis-eidikes-dynameis-erixan-vomves-ston-rosiko-agogo-nord-strea m-1-proklithike-seismos-apo-tis-ekrixeis-deite-vinteo/
__________________
Senast redigerad av TheOldOneKnows 2022-09-29 kl. 19:00.
Citera
2022-09-29, 19:35
  #55
Medlem
TheOldOneKnowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 991ESS
Tack för rättelsen, man lär sig var dag om viljan finns..

USS Kearsarge och USS Arlington verkar tillhöra samma grupp, och båda två är på väg att speeda därifrån nu. Detta kan du se här på livekartan. https://www.marinevesseltraffic.com/vessels/USS-Arlington-(LPD-24)/CURRENT-POSITION/1/369970719

(Sök på namnen)
__________________
Senast redigerad av TheOldOneKnows 2022-09-29 kl. 19:42.
Citera
2022-09-29, 19:47
  #56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Hur menar du exakt? Att USA lovar sätta press på Turkiet i utbyte mot att vi sprängde rören?

Självklart!
Citera
2022-09-29, 19:48
  #57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 991ESS
Tack för rättelsen, man lär sig var dag om viljan finns..

Helt sant, något nytt var dag
Men du hade ju rätt så till vida att USS Arlington som regel är en del av USS Kearsarges "entourage"
__________________
Senast redigerad av Veridictores 2022-09-29 kl. 19:51.
Citera
2022-09-29, 20:08
  #58
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4608
Han spekulerar i att det kan ha varit USA.

Det förvånar mig inte om det är det. Låter ju nästan som att de avslöjade sig själva i januari och februari. Så du ens inslaget?

Bidén har uttalat sig om det, ja. "Sätta stopp för Nordstream".
Jag håller det heller inte för otroligt, för nu har ryssens påtryckning/"godis" att leverera gas(inte leverera gas) fallit bort helt från ekvationen/spelbordet. Den "brickan är borta".
Citera
2022-09-29, 20:22
  #59
Medlem
Varför skulle de behöva tillstånd att dyka där?
Mycket intressant men tyvärr felaktiga slutsatser jag tror att Ryssland gjorde det
Citera
2022-09-29, 20:33
  #60
Medlem
Så han menar att Navy Seal har gjort en operation i Östersjön utanför Danmark på svensk ekonomisk zon? Utan att lyckas spränga sönder hela rören!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in